بحث آزاد:

ارگنه‌کن ايراني و «پانيک خرداد»

قسمت دوّم

ادامه نظرات يادداشت:

«فوت مشکوک هاله سحابي: آيا پروژه ايجاد آشوب کليد خورده است؟»

نظرات قبلي +

آرش کورش: آقاي کارشناس مي‌تونم يک سئوال بپرسم ازتون؟ چرا اونقدر احمدي نژاد با اطمينان صحبت از وقوع زلزله‌اي عظيم که به‌زودي در تهران اتفاق مي‌افته مي‌کنه؟

نت کارشناس: من دقيقاً از نيت احمدي نژاد خبر ندارم . همه مي‌دانيم که وقوع زلزله در تهران صرفنظر از زمانش امري حتمي است. به غير از فکت‌هاي علمي، که هم کارشناسان داخلي و هم تيم‌هاي کارشناسي خارجي که به ايران دعوت شده‌اند ارائه کرده‌اند، برخي بزرگان دين نيز پيش‌بيني‌هايي کرده‌اند که مشهورترين و جدّي‌ترين‌شان از سوي يکي از آنان در چند سال قبل بود که وقوع زلزله‌اي مخرب در تهران را قطعي دانسته و براي رهبري پيام داده و راه دفع آن را هم قرباني کردن گوسفند و صلوات زياد دانسته بود. اين تذکر هم جدي گرفته شد و پيشنهاد شد که در ابتداي اخبار جمله صلوات بر محمد (ص ) و آل محمد (ص ) گفته شود که ناخودآگاه باعث ميليون‌ها صلوات در لحظه و در چند نوبت در شبانه روز مي‌شود. همان سال آن خطر پيش بيني شده بود. ولي داستان احمدي نژاد را واقعاً به‌طور دقيق نمي‌دانم. تحليلي هم ندارم.

آرش کورش: برادر عزيزم آقاي کارشناس، بنده شک ندارم که احمدي نژاد و مشايي از وقوع زلزله آگاه هستند چون اين زلزله به‌وسيله هارپ انجام خواهد شد. به شواهدي هم در اين رابطه دست پيدا کردم. فقط خواستم هشدار بدهم که به اين مورد بيش‌تر توجه کنيد.

شمس ايراني آزاد: تحريك يكي از گسل‌هاي اصلي تهران و شهر ري و يا بخش شمال شرقي بسيار سخت ولي امكان پذير است. انفجاري شبه اتمي. دوستان اطلاعاتي حاضر در صفحه، به نظرم بايد كل كشور رو توي امشب و فردا شخم بزنند و البته اگر تصاوير مادون قرمز بتونند از طريق ماهواره بگيرند كمك بهتري خواهد بود. باور كنيد فاجعه در اين حدود است.

سعيد س...: دنبال گسل زير زمين نباشيد، گسل‌ها را در اجتماع وسياست پيدا كنيد. جمعيت زياد يعني خطر امنيتي. يك دهم جمعيت تهران اگر ساز مخالف بزنند برابراست باسقوط. به همين سادگي.

پوريا گمنام: سخنان ديروز سايت «سفير ولايت» يعني اين که همه اين گروه بايد بروند به جز احمدي نژاد. به نظر شما با توجه به تمام شبهاتي که در خصوص انتخابات مطرح شد و اين همه اتفاق بد افتاد به خاطر اين باند حاکم، ايجاد يک انفجار بزرگ که اتفاقاً افراد مهم کشته شوند ميتونه يک سناريو باشه؟ من ابتدا از استاد در خصوص انفجار پرسيدم که استاد زيرکانه بحث هارپ را مطرح کردند. قدرت خيلي کارها ميکنه :) البته هارپ هم قابل قبول است با توجه به خبر سايت «الحقيقه» در خصوص مرز لبنان و سوريه: آسمان قرمز خواهد شد...

شيوا ن...: استاد، [...] اميدواريم خون اين دختر داغديده پايمال نشود و حكومت توضيح متقاعد كننده‌اي به مردم دهد. البته اگر حتي زحمت بكشد و پاسخگوي اين جريان مشكوك باشد.

حامد تاج: راه آشفتن اين خواب‌هاي شوم براي اين مرز و بوم اتحاد و بيداري و همبستگي مردمي است، مستقل از رنگ و جنس و مذهب و مرام. تا امثال من عوام، خوابيم و مستأصل، و تا دست هاي مان را نسپاريم به کار، تا کوه‌ها را از ميان برداريم، مرادها و صغراها و کبراها افيون فکر و ذهن و زندگي مان مي‌شوند. غافل از آن که "دست که هست". استاد گرانقدر، دست من و دست ما و دست شما. شما دين خود را و رسالت خود را ادا کرده‌ايد، شجاعت کرده ‌يد، سختي‌ها به جان خريده‌ايم و پايمردي به خرج داده‌ايد. ما چه کرده ايم دوستان؟

امين کا...: متأسفانه بايدگفت سيستم به شدت تمرکزش رو ازدست داده، قابليت تحليل نداره و فقط مي‌خواد هر مسئله‌اي رو به سرعت آروم کنه و به هيچ کس و گروهي هم اعتماد نداره غافل از اين که محرم‌ترين افراد به حکومت همين مردم هستن. فقط کافي يه بامردمش صادق باشه. همين. و اين که در اين بين افراد نفوذي و خشک مغز و خائن و فرصت‌طلب، که تا عمق سيستم‌هاي حکومت راه پيداکردن، نهايت استفاده رو دارن از اين آشفته بازار ميکنن.

صحرا ص...: فکر مي‌کنم منظور از هارپ اين نبود که مشايي خودش يک هارپ درست کرده باشد، بلکه صحبت از اين است که آمريکايي‌ها يکي دو روز هارپ شان را به مشايي قرض بدهند.

امين کا...: سپاه بخش‌هاي مهم صحبت‌هاي آيت‌الله نمازي، امام جمعه کاشان، را تکذيب کرد.

صحرا ص...: خانه از پاي بست ويران است.

حميدرضا علاقه بند: سردبير «هفت صبح آنلاين» ابراز اميداوري کرد آقاي هاشمي طول عمر بيش‌تري از خدا بگيرند و بتوانند خساراتي که نظام و دولت و اشخاص مختلف از جانب اقدامات ايشان و نزديکان ايشان متحمل شده جبران کنند.

امين کا...: احمدي نژاد قراره 12خرداد در حرم امام خميني سخنراني کنه و سايت 7 صبح هم در خبري گفته شب 12 خرداد براي دفع بلا دعا کنيد. از کنار هم قرار دادن اين دو خبر شايد بشه نتايجي گرفت؟!

حميدرضا علاقه بند: بعد از سخنان آيت الله نمازي اطلاعيه دفتر رهبري درباره عدم نقل اخبار مربوط به رهبري از مجاري غيررسمي توسط رسانه‌ها منتشر شد. [+]

حامد تاج: آمريکائي‌ها ذينفع هستند در آشوب زمين لرزه يا نيستند؟ اگر هستند چرا منتظر منجي موعود اسفنديار رحيم مشايي‌اند تا به او قرض بدهند و خودشان اين کار را نکرده‌اند و نمي‌کنند. اگر نيستند چرا به رحيم مشايي قرض بدهند؟ آمريکا براي رسيدن به منافعش چه با واسطه مشايي چه بي واسطه او، چرا فقط از راه زلزله موفق است؟ چرا در افغانستان و عراق و ليبي هارپش را به رحيم مشايي‌ها قرض نداد؟!

دوست بزرگوارم پوريا گمنام اشاره داشتيد: "اين همه اتفاق بد افتاد به خاطر اين باند حاکم. حقير معتقد نيستم اين همه اتفاق بد کار اين باند حاکم (اگر منظورتان جريان مشايي باشد) است. همه آن اتفاق‌هاي بد محصول عملکرد حاکميت در طول سال‌هاي متمادي بود که در نهايت از درون رو به فروپاشي گذاشت و در اين سر باز کردن غده‌هاي چرکين نظام نويد سلامت و آرامش و آباداني مي‌بينم. البته که پروژه انفجار ساختگي و خرابکاري و آب به آسياب بحران به وجود آمده ريختن توسط اين باند مشاييه مي‌تواند محتمل و عملي باشد تا به اهداف پليد خود دست يابند، اما به نظرم خيلي نبايد گمانه‌هاي نامعقول و دور از واقع داشت تا از اصل موضوع منحرف نشويم. خرداد، همينطور به خودي خود، پتانسيل آزاد شدن انرژي سرخورده جنبش بيداري مردمي در دو سال گذشته و خشم فروخورده حاصل از حصر ناجوانمردانه ميرحسين و کروبي رو با خودش داره، چه بسا حضرات در پي ماهيگيري از اين آب آلوده هستند.

صحرا ص...: من که نگفتم واقعاً آمريکايي‌ها هارپ را قرض مي‌دهند. به شخصه (دکتراي برق دارم) فکر نمي‌کنم هارپ آمريکايي‌ها واقعاً توانايي عمل کردن در حد يک اسلحه را داشته باشد يا حداقل هنوز ندارد- اگر بپذيريم که اصولاً کاربرد سلاح داشته باشد. فقط عرض کردم احتمالاً منظور استاد اين بوده نه اين که مشايي يک نسخه از هارپ ساخته باشه. نکته ديگر، تلاش مي‌شود در صورت برکناري احتمالي احمدي نژاد حداقل ضربه به موقعيت شخص رهبري بخورد [...]

حامد تاج: همت و عزم مردمي در شکل گيري جريان‌هاي اعتراضي اجتماعي مردم در سالگرد حماسه‌هاي سال 88 و 89 در راه است و اين سناريو از دو حال خارج نيست: توهّم اتفاق بزرگ را به دو چيز نسبت دهند: الف- اگر جنبش محکم و پرقدرت ظاهر شد بگويند اين همان بحراني است که ما به يد بيضاي خود از قبل ديده بوديم و پيش‌بيني کرده بوديم و چون اصل نظام و بدنه روحاني جماعت را نشانه گرفته، اجماع و همراهي نسبي در طيف اصول‌گرايان (روحاني و غير روحاني) و نوعي مشروعيت موقت به دست آورند. دوّم، اگر حرکت‌هاي اجتماعي نتوانست هم افزايي لازم را به دست آورد و ضربه و شوک و ترس لازم را به صاحبان قدرت وارد کند، بحران‌هاي دست ساخته نظير انفجار و غيره ايجاد کنند و به سرعت هم مديريتش کنند و قهرمان اين بازي خودساخته شوند و به اين ترتيب نوعي مشروعيت و محبوبيت در بين مردم و رقبا به دست آورند چون هم به علم غيب بحران را پيش‌بيني کردند هم امور را به وضع سابق برگرداندند و بعد تبليغ کنند که کشور به آرامش نياز دارد. [...] اين دو سناريو يک اصل ظريف داره و اون اينه که جريان‌هاي اجتماعي بسيار پيچيده و مطلقاً غير قابل پيش‌بيني هستند (گرچه گاهي قابل کنترل هستند) اما اين جريان اعتراضي مردم، که حرکات مردمي خاورميانه نيروي بخارش را تقويت کرده، خارج از کنترل است و ماهيت سيستم‌هاي سوشيوکالچرال همين است. پس بايد هميشه مهندسي داشت و کسي برنده است که در اين بازي پيچيده، در هر دو سناريو، سربلند بيرون بيايد.

نيلوفر اسکيلاس: مجلس گام اوّل استيضاح احمدي نزاد را برداشت. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تصويب گزارش کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در خصوص عملکرد خلاف قانون احمدي نزاد و ارجاع آن به قوه قضاييه نخستين گام بلند براي استيضاح احمدي نزاد را برداشت. [+]

حميدرضا علاقه بند: جوانان فلسطيني وعده دادند در يوم النکسة، ۵ ژوئن (۱۵ خرداد)، به سمت مرزهاي اسرائيل بروند. يوم النکسة سالروز صدور اعلاميه دولت انگليس براي به رسميت شناختن و اجازهي تشکيل دولت يهود است.

هادي ع...: براي من اس ام اس زدن هاله سحابي شهيد شد يک هو ذهنم رفت روي درگيري خياباني و اين صحبت‌ها، ولي تست زدم از چند نفر به اصطلاح عوام و نيمه مطلع ديدم نه. به سايت تفرقه افکن بي بي سي رفتم مرگ اعلام کرده بود. تئوري همان است که استاد مي‌گويد ولي از يک نکته مهم غافل هستند: با توجه به آمادگي سنگين حاکميت و بخشي از نيروهاي حزب اللهي و نيروهاي نظامي و با توجه به آمادگي مردم براي يک اتفاق شايد اتفاقات قدري به تعويق بيفتد يا شايد حجم حادثه را بالا ببرند. به هر حال با آمادگي موجود در نيروهاي وفادار به جمهوري اسلامي بايد منتظر ماند براي تغييراتي در پروژه.

حسن ع...: در تمام اين 32 سال کشته شدن مخالفين اين رژيم توسط جريانات خودسر، نفوذي، مشکوک وصل به سيا و موساد اتفاق افتاده! از دکتر سامي و فريدون فرخزاد بگير تا همين مرحوم هاله سحابي.

اسلام ر...: جناب آقاي شهبازي، با تمام احترام و اعتمادي كه به شما دارم، اين نظريه شما را، كه به نوعي همسو با توجيهات حكومت است مبني بر جريان مشكوك و خودسر و از اين دست تعابير، نه مي‌پسندم و نه مي‌پذيرم.

شهبازي: متوجه نمي‌شوم جناب اسلام... اتفاقاتي مي‌افتد و در اين صفحه تلاش مي‌کنم حوادث را دنبال کنم و نظرم را بگويم. کجايش همسويي با توجيهات حکومت است دوست عزيز؟

بهروز ک...: اصلاً در اين جريانات اخير مردم طرف هيچ کدام نيستند. نه سينه چاک اعضاي بيت رهبري‌اند و نه طرفدار باند مشايي. تازه اسمشو گذاشتند جريان انحرافي. خوب مردم هم که از اول همينو مي‌گفتند. آقايان تازه فهميدند انحراف است؟

اسلام ر...: اين رفتارهاي وحشيانه تبديل به روش و تز حاكمان مستبد شده تا ضمن سركوب و جنايت شانه از مسئوليت‌ها خالي کنند. ابتدا سناريوي بي خبري، بعد تكذيب و در نهايت هم اگر اگر زماني بخواهند قصوري را متوجه كسي كنند آن را به گردن نيروهاي زيردستي انداخته و با عناويني چون "خودسر " و "مشكوك" قضيه فيصله يافته و تمام مي‌شود. شما نيز آن را مشكوك و تدارك‌چي جريان آشوب مي‌دانيد ديگر. خير! از نظر بنده اين جريانات برنامه ريزي شده و به جهت بستن هر مجراي تنفسي در اين خفقان خانه ايران است. ما از حاكم شدن جريان ماسوني و شيطاني و شايد هم ظهور و اعلان حكومت دجال يا شيطان گپ مي‌زنيم. آيا همين حالا جريان حاكم شيطاني نيست؟

مهريار پرشين: از استاد شهبازي ممنون ميشم نظرشون رو در مورد نسخه اصلي كتاب شاه‌نعمت‌الله ولي و اشعارش اعلام كنند.

شهبازي: من نسخ مختلف کتاب شاه‌نعمت‌الله ولي را ديده‌ام. آن پيشگويي‌هاي معروف به‌کلي متفاوت است. به‌نظر مي‌رسد هر زمان چيزي افزوده يا کاسته شده.

بهروز ک...: استاد، قبلاً هم براتون گفتم. جريان خيلي شبيه اعلان قائميت همشهري شما سيد علي محمد باب به‌نظر مي‌رسه. آيا باب بي‌برنامه اعلان بابيت کرد؟ ظرف کمتر از ده سال چند نفر کشته شدند؟ طرفداران باب و مردم مسلمان؟

شهبازي: اطلاع رساني آقاي نت کارشناس مي‌تواند خبر جنجالي امروز سايت "هفت صبح" وابسته به تيم رسانه‌اي مشايي را توضيح دهد: "درخواست از مؤمنين براي دعا جهت رفع بلا." [+]

علاوه بر خبر هراسناک و جنجالي سايت هفت صبح، که لينکش را گذاشتم، اين خبر تماشانيوز، سايت ديگر تيم رسانه‌اي مشايي، درباره احتمال وقوع زلزله در تهران، نيز ايجاد پانيک کرده است. [+]

اسلام ر...: استاد، شما بر اين ايده هستيد كه عده‌اي قصد ايجاد بلوا و آشوب و... دارند. هدف چه مي‌تواند باشد؟ به دست گيري قدرت و حكومت؟ همين الان مگه همه چيز دستشون نيست؟

شهبازي: جناب اسلام ر... اوّل، ماجراهاي اخير اختراع بنده نيست. حوادث جاري کشور است که بسياري از دوستان که در اين بحث مشارکت مي‌کنند مايل به شناخت و پيگيري آن هستند.

اسلام ر...: من نگفتم اختراع يا با برنامه شماست. پرسيدم منافع جرياني كه شما در تحليل‌تان آن‌ها را باني اين قضيه مي‌دانيد چيست؟

کورش علياني: آقاي اسلام ر... ايران، با هر رژيمي، به دليل بافت جمعيتيش، موقعيت ژئوپليتيکش، ساختارهاي فرهنگي و اجتماعيش، دشمن بالقوه و خطر بزرگ براي يک موجوديت ديگر در منطقه خاورميانه است. موجوديتي که بهترين سرويس اطلاعاتي و بهترين شيوه‌هاي نفوذ را در جهان دارد. نابساماني و هر چيز ناخوش‌آيند در کشور، چيز توجيه‌پذيري نيست، اما براي نصف قيصريه، نيمه ديگر قيصريه را نبايد آتش زد. دشمني که برنامه مي‌ريزد و منتظر فرصت است، بايد ابله باشد الان را که بهترين موقعيت است مفت از دست بدهد. از سويي بوشهر سر موعد و با دقت سوخت‌گذاري شده، از سويي درگيري‌ها و اختلاف‌هاي داخلي در اوج است. در چنين وضعي اولين خطا اين است که گمان کنيد تيم نفوذ در پي به دست آوردن قدرت هستند. تيم نفوذ تنها يک مأموريت دارند، تخريب کامل و نهايي.

شهبازي: موافقم که اوضاع از بعضي نظرها شبيه به قبل از اعلام ظهور علي‌محمد باب است.

اسلام ر...: من شرايط را بيشتر شبيه اواخر دوران ساساني مي‌بينم. [خطاب به آقاي کورش علياني:] بوشهر آماده است. شما مطمئن هستيد؟ در فضايي كه راه اندازي يك سايت پالايشگاهي را، كه سابقه و تجربه چندين ساله هم در آن داريم، را نمي‌توانيم انجام دهيم، مي‌شود با چنين اطميناني از آماده بودن راه اندازي سالم نيروگاه بوشهر سخن گفت؟ من كه فكر مي‌كنم اگر زماني قرار باشد اتفاق اساسي بيفتد قطعاً يكي از جاهايي كه روي آن برنامه‌ريزي خواهند داشت همين بوشهر خواهد بود به دلايل زياد.

کورش علياني: آقاي اسلام ر... خبرهاي رسمي مي‌گويند تمام مراحل سوخت‌گذاري با دقت و جديت و طبق برنامه دنبال شده است. مصاحبه‌هاي صالحي و بقيه هم هم‌اين را مي‌گويند و از شما در عجبم بين اين همه حرف من همين قسمت برايتان جالب بود. من هم دارم درباره‌ي فاجعه‌هاي مختلفي که تدارک ديده شده و قابل استفاده توسط آن‌ها است حرف مي‌زنم.

شهبازي: در زمان ظهور باب شيادي چون حاج ميرزا آقاسي صدراعظم بود که گسترش بابي‌گري را سبب شد. اگر حمايت‌هاي اين گونه دولتمردان از باب نبود يقين دارم دعوي وي در نطفه خاموش مي شد و نامي از او نمي‌ماند.

نويد سيا...: الان منظور شما اينه که براي اين که در دامشون اسير نشيم بايد ساکت بشينيم؟

شهبازي: حوادث کنوني، اگر از سوي نخبگان تحليل درست نشود، يقين داشته باشيد فتنه‌اي ايجاد خواهد کرد که صد رحمت به وضع امروز خواهيد فرستاد.

اسلام ر...: اجبار در اتحاد براي دفع خطر و بلاي بزرگ‌تر! تحليل شما اينه؟

شهبازي: نوستالژي عادت مردم ماست و همه مردم‌ها. زمان فتحعلي شاه، زمان محمد شاه، زمان ناصرالدين شاه، زمان رضا شاه مردم به ستوه آمده بودند از وضع موجود. ولي پس از آن‌ها نوستالژي دوره قبل آزارشان مي‌داد. دوران فتحعلي شاه شد عهد طلايي "خاقان مغفور". دوران ناصرالدين شاه شد "عهد شاه شهيد". دوران رضا شاه هم مي‌بينيم که امروزه بعضي‌ها حسرتش را مي‌خورند و فکر مي‌کنند خيلي عالي بود. علت اين روانشناسي همان فقر فرهنگ سياسي ماست. امروزه از وضع موجود ناراضي هستيم. بله. بنده نيز هستم.

اسلام ر...: بنده هم بر همين مبنا عرض مي‌كنم كه شرايط امروز شبيه پايان ساساني است. خسته از وضع موجود و عدم روحيه قوي ملي و حمايت از حكومت وقت و از هم گسيختگي اجتماعي.

حسن ع...: البته استاد، زمان رضا شاه خدا بيامرز مسلماً از دوران سلسله آخونديان بهتر بوده!

شهبازي: ولي دليلي ندارد که بنده حداقل تجربه بيش از چهل سال زندگي فعال سياسي خود و مطالعاتم در حوزه‌هاي تاريخ و سياست را در اختيار دوستانم قرار ندهم.

اسلام ر...: عدم حمايت خاندان‌ها از پادشاه ساساني منجر به پيروزي اعراب و فجايع بعد از آن گرديد. امروز هم شما مي‌فرماييد نبايد به علت انتقاد و اعتراض به دام خرابكاري اين‌ها افتاد و كشور را دستخوش گرفتاري‌هاي بزرگتر و از جمله تجزيه كرد!

شهبازي: نمي‌دانم آقايان ر... و ک... و ع... چه وضعي دارند ولي بنده اهل عز و جز کردن نيستم وگرنه تصور مي‌کنم بسيار بيش از دوستان حق دارم ناراضي باشم از وضع موجود.

اسلام ر...: ما كه در جناح منتقد براي حاكميت و در اصل براي اصول ديني و ملي دل مي سوزانيم، خود آن‌ها براي حفظ قدرتشان هم كه شده چرا اين گونه فكر نمي‌كنند؟ چرا به راحتي اجازه مي‌دهند كه اتفاق ناگوار و جگرسوزي مثل شهادت خانم سحابي در روز خاكسپاري پدر با عزتش رخ دهد و چرا هيچ برخوردي هم در اين رابطه صورت نمي‌گيرد. اين است كه من مي‌گويم اين برخوردها كار خودشان است و در راستاي سركوب ديگران و ايجاد خفقان بيش‌تر و حفظ قدرت زوري و پوشالي بي‌پشتوانه شان.

بهروز ک...: استاد مرا ياد دکتر شريعتي انداختيد. دکتر مي‌گفت: انسان‌ها از گذشته خود خرسند، از حال خود ناراضي و فقط اميدوار به آينده‌اند تا خوشبخت زندگي کنند. گويي اين رازي است که همه مان باخود حمل مي‌کنيم.

اسلام ر...: استاد، فكر كنم سوء برداشت شده. قصد قرار دادن شما و ديگر دوستان در جناح ديگر را ندارم. بلكه بر روي تحليل با هم بحث داريم. همين! قطعاً امثال شما هم تجربه بيشتري داريد هم آسيب بيشتري ديده‌ايد. شايد بخشي از ركي و تندي من ناشي از خوي لري و بويراحمدي من باشد كه البته و متأسفانه اين روزها كم رنگ شده و چيزهاي ناصوابي جاي آن‌ها را گرفته است.

احسان سلطاني: استاد، سايت نمازي هم از دسترس خارج کردند و هم از دفتر رهبري و هم از سپاه گفته‌هاي آقاي نمازي را به نوعي رد کرده‌اند. از سوي ديگر، دفتر احمدي نژاد در اعلاميه‌اي رسمي حوادث اوّل رجب را که به آن‌ها نسبت داده‌اند و برخي مطالب را به نقل از آن‌ها مطرح کرده‌اند رسماً تکذيب نمود. يا تيم احمدي نژاد پس از تست افکار عمومي با اين اطلاعيه يک عقب نشيني تاکتيکي کرد يا اين که قصد دارد افکار را از خودشان منحرف کنند.

اسلام ر...: خودشون مي‌گن، خودشون هم تكذيب مي‌كنند. همون خبر اوّل از نظر من درست بوده.

شهبازي: جناب اسلام ر... بحث بنده اين است که از يک سوراخ نه دو بار بلکه براي بار صدم گزيده نشويم.

بهروز ک...: البته ارادت بنده به استاد جور ديگري است. بنده به عنوان پژوهشگري بي‌مقدار سال‌هاست که به نوشته‌هاي استاد استناد مي‌کنم. اما با اينجاي قضيه مشکل دارم که سرنخ همه خرابي‌ها اونور مرزهاست. البته خارجي‌ها شيطنت مي‌کنند. شک نداريم. اما افسار دست خودي‌هاست که نفع بسيار بردند. اين همه قتل. قتل‌هاي زنجيره‌اي. کشته‌شدگان. [...]

شهبازي: دوستان. يقين داشته باشيد اگر در اين مقطع سطح هشياري و آگاهي سياسي مسئولين و مردم، تأکيد مي‌کنم هر دو، مانند گذشته باشد بلاي دوران مشروطه تکرار مي‌شود و بدتر از آن. پس از مشروطه واژه مشروطه چنان بدنام بود که به معني هرج و مرج و چپاول و دزدي به کار مي‌رفت و مردم چنان به ستوه آمدند که پناه بردند به ديکتاتوري.

اسلام ر...: من هم معتقدم يا خود آقايان پشت اين جريانات هستند و يا چون از آن نفع مي‌برند شريكش محسوب مي‌شوند. در غير اين صورت حتماً واكنش جدّي‌تر نشان مي دادند.

شهبازي: يقين دارم چاله بزرگي براي ايران و ايرانيان کنده‌ا‌ند که اگر هشيار نباشم راه مفري از آن نخواهيم داشت. به هر حال آرزو مي‌کنم همه اين مسائل توهّم باشد و به خير بگذرد. گرچه، تکرار مي‌کنم، مسائل مهم جهاني و منطقه‌اي نشان مي‌دهد مسئله جدي است.

اسلام ر...: به نظر من تحركات روسيه در چند روز اخير و همراهي با غرب بر سر تقسيم غنايم اتفاقات منطقه نشان از تحولات جدي و جديد و البته سريعي مي‌دهد.

احسان سلطاني: تصور مي‌کنم پشت پرده نسبت به طرح دستگيري گسترده و صحبت‌هاي آقاي نمازي اعتراض گسترده‌اي شده است که دفتر رهبري اطلاعيه داده و سپاه تکذيب کرده. سايت آقاي نمازي را هم به همين دليل زدند چون هک نشده يا اين که به آن حمله شود بلکه نوشته حساب بسته شده است يعني کسي که سايت دستش بوده آن را از دسترس خارج کرده و سپس دفتر احمدي نژاد هم تکذيب کرده. شايد بتوان اين را يک عقب نشيني تاکتيکي خواند اما به نظر من اين‌ها (تيم احمدي نژاد) حريف را به گوشه رينگ برده‌اند. اين از تکذيب سخنان آيت‌الله نمازي پر واضح است.

اسلام ر...: [...] به نظر من در نهايت اين احمدي نژاد و دار و دسته‌اش هستند كه حذف مي‌شوند. اما هزينه زيادي هم به سيستم تحميل مي‌كنند همان طور كه به كشور و مردم هم هزينه وارد كردند.

مهريار پرشين: آخر خبر 20:30 يك برنامه مستندوار به اسم «راه» پخش شد و در تمام آن تصوير بني صدر را نشان مي‌داد و پائين آن جملاتي از امام با مضمون انحراف بود. در ادامه هم با مثال بني صدر گفت كه رهبر تا قبل از انحراف بايد از رييس جمهور دفاع كنه، اما بعد از انحراف سريعاً عزل ميشه.

داوود ح...: در مورد پانيكي كه سايت «تماشا» به راه انداخته و شايعه زلزله، خاطرم هست ابتداي سال گذشته آقاي احمدي نژاد گفت: زلزله تهران حتمي است. خاطرتان هست؟ بعد عده‌اي گفتند شاگردان آيت‌الله خوشوقت از تهران كوچك كردند.

شهبازي: اين‌ها مدتي است مسئله زلزله را مطرح مي‌کنند و عکس امروز تماشانيوز با آن حفره‌هاي وحشتناک مردم را مي‌ترساند. به اين دليل بعضي به اين فرض رسيده‌اند که شايد برنامه‌اي با تکنولوژي هارپ در بين باشد که زلزله مصنوعي ايجاد کنند. بعضي دوستان در کامنت‌هاي قبل اين فرضيه را مطرح مي‌کردند.

داوود ح...: بحث‌هاي زيادي در اين رابطه شد. اين مسئله از دو حال خارج نيست. يا بحث انرژي و سلاح هارپ است كه احمدي‌نژاد به نوعي از آن مطلع شده و حالت دوّم اين كه ممكن است ايران قرار است دست به يك آزمايش هسته‌اي زيرزميني بزند كه در نهايت منجر به زلزله در تهران شود.

جوان ايراني: استاد ميشه روشن بفرماييد که اين پروژه آشوب که احتمال داده‌ايد کليد خورده، از طرف کدوم جريان پيگيري ميشه؟ مشاييه يا طرف مقابلش؟ و اين که اين جريان چه نفعي از اين پروژه مي‌بره؟ و سئوال سوم اين که فراخوان‌هايي که از طرف جنبش سبز به بهانه‌هاي مختلف در اين يکي دو روزه داده ميشه در راستاي کمک به اين پروژه است (البته منظورم ناخواسته است چون بعيد مي‌دونم جنبش سبز با هيچ کدوم از دو طيف پيش گفته سر سازگاري داشته باشه) يا ميتونه اين پروژه را خنثي کنه؟

آرش کورش: آقاي حشمتي راديو اسرائيل چه تحليلي را منتشر کرد؟

آرش اشکاني: بعد از مدت‌ها و نمايان شدن نشانه‌هاي اوليه تکذيب شد. مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رئيس جمهور در اطلاعيه‌اي انتساب خبري نادرست به مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور را تکذيب و همگان را به رعايت حريم اخلاق و تقواي الهي فراخواند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، متن اطلاعيه مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبليغات دفتر رييس جمهور بدين شرح است: «در کنار سلسله اتهامات نادرست و ناروايي که اين روزها به رئيس دفتر رئيس جمهور نسبت داده مي‌شود، انتساب شايعه‌اي در خصوص اوّل ماه مبارک رجب و حوادث بعدي بيش از ساير اتهامات مضحک و درعين‌حال تأسف بر‌انگيز است. بدينوسيله ضمن تکذيب اين داستان‌سرايي‌ها و حاشيه‌سازي‌هاي بي‌مورد براي دولت خدمتگزار، همگان را به رعايت حريم اخلاق و تقواي الهي دعوت مي‌نمايد.» [+]

مهريار پرشين: به نظر من زلزله بسيار بعيد است و به طنزي گمراه کننده مي‌مونه!

داوود ح...: آقا آرش، با عرض معذرت در تأخير جواب. تحليل راديو اسرائيل اين بود كه ايران در سايت هسته‌اي كه در منطقه لواسان دارد قصد انجام يك آزمايش زيرزميني اتمي را دارد كه ممكن است بر روي گسل تهران اثر بگذارد.

مدتي پيش ايران در رابطه با راه‌اندازي سايت‌هاي لرزه نگاري در اطراف ايران مثل قرقيزستان واكنش منفي نشان داد و به آن اعتراض كرد. آن‌ها معتقد بودند كه ايران قصد دارد در اعماق زمين آزمايشاتي را به صورت مخفي انجام دهد و به اين دليل نسبت به وجود اين لرزه‌نگارها حساسيت نشان مي‌دهد.

شهرام ر...: ويدئويي در مورد هارپ. [+] منحني تغييرات مغناطيسي سيستم هارپ در آلاسکا که از سه روز پيش به شدت فعال شده است.

آرش کورش: دوستان، تحليل راديو اسرائيل خيلي مهمه. خواهش مي‌کنم توجه کنيد به کامنت آقاي ح...

کورش علياني: چيش مهمه آرش جان؟ تو اگه جاي اسرائيلي‌ها بودي يه نسخه از نقشه عملياتت رو مي‌دادي از راديو بخونن؟

آرش کورش: دوستان فکر مي‌کنم سناريو اين گونه باشد. خواهش مي‌کنم جدي بگيريد: 1- زلزله‌اي بسيار عظيم در تهران خواهد آمد که به گفته احمدي نژاد از فيروزکوه تهران تا نظرآباد کرج را با خاک يکسان خواهد کرد. 2- اسرائيل در جهان روي اين خبر مانور خواهد داد که اين يک آزمايش هسته‌اي موفقيت آميز بوده. 3- اسرائيل به بهانه اين که ايران به سلاح اتمي دست پيدا کرده و به ‌زودي به اسرائيل حمله خواهد کرد، جنجال رسانه‌اي به پا کرده و حمله پيشگيرانه به ايران خواهد کرد که آمريکا را در مقابل عمل انجام شده قرار بده. 4- بدون شک آمريکا و ناتو به حمايت از اسرائيل وارد جنگ با ايران خواهند شد.

کورش علياني: آقاي آرش، محض رضاي خدا. چي داري مي‌گي؟ يه کم دقت کن. با چي اين زلزله رو ايجاد کنن؟ به اين فکر کن که زمان مي‌گذره، بعد اين پيش‌بيني‌ها بعضيش خيلي توي ذوق خواهد زد.

جوان ايراني: اگه اينطور باشه که واويلا. بزرگ‌ترين فاجعه قرن ميشه. زلزله در شهري با بافت بسيار فرسوده و چند ميليون نفر بي‌گناه.

بهزاد خ...: اصلاح طلبان ميانه‌رو دلسوز نظام را از مقابله با دولت و همراهي با اصول‌گرايان به نحوي باز دارند و بهترين راه نيز ايجاد تنفر در بين جوانان جنبش سبز و اصلاح طلب است.

کورش علياني: رمان خوبي بود. بالاترين هزينه‌ها رو هم براي اسرائيل داره. حمله مي‌دونيد يعني چه؟ يه کم بالا پائين مدعا رو بسنجيد آخه. اسرائيل الان با يه تيم زبده اطلاعاتي مي‌تونه هزار کار بکنه تو ايران. بعد بياد جنگ جهاني سوّم رو کليد بزنه؟

بهزاد خ...: احتمال دوّم اين که چنين حوادثي مي‌تواند موجب تشويش اذهان شود و نوعي «با آتش به جنگ آتش رفتن» است که سابقه اين دولت نيز نشان مي‌دهد مهارت خوبي در اين زمينه دارند. احتمال سوّم اين که وجود نوعي تنش‌هاي کوچک احساسي و هيجاني اين امکان را مي‌دهد که در صورت تزلزل با حربه تهديدات خارجي در صدد تثبيت خود باشند. هيچ بعيد نيست اگر شرايط وخيم‌تر از اين شود بلوف‌هايي از قبيل حمله به ايران و... را از جانب کشورهايي مانند آمريکا و... شاهد باشيم.

نيلوفر اسيکلاس: دوستان ميشه نظريه زلزله از بحث خارج بشه.

کورش علياني: پيشنهاد معقولي است.

آرش کورش: آقاي علياني، براي نهادهاي اطلاعاتي ما محرز شده که تيم احمدي نژاد نفوذي اسرائيل هستند و به همين علت بيش از 50 نفر از تيم احمدي نژاد رو گرفتن.

کورش علياني: و اين نياز به زلزله نداره، تيمي که 50 نفرشون واضح بوده‌اند و گرفتندشون هنوز قاعدتاً خيلي قابليت دارند. اين نه نياز به زلزله داره نه بمب اتم نه حمله نه جنگ جهاني. با هزينه‌ خيلي محدود کارآمدي بالا دارند.

آرش کورش: قصد دارند دولت رو از طريق مجلس رد صلاحيت کنند چون نمي تونن افشاگري کنن که احمدي نژاد عامل آمريکا و اسرائيل هستش. و آمريکا و اسرائيل هم کاملاً از وقايع داخل نظام اگاه هستن. اسرائيل و آمريکا سال‌هاست رو احمدي نژاد سرمايه گذاري کردن. اگر دولت احمدي نژاد رد صلاحيت بشه ديگه اسرائيل و آمريکا بهانه جنگ با ايران رو ندارند.

کورش علياني: نيازي ندارند. دقت کنيد. کارشون رو بدون جنگ و حمله و بدنامي اگه بتونن انجام بدن نيازي به جنگ ندارند. عدد، رقم، بودجه‌هاي لازم، اين‌ها مبناي تصميم هستند نه اين که کدوم طرح هيجان‌انگيزتر و هاليوودي‌تره. اون سرمايه گذاري‌ها هم روي يک فرد نبوده، روي يک کار بوده و خوب هم جواب داده. آشوب کنوني مي‌تونه نتيجه‌اش باشه. وضع اقتصاد، و بسياري چيزهاي ديگه.

علي سبز: آقاي شهبازي. در مورد آشوب، اگر اشتباه نکنم در مورد اوّل اسفند هم همچين چيزي گفته بودين که کانوني خاص قصد ايجاد آشوب و هرج و مرج داشت اما "به دلايلي" ناکام ماند. ممکنه اين دلايل رو بيش‌تر توضيح بدين؟ يعني چه عوامل و دلايلي مي‌تونن جلوي چنين آشوب‌هايي رو بگيرن؟

اسلام ر...: اوباما اعلان كرده كه با همكاري انگليس برنامه مشتركي براي سوريه و ايران در سر دارد.

آرش کورش: دوستان، به نظر شما چرا احمدي نژاد بيش از يک ساله که دائماً مي‌گه به ‌زودي زلزله عظيمي در تهران خواهد آمد؟ آقاي علياني، بگذاريد يک مثال روشن بزنم تا دوستان متوجه بشوند که بنده خواب نما نشدم. شما مي‌توانيد تصاوير حمله به مرکز تجارت جهاني توسط هواپيماها را رو در فيلم‌ها يا کارتون‌هاي بيش از 30 سال پيش آمريکا ببينيد. به نظر شما اين اتفاقي است؟ آيا اتفاقي است که جرج بوش بارها قبل از حمله به مرکز تجارت جهاني اعلام کرده بود که به آمريکا توسط تروريست‌ها حمله خواهد شد؟

کورش علياني: آقا، زشته براي شما. من هم مي‌تونم تو تخت جمشيد يه عالم طرح‌هاي معنادار براتون پيدا کنم. اما وقتي معنادار مي‌شوند که ذهن بسته و خسته و حتي بيمار باشه. اگر کسي بخواد برج‌ها رو بريزه چرا سي سال پيش اعلام کنه؟

کورش آرش: يازده سپتامبر يک توطئه کاملاً برنامه‌ريزي شده بود که توسط دولت آمريکا انجام شد.

کورش علياني: من جز تأسف براتون چيزي ندارم. اگر آدم نتونه از قوه تشخيص و تمييزش استفاده کنه مي‌گه امثال اين حرف‌ها و بدتر از اين‌ها رو. کاريش هم نمي‌شه کرد. من البته از لحن تندم عذر مي‌خوام و شما رو به خدا مي‌سپارم. تا انشاءالله فردا. شب‌تون به خير و عاقب‌تمون هم به خير.

آرش کورش: آقاي علياني، بنده يک مستند از فيلم‌هايي که فاجعه 11 سپتامبر رو سال‌ها قبل از وقوعش در فيلمشون نشون دادند دارم.

جوان ايراني: من با آقاي آرش موافقم. نشانه‌هاي زيادي تو هاليوود و والت ديسني و... به وضوح ديده مي‌شد. البته نه از 30 سال قبلش ولي از 2-3 سال پيش رو مي‌دونم.

آرش کورش: در يکي از اون فيلم‌ها، که مربوط به چند سال پيش از حادثه 11 سپتامبر هستش، يک مأمور اطلاعاتي در فيلم به بازيگر مقابل مي‌گويد که سازمان سيا قصد داره توسط عده‌اي تروريست مسلمان برج‌هاي تجارت جهاني رو هدف قرار بده تا بتونه به خاورميانه حمله کنه. به نظر شما اين هم اتفاقي است؟

جوان ايراني: چند وقت پيش يه کليپي تو يوتيوب ديدم که گلچين صحنه‌هايي بود از فيلم‌ها و انيميشن‌هايي که نشانه‌هاي 11 سپتامبر رو در خودش داشت. کاش لينکشو داشتم براتون مي‌ذاشتم.

آرش کورش: آقاي علياني، منظور بنده اين نيست که بدون شک زلزله خواهد آمد. اين‌ها همه شواهد قابل توجه است. انشاءالله که اينطور نخواهد شد.

مصطفي بيو: آقايون لطفاً تغييرات مغناطيسي هارپ رو فراموش نکنين.

آرش کورش: دوستان، شايد باورتون نشه، اما آمريکا معمولاً قبل از انجام هر توطئه‌اي فيلم يا کارتوني مي‌سازه و به صورت تلويحي توطئه‌اش رو نشون مي‌ده. اما چرا اين کارو مي‌کنه؟ دو دليل داره: 1- کنترل ذهن، 2- ايجاد ترس. مثلاً در مورد جنگ عراق شنيده بودم فيلم و بازي‌هاي کامپيوتري قبل از وقوع جنگ وارد بازار کرده بودند. و جالب اينجاست که توسط فيلم يا بازي‌هاي کامپيوتري به شما که دشمن امريکا هستي نشون مي‌ده به طرز وحشتناکي شکست مي‌خوري و نابود مي‌شي. آمريکا بدين وسيله دشمنش رو قبل از رويارويي در ذهنش شکست داده و کسي که در ذهنش شکست بخوره بدون شک مقاومتي نخواهد کرد. کساني که فيلم 2012 رو ديده باشند در اون فيلم چند ثانيه تصويري از ايران نشون ميده که زلزله‌اي عظيم آمده و تلفات هم ميليوني بوده.

جوان ايراني: اين کار به‌وسيله غول‌هاي رسانه‌اي جهان، بخوانيد صهيونيست‌ها، انجام ميشه.

آرش کورش: شما مي‌تونيد اظهارات احمدي نژاد رو که دائماً مي‌گه به زودي زلزله عظيمي خواهد آمد که از فيروز کوه تا نظرآباد کرج رو نابود خواهد کرد با اظهارات جرج بوش قبل از حمله به مرکز تجارت جهاني مقايسه کنيد.

همونطور که مي‌دونيد احمدي نژاد چند سال با شعارهاي به ظاهر ضد صهيونيستي بزرگ‌ترين خدمت رو به اسرائيل جنايتکار کرد. هم اسرائيل رو مظلوم نشون داد و هم حمايت جامعه جهاني رو عليه ايران و به پشتيباني از اسرائيل فراهم کرد.

جوان ايراني: ولي به نظر من ديگه دير شده و حکومت در موقعيت آچمزه. ماندن يا رفتن باند احمدي نژاد و مشايي در هر دو صورت يک نتيجه نهايي خواهد داشت: تضعيف حکومت ايران، هرج و مرج، و خداي ناکرده تهديد تماميت ارضي ايران.

آرش کورش: بهانه‌هاي اصلي اسرائيل براي حمله به ايران دو موضوع هست: 1- برنامه اتمي ايران، 2- وجود محمود احمدي‌نژاد. تصور بنده اين است که احمدي نژاد در اين مدت کوتاه، يعني تا قبل از رد صلاحيت شدن در مجلس، قصد داره جنگ داخلي ايجاد کنه. وقتي هم که جنگ داخلي ايجاد شد، اسرائيل به ايران به بهانه دستيابي به بمب اتمي حمله خواهد کرد و آمريکا رو در مقابل عمل انجام شده قرار خواهد داد.

حميدرضا علاقه بند: حتي اگر ما خواب باشيم خدا بيدار است و طبس را ايجاد ميکنه. سخنراني حاج منصور ارضي در حسينيه لباس فروش‌ها. اين‌ها دارن يک برنامه‌اي مي‌ريزن که بگن 14 يا 15 خرداد امام زمان ظهور ميکنه. [+]

آرش کورش: جمهوري اسلامي در بدترين وضعيت از لحاظ پايگاه اجتماعي قرار داره که بهترين موقعيت براي اسرائيل و آمريکا است. فکر مي‌کنيد چرا آمريکا و اسرائيل نمي‌خواستند موسوي به قدرت برسه؟ چون اگه موسوي به قدرت مي‌رسيد حمايت مردم از حاکميت به بالاترين حد خودش مي‌رسيد.

دقت کنيد احمدي نژاد مخصوصاً سياست‌هاي اقتصادي رو اجرا کرد که الان شاهد ورشکستگي کارخانه‌ها و توليدي‌ها و کشاورزي و بيکاري و تورم بي‌سابقه در کشور هستيم که نارضايتي رو از وضع اقتصادي به بالاترين حد خودش رسونده.

احسان سلطاني: [...] من خيلي فکر کردم روي اين موضوع بلا که اشاره مي‌کنند. اين‌ها غرب را نشان مي‌دهند که شرق را بزنند. بايد دنبال حادثه‌اي غير از بلاي طبيعي و اينطور مسائل گشت.

آرش کورش: هر اتفاقي باشه 50 درصد ماجرا در راستاي ايجاد وحشت در جامعه طرح ريزي شده.

حميدرضا علاقه بند: وبسايت «مبشران ظهور»، هسته فکري «ظهور نزديک است»، که چند وقتي تعطيل شده بود به روز شد. [+] روي ديگر مستند «ظهور نزديک است»: مبشران ظهور. [+]

پوريا گمنام: کارگردان مستند «ظهور نزديک است» ديروز آزاد شد. [+]

به سايت «بيداري انديشه» [+] نگاهي بيندازيد و مستند «ظهور» Arrival را ببينيد. بسيار جالب هست درسته که صد در صد همه چيزش درست نيست اما واقعاً راهگشا هست. با توجه به مستندات اين سريال 51 قسمتي بسياري از ادعاهاي استاد شهبازي درباره جريانات موجود در جهان فعلي بدون کوچک‌ترين ترديد پذيرفته ميشه.

اهورا مزدا: استاد من تمام مطالب اخيرتون رو خوندم. به نظرشما آيا ترور احمدي نژاد در مراسم حرم مطهر با يه تير صد نشون زدن نيست؟ [...] اتفاقاً همين ديشب اخبار اعلام کرد که در شب 14 خرداد رئيس جمهور در حرم مطهر سخنراني خواهد کرد.

عباس ر...: هر حرکتي که باعث بشه تيم ا. ن. سوءاستفاده کنه و اوضاع مملکت رو به آشوب بکشونه مذموم و ممنوعه. دراين اوضاع در برابر هر سختي يا جنايت يا ترور يا کشتار يا هر چيزي که فکرشو هم نمي‌کنيد صبر و صبر وصبر پيشه کنيد. دعا و زيارت آل ياسين فراموش نشود.

شهبازي: ساعت 10:30 صبح پنج شنبه 12 خرداد 1390/ 2 ژوئن 2011. دوستان. با عرض معذرت. من ديشب به علت سر درد شديد خوابيدم و به فيسبوک مراجعه نکردم. از اين که مدتي در خدمت‌تان نبودم پوزش مي‌خواهم. تلاش مي‌کنم اين بحث را همچنان ادامه دهيم.

ادامه مطلب


Monday, June 20, 2011 : تاريخ آخرين ويرايش

 کليه حقوق مندرجات اين صفحه براي عبدالله شهبازي محفوظ است.

آدرس ايميل: abdollah.shahbazi@gmail.com

استفاده از مقالات با ذکر ماخذ مجاز است. چاپ مقالات به صورت کتاب ممنوع است.