چهارشنبه، 4 خرداد 1390/ 25 مه 2011، ساعت 11:15 بعد از ظهر

از گلدبرگ تا خزعلي و مشايي: نيمه خرداد چه خواهد شد؟

چند روز پيش، 30 ارديبهشت، مهدي خزعلي با درج يادداشتي در وبگاه شخصي‌اش از وقوع حادثه‌اي بزرگ در اوّل رجب (نيمه خرداد) خبر داد. او نوشت: [+]

«... نيمه دوّم خرداد نوزادي متولد خواهد شد که رشدي سريع و خارق‌العاده خواهد داشت. تنها نگراني من اين است که اين پديده، که چون لوبياي سحرآميز رشد مي‌کند و چون گودزيلا مي‌بلعد، از کنترل خارج شود و همه چيز را نابود کند. من نگران تأمين غذاي اين مولودم. اين مولود همه چيز را خواهد بلعيد. به صغير و کبير رحم نخواهد کرد. چپ و راست نمي‌شناسد. اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمي‌داند چيست. او گرسنه است. او تشنه است. تمام سيلوهاي‌تان او را سير و آب سدهاي‌تان او را سيراب نخواهد کرد. از امروز به فکر چاره باشيد، هر چند بسيار دير شده است و برايتان تدبيري نمانده است. فقط مي‌توانم بگويم براي‌تان متاسفم! و براي ملتي بزرگ که بايد شاهد بلعيده شدن همه دار و ندار و هستي‌اش باشد! مردم براي ميهن‌تان دعا کنيد.»

امروز، 4 خرداد، وبگاه «نداي انقلاب»، که گويا به يکي از نهادهاي اطلاعاتي وابسته است و گويا بر اساس شنودهاي اين نهاد، مطلبي درج کرده که مشايي در جمعي خصوصي از «ظهور صغير» در اوّل رجب/ 14 خرداد گفته است. متن خبر اين است:

«به گزارش نداي انقلاب، ليدر جريان انحرافي در جلسه‌اي كه در اوايل هفته جاري تشكيل شده با اشاره به افشاگري‌هايي كه در خصوص اين جريان شده، براتخاذ سكوت مطلق در اين شرايط تاكيد كرده وگفته است: "اجازه دهيد هر چقدر مي‌خواهند تخريب کنند و دروغ بگويند، ما بايد تا 14 خرداد سكوت مطلق كنيم و روز اوّل رجب روز پايان سكوت ما خواهد بود."

وي همچنين با اشاره به انتقادات رسانه ها، چهره‌هاي سياسي و علما از جريان انحرافي گفته است: "روز اوّل رجب آغاز قيام صغراي امام زمان است و ما با آغاز اين قيام به قدرت مطلق مي‌رسيم."

ليدر جريان انحرافي همچنين گفته است كه "با آغاز قيام صغري حضرت صاحب الزمان اين جريان به قدرت مطلق مي‌رسد و ديگر هيچ ارتباط و كاري با روحانيت، مرجعيت و ولايت فقيه نخواهد داشت و مستقيماً از ولي عصر تبعيت خواهند کرد."

وي همچنين ياران حلقه اوّل خود را به صبري كوتاه مدت تا اوّل رجب فرا خوانده و در اظهار نظر قابل تأملي تصريح كرده است: "به‌زودي اتفاق ناگواري رخ خواهد داد كه به سبب آن داغ دلي به دل خيلي از مدعيان خواهيم گذاشت."

گفتني است اين اظهارات ليدر جريان انحرافي در حالي صورت مي پذيرد كه اين جريان منحرف معتقد است كه غيبت امام زمان به دو بخش صغري و كبري تقسيم شده و به موجب آن ظهور نيز شامل ظهور صغري و كبري مي‌باشد و هم اکنون و در ماه رجب ظهور صغري امام زمان شروع خواهد شد.

جريان انحرافي تأكيد مي‌كند كه ظهور صغري اوّل خرداد [؟ رجب] كليد خورده و آنان به عنوان افراد خاص مستقيماً با امام زمان به عنوان "ولي" در ارتباط خواهند بود.

نکته قابل تأمل اين انحراف عظيم آنجاست که در روايات و اسناد معتبر تاريخي موضوعي به عنوان ظهور صغري مطرح نشده است. از سوي ديگر بنابر روايات و اسناد معتبر ديني خود امام زمان (عج) از زمان ظهور خود مطلع نيست و مي‌فرمايند که "براي فرج من بسيار دعا کنيد." حال مشخص نيست اين فرقه انحرافي که در دستگاه اجرايي کشور نيز ريشه دوانده اين تفکرات منحط و منحرف را از کجا آورده است؟» [+]

مهدي خزعلي معمولاً آغازگر بحث‌هاي جنجالي است که اهدافي معين را پي مي‌گيرد. مهم‌ترين نمونه ماجراي «سبورجيان» و ادعاي يهودي‌تبار بودن احمدي‌نژاد است که جنجالي بزرگ به مدتي طولاني برانگيخت. در اين زمينه پيش‌تر تحليلي نوشته‌ام [+] و در آينده يافته‌هاي جديد خود را، که اهداف جنجال فوق را روشن مي‌کند، منتشر خواهم کرد.

سال گذشته، جفري گلدبرگ، روزنامه‌نگار سرشناس آمريکايي- اسرائيلي، در ويژه‌نامه «آتلانتيک» از حمله نظامي- هوايي اسرائيل به تأسيسات هسته‌اي ايران در بهار 1390 سخن گفت. شهرت گلدبرگ به خاطر ارتباطات سطح عالي اوست و آن‌چه اين «پيشگويي» گلدبرگ را جنجالي و مهم کرد اقدام مشابه اوست در «پيشگويي» حمله نظامي به عراق. در 12 شهريور 1389 در مقاله «ايران، اسرائيل و بمب: بازگشت جفري گلدبرگ» اينگونه نوشتم:

«شهرت گلدبرگ به دليل جنجالي است، مشابه با جنجال کنوني، که درباره عراق پديد آورد. گزارش مفصل جفري گلدبرگ در مورد عراق و حکومت صدام، با عنوان «ترور بزرگ» در 25 مارس 2002 در نيويورکر منتشر شد.

گزارش گلدبرگ يکي از جنجالي‌ترين و مؤثرترين تدارکات ژورناليستي نئوکان‌ها براي حمله نظامي دولت بوش به عراق ارزيابي مي‌شود. اين گزارش نقش تبليغاتي مهمي در زمينه‌سازي براي تهاجم نظامي دولت بوش به عراق ايفا نمود و لذا تا به امروز منتقدين گلدبرگ را به دليل دعاوي دروغ مندرج در آن، به‌ويژه ادعاي وجود سلاح‌هاي کشتار جمعي در عراق، که تاکنون آثاري از آن يافت نشده، مورد حمله قرار مي‌دهند. ادعاي وجود اين «سلاح‌هاي امحاء جمعي»، که کانون‌هاي نظامي‌گرا در دولت توني بلر و سرويس اطلاعاتي بريتانيا نيز مؤيد آن بودند، توجيه اصلي را براي بوش و متحدين‌اش در اشغال نظامي عراق فراهم آورد.» [+]

به راستي، حوادث جاري آبستن چه مولودي است؟ «غيب‌گويي» نوستراداموس گونه خزعلي، که قطعاً آن را «سالم» نمي‌دانم، در کنار پيشگويي سال گذشته گلدبرگ و سخنان اخير مشايي، با ملحوظ داشتن اين فرض قطعي که مشايي از شنود مکالمات و جلسات خصوصي خود مطلع بوده و هدفمند و با برنامه سخن گفته، حاوي چه پيام و پيامدهايي است؟

گزيده نظرها:

به روز شده: جمعه، 6 ارديبهشت، ساعت 10:30 صبح

توضيح: با توجه به پراکنده شدن بحث در فيسبوک و نقل برخي مطالب فصل برگرفته از اينترنت يا تکراري بودن نظرات، به اجبار تنها گزيده‌اي از نظرها را در وبلاگم منتشر مي‌کنم.

محمد ج...: از غرب طلوع خواهد کرد.

ميلاد م...: باطل مي‌تواند فتح كند، تسخير كند، بكشد، اما نمي‌تواند پيروز شود.

در مسائل اجتماعي نبايد به حرف و گفته نگاه کرد، بلکه اوّل بايد به گوينده حرف نگاه کرد.

شمس ايراني آزاد: انفجاري در قم؟ يك حادثه غيرقابل تصور و غير قابل كنترل مثلاً در يك شهر بزرگ؟ انفجار حرم آقاي خميني؟ شنبه 14 خرداد شروع يك هفته يا فصل جنجالي؟ گاهي پيش بيني نوستراداموس يادم مياد: مردي در ايران مياد و دوراني نزديك نيم قرن كشور در سياهي ميره؟ راستش دوست ندارم متوهم باشم [...]

ميلاد م...: بايد بري جلوتر، [...] يا حمله نظامي اسرائيل يا آمريکا. هر چي هست احتمالاً آمريکا و اسرائيل هم بايد يک طرف قضيه باشه.

احسان سلطاني: چندي پيش در کنفرانسي مطبوعاتي در پاريس که چندان هم بازتاب نداشت نماينده محفلي (از تصفيه شده‌هاي وزارت در سال 77) به اين موضوع اشاره کرد که برنامه‌هاي عملياتي خود را از اوخر بهار آغاز خواهيم کرد .

ميلاد م...: شايدم شاه نعمت الله ولي درست پيش‌بيني کرده باشه.

شمس ايراني آزاد: احسان، شما مي‌تونيد بيش‌تر مسئله رو بازگو كنيد؟ در حد مقدورات؟

ميلاد، هر چي پيش مياد حاضر نيستم كسي از هموطنانم رو به خاطر چيزي از دست بدم. كاش بتونيم ته اين ماجرا رو در بياريم. ولي چطوري؟

محمد ت...: "فرض قطعي که مشايي از شنود مکالمات و جلسات خصوصي خود مطلع بوده و هدفمند و با برنامه سخن گفته." چرا؟

شهبازي: مشايي سابقه اطلاعاتي دارد و پيچيده عمل مي‌کند. اين‌ها روش‌هاي ابتدايي است براي ايجاد پانيک يا عمليات فريب. پانيک= وحشت عمومي

ميلاد م...: [...] به نظرم اين جريان بيش‌تر در حال سناريوسازي هست تا بعداً بتونه ازش استفاده‌هاي سياسي بکنه.

شهبازي: اخيراً مطلع شدم که مقادير زيادي اسلحه قاچاق وارد فارس شده و قاچاق اسلحه رونق گرفته. تفنگ اتوماتيک جديدي به نام «ناتو» وارد شده که مورد استفاده ارتش آمريکا در افغانستان بوده و قبلاً در بازار ايران وجود نداشت. به علت اين قاچاق گسترده قيمت سلاح قاچاق به نصف رسيده. سمينوف و کلاشنيکوف، که قبلاً حدود پانصد ششصد هزار تومان بود، اکنون حدود دويست سيصد هزار تومان است.

اين‌ها علامت بدي است. به ياد سال‌هاي پيش از انقلاب مشروطه افتادم که تجارتخانه‌هاي وابسته به انگليس مانند جهانيان و جمشيديان به وفور سلاح قاچاق وارد ايران مي‌کردند.

ميلاد م...: يادمون نره اين گروه براي رسيدن به قدرت تابوي بزرگ رفسنجاني رو هدف قرار داد. حالا هم براي باقي موندن در قدرت شايد دارن سناريو طراحي مي‌کنن تا يه جوري زير پاي رهبري رو خالي کنن و بهترين ابزارشون اصل ظهوره. من بيش‌تر اين جريان رو يه بازي سياسي مي‌بينم تا واقعيت.

هادي ب...: بحث ظهور صغرا را اين‌ها مطرح نکرده‌اند. فکر کنم اين اصطلاح را در کتاب «پرواز روح» سيد حسن ابطحي ديده‌ام. يک کتابي هم نشر جمهوري چاپ کرده بود در احوالات مقدس تهراني. مقدمه‌اي دارد آن کتاب که شبيه حرف‌هاي اين‌هاست و تاريخي را هم معرفي کرده براي ظهور صغرا. فکر کنم از دهه چهل به اين طرف. خيلي سال است جلسات عرفاني تهران نشين‌ها را دنبال مي کنم. اين ترهات از داخل آن جلسات بيرون مي‌آيد. متأسفانه جلسات اخلاقي عرفاني پايتخت از اين توليدات زياد دارد. يک جور غلو و خود بزرگ بيني بر شيوخ‌شان مستولي است و البته حرف زياد هست.

مهريار پرشين: به نظرم در مورد مهدي خزعلي کمي تندروي کرديد. در بسياري موارد نظرات او درست بوده. از آن گذشته او فرزند آيت الله خزعلي است و مطمئناً از مراکز قدرت اطلاعات محرمانه‌اي به دست مي‌آورد که در اختيار عموم نيست. به هر حال بايد تا نيمه خرداد منتظر بمانيم!

ميلاد م...: البته يه مدتيه که جرياني که احمدي نژاد رو همراهي مي‌کنه سعي مي کنن تا اقتدارگرايان سنتي مثل مصباح و جنتي و... رو از جريان سياسي مملکت حذف کنن.

مهريار پرشين: [...]

احسان سلطاني: مهريار عزيز، من خودم در دفاع از دکتر خزعلي در برابر فردي به نام عبادي مطلبي نوشتم اما اين دليل نمي‌شود حقيقتي که ديده مي‌شود را نگويم. چند ماه پيش زماني که تبخيري از اين درگيري‌ها در فضاي رسانه‌اي منتشر شده بود يا همان اوايل سال 88 که آقاي خامنه‌اي در حکمي خواستار برکناري مشايي شده بود آقاي خزعلي اين موضوع را جنگ زرگري خواند. دو حالت دارد: يا ايشان دسترسي به منابع با حيطه بندي بالا ندارد يا دارد و در آن زمان آدرس غلط داده بود. وگرنه چطور ممکن است فردي به قول شما از مراکز قدرت اطلاعات محرمانه‌اي به دست آورد اما نداند که اين‌ها از همان اوّل هم با رهبري زاويه داشتند و درگيري‌هاي مابين آنان را جنگ زرگري بخواند؟

حميدرضا ع...: جريان انحرافي تأكيد مي‌كند كه ظهور صغري اوّل خرداد كليد خورده و آنان به عنوان افراد خاص مستقيماً با امام زمان به عنوان "ولي" در ارتباط خواهند بود. نکته قابل تأمل اين انحراف عظيم آنجاست که در روايات و اسناد معتبر تاريخي موضوعي به عنوان ظهور صغري مطرح نشده است. از سوي ديگر بنا بر روايات و اسناد معتبر ديني خود امام زمان(عج) از زمان ظهور خود مطلع نيست و مي‌فرمايند که "براي فرج من بسيار دعا کنيد." حال مشخص نيست اين فرقه انحرافي که در دستگاه اجرايي کشور نيز ريشه دوانده اين تفکرات منحط و منحرف را از کجا آورده است؟

مهريار پرشين: احسان جان! من فکر مي‌کنم سر قضيه مشايي و احمدي‌نژاد بسياري از نيروهاي آقاي خامنه‌اي هم غافلگير شده‌اند وگرنه هيچوقت احمدي نژاد را به محسن رضايي ترجيح نمي‌دادند.

احسان سلطاني: [...]

ميلاد م...: آقاي حميدرضا، فکر نکنم آقاي مشايي براش ظهور صغري يا کبري مهم باشه. اون مي‌خواد يه جرياني رو راه بندازه بعداً يک اتفاقي مثل بمب گذاري يا جنگ يا مرگ يکي از سران مملکتي رو تو اين مدت بهش پيوند بزنه و طوري جريان رو جلوه بده که با عالم غيب در ارتباطه و بعد ازش سوء استفاده و بهره برداري کنه.

مجيد نق...: فكر نمي‌كنيد اگر اسرائيل به همچين حماقتي دست بزنه در خاورميانه متشنج چه اتفاقي به نفع مرتجعين منطقه رخ مي‌دهد؟ بك جو ضد صهيونيستي كه توسط آنان نيز تهيج مي‌شود وشايد هيچ سودي هم براي اسرائيل نداشته باشد و ضررش بيش از منفعت آن است.

ميلاد م...: اسرائيلي‌ها هميشه از يک پشتوانه رسانه‌اي قوي اروپايي و آمريکايي بهره‌مند بودن و مي‌تونن بعد از هر اتفاقي قضيه رو بر عکس جلوه بدن. الان هر کشور اروپايي که بريد و در مورد فلسطين و اسرائيل بپرسيد خيلي‌ها مي‌گن که حق با اسرائيله.

مجيد نق...: بعد از اوباما و حملات غزه و كشتي ترك قضيه فرق كرده. با اين حال من منطقه خاورميانه و جاهايي مثل پاكستان و افغانستاي را مي‌گم كه بعد از بن لادن آماده عمليات تروريستي هستند و آماده جرقه هر چند مصنوعي و كنترل شده و شايد آمريكا هم مخالف حماقت اسرائيل باشه با اين اوضاع. الان كه حماس هم داره به صلح فكر مي‌كنه ديوانگي است اين كار مگر آن که آن‌ها هم از كتب مذهبي‌شان در آوده باشند كه ظهور نزديك است.

نيلوفر س...: به نظر من هم اين از دماوند بيرون مياد. شعار تغيير اوباما براي تغيير رويکرد آمريکا نسبت به منطقه [خاورميانه] نيست، براي رويکردش به انگلستان و اسرائيل هست. من فکر مي‌کنم اوباما متوجه رودستي که از انگلستان خورده شده و براي اين که از اون جلوگيري کنه اين صحبت‌ها را مي‌کنه يا اين‌که اون پايان آمريکا را باور کرده و داره براي پروژه نظم نوين جهاني وارد عمل مي‌شه. اين که آمريکا از نظر اقتصادي رو به فناست واقعيت داره ولي به اين زودي نيست.

شهبازي: به تيتر اصلي وبگاه عماريون، متعلق به انصار حزب‌الله، توجه فرماييد. تصور مي‌کنم اين نيز بخشي از سناريوي طراحي شده است: حي علي الجهاد/ عاشقان شهادت کجا هستند؟ ثبت نام استشهاديون براي عمليات در سرزمينهاي اسلامي. [+، +] براي آشنايي با سوابق انصار حزب الله به اين آدرس مراجعه فرماييد. [+]

احسان سلطاني: تنها اعتباري که مي توان به اين خبر داد (ثبت نام براي عمليات استشهادي) تنها ايجاد نوعي عمليات رواني براي دست يابي به چند هدف است [...] به نظرم اين خبر در سايت عماريون يک عمليات رواني بيش نيست.

حميدرضا ع...: [مطلبي درباره قرارگاه عمار ارسال ارسال کرده‌اند که در اينترنت پخش شده.]

نيلوفر س...: حسن بهشتي‌پور در گفت‌وگو با فرارو: اين گزارش بسترسازي براي تصويب قطعنامه‌هاي جديد است. اين تحليل‌گر مسائل بين‌المللي گزارش جديد يوکيا آمانو را حاوي نکته تازه‌اي ندانست و عنوان کرد که اين گزارش‌ها عمليات رواني از بعد رسانه‌اي و بستر سازي براي اعمال تحريم‌هاي بيش‌تر و تصويب قطعنامه‌هاي جديد است. [+]

پروژه فرار سرمايه‌داران همانطور که پيشبيني کرده بودم: دلار ناياب شد. [+] صرافان قيمت هر دلار آزاد را امروز 1208 تومان و هر يورو را 1695 تومان اعلام کردند. اين در حالي است که دلار در شعبات بانکي که در قبال ارائه پاسپورت و بليط به ميزان 2000 دلار عرضه مي شد، ناياب شده است. برخي از شعبات بانک‌ها هم از فروش دلار امتناع مي‌کنند و آن را فقط به مشتريان خاص خود مي‌فروشند. برخي از شعبات نيز با دريافت شماره تلفني از مشتريان به آن‌ها اعلام مي‌کنند که در صورت دريافت ارز از بانک مرکزي به شما براي خريد دلار اطلاع داده خواهد شد. برخي از صرافان دليل افزايش قيمت دلار در بازار را عدم عرضه دلار در شعبات بانکي اعلام مي‌کنند.

اميد و. ا...: محققانه است. سپاس.

رضا ا. ا...: اگر نظريه ارتباط باند مشايي با سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي را در نظر بگيريم بايد بگم آمريکا توان گرفتن ايران در چند روز را دارد. فکر کنيد همه اطلاعات نظامي و استراتژيک همه را دو دستي تقديم کرده باشند.

زهرا هب: ظاهراً اين بحث ظهور صغير و حوادث اوائل رجب يه بحث قديميه. جريان انحرافي فقط بهش دامن زده.

حميد اخ...: متن و نظرات را کامل خواندم. بسيار نگران کننده بودند و استرس‌آور. اما جالب اين بود که همه تقريباً  همين نگاه نگران کننده را به مسئله داشتند. من مي‌خواهم از نگاهي ديگر و کمي ساده به اين مسئله بنگرم.

ايران در چند دهه گذشته به خصوص چندسال اخير مدام مورد تهديد بوده است. تهديداتي از طرف آمريکا، اسرائيل، اپوزيسيون افراطي داخلي، جدايي طلبان کرد، برخي شيوخ اعراب، ريگي و باندش، سلطنت طلبان و بسياري ديگر. آيا احتمال نمي‌دهيد همزماني تهديدات تعدادي از اين‌ها (آمريکا، برخي از جدايي طلبان و...) اتفاقي بوده و بزرگ کردن اين تهديدات ساخته و پرداخته ذهن ما باشد؟ تا جايي که يادم است ايران هميشه مورد تهديد حمله بوده. و آيا احتمال نمي‌دهيد سخنان مشايي در مورد پانزده خرداد چه بسا براي آزمودن نيروهاي اطلاعاتي و يا... بوده باشد؟

صلاح‌الدين ايوبي: تا قبل از پايان خرداد اسرائيل به ايران حمله خواهد کرد. شواهد بسيار زياد و انکارناپذير است.

سمانه...: خدا نكنه :(

شهبازي: دوستان، اگر بنده نظري نميدم به دليل حساسيت و اهميت مطلبه.

فري ايراني: من فکر نکنم حمله بکند. ايران در جايي قرار دارد که با اين کار به کشورهاي همجوار لطمه خواهد خورد.

مهريار پرشين: در اين كه آمريكا و ناتو يا اسرائيل بدون داشتن اطلاعات كافي و صحيح دست به يك همچين كاري نمي‌زنند شكي نيست. اما مسئله اينجاست كه در حال حاضر زيان حاصل از حمله به ايران براي آن‌ها بيش‌تر از سود آن است و برخلاف نظر دوستمون من عقيده دارم كه جنگ با ايران حتي براي آمريكا فرسايشي خواهد بود.

افشين پ...: نترسيد. اگر به خداوند ايمان داريد ته دلمان خالي نمي‌شود از هاي و هوي. ما چيزي براي باختن نداريم. اين معادله طرف‌هاي ديگري هم داره که نديده گرفتن‌شون از بلاهته.

ميلاد م...: در مورد حمله اسرائيل به ايران خيلي نمي‌تونم اظهار نظري بکنم و تا قبل از اين تغيير و تحول‌ها بعيد بود که آمريکا به ايران حمله کنه. چون منفعتي که ايران براي آمريکا داره فعلاً هيچ کشوري نداره. تا الان مطمئن بودم که آمريکا به هبچ عنوان به ايران حمله نمي‌کنه ولي با اين جرياني که حول محور خاورميانه راه افتاده احتمال همه چيز وجود داره. ولي اين يه قضيه پيچيده اطلاعاتي هست که نياز به تحليل هاي استراتژيک داره.

علي آق...: من که معتقدم گزينه نظامي براي ايران از طرف آمريکا واسرائيل فعلاً منتفي است. به نظرم مشائي و اطرافيانش تا اين حدي که گفته ميشه اهميت ندارن.

مهدي نور...: ترور بن لادن در هفته‌هاي اخير مي‌تواند حاکي از پايان سناريوي قديمي اسرائيل و آمريکا در منطقه باشد که پس از آن بايد منتظر سناريوي تازه‌اي براي سلطه بر منطقه بود. اين موضوع وقتي بيش‌تر اهميت مي‌يابد که بلافاصله پس از خبر مرگ بن لادن نتانياهو اعلام موضع مي‌کند که پس از بن لادن خطرناک‌ترين شخص براي منطقه رهبر جمهوري اسلامي است!

صلاح‌الدين ايوبي: حرف مرزهاي 1967 از طرف اوباما، شرکت آمريکا در جنگ با ايران از طرف اوباما براي تمام کردن مسئله خاورميانه براي هميشه با حل همزمان مسئله اسرائيل- فلسطين و کوتاه آمدن اسرائيل و از طرف ديگه همکاري آمريکا و اعراب براي پايان دادن به معضل ايران. اين که ايران و سوريه در بدترين زمان ممکن در طي 50 سال اخيرشون هستند و بهترين زمان براي حمله به ايران در اين زمان است. اين که اسرائيل در وضعيتي است که از اين به بعد و با ايران اتمي و خاورميانه دمکراتيک وضعش هر روز بدتر از ديروز ميشه. بنابراين الان تنها و بهترين زمان براي حمله است.

در همين هفته فقط دو تا بهانه عجيب و جدي براي حمله به ايران: شرکت در 11 سپتامبر و اولين گزارش اومانو در مورد ساخت سلاح هسته‌اي توسط ايران داره به آژانس ارائه ميشه.

از طرف ديگه حرف‌هاي تيم مشائي و اين گمانه زني جدّي که اين‌ها آدم اسرائيل هستند و تمام برنامه سر تخريب ايران به نحوي است که ايران نتونه در مقابل حمله مقاومت به خرج بده. البته به نظرم به دليل اتفاقاتي که افتاد اين‌ها مجبور شدند که کارشون رو يه کمي زودتر شروع کنند و همين هم البته به ضررشون بوده چون کشور در انتهاي سال 90 وضع خيلي بدتري مي‌داشت از نظر اجتماعي و اقتصادي.

شواهد نشون ميده که حرف‌هاي خزئلي به جز به دست آوردن خبري در مورد جنگ نمي‌تونه باشه. به خبر سايت الحقيقه در مورد اتفاقاتي در مرز سوريه و اسرائيل، به پيش‌بيني جرج سوروس در مورد اين که حکومت ايران تا يک سال ديگه سقوط مي‌کنه در مصاحبه با فريد زکريا در سي ان ان که قطعاً نشون ميده که ايشون هم خبري داشته و از تحليل نمي‌شه به چنين قطعيتي رسيد. جوري که سوروس توي اون برنامه مي‌گه من شرط مي‌بندم! و آدم عاقل روي تحليل، که مبناي تحليل‌هاش در متن همون مصاحبه بسيار آبکي بود، اينجوري اعتبار خودش رو به مخاطره نميندازه که شرط ببنده! و همچنين اين خبر که البته از طرف دولت عراق تکذيب شده؛ که البته اگه تکذيب نکنند چي کار کنند. + [لينک مورد اشاره خبر 3 مه پرس تي وي است دال بر اينکه جنگنده‌هاي اسرائيل در خاک عراق آماده ضربه به ايران هستند. شهبازي]

ضمناً من از جناب شهبازي انتظار دارم در چنين شرايطي مصلحت سنجي رو بذارند کنار و اگر قراره اين تحليل واقعاً جدي باشه و ايشون به تحليل‌شون ايمان دارند، بيايند و از اعتبارشون خرج کنند و مسئوليتش رو بپذيرند. اگه اعتبار آدم در چنين شرايطي هم قراره خرج نشه پس به چه دردي مي‌خوره؟ به نظر من چنين اتفاقي ميوه، البته نحس، تمام تحليل‌هاي شما در طي ده سال گذشته است. و اين که تمام اين بازي‌ها و برنامه‌ريزي‌ها، براي از بين بردن ايران بوده. بنابراين در اين بزنگاه من از شما انتظار موضع‌گيري مسئولانه تري دارم. شرمنده!

احسان اسکاي: حالا يا اين ور ميشه يا اون ور ميشه. بالاخره طوري ميشه. سختيش صد ساله اوله. ما نسلي بوديم که حرف‌هاي‌مان را تايپ کرديم!

صلاح‌الدين ايوبي: پس يه پرينت از حرفاتون بگيريد چون ممکنه يه چندسالي برق نداشته باشيم لازم بشه حرف‌هاتون رو مرور کنيد!

شهبازي: جناب صلاح الدين ايوبي کبير که فخر مسلمانان بوديد در جنگ‌هاي صليبي :) با دقت مسايل را دنبال مي‌کنم. احتمال بسيار زياد اين است که تدارکات و هياهوي تبليغاتي فوق براي انجام برنامه‌هايي است در نيمه دوّم  خرداد. ولي هنوز نميدانم چه خواهد شد. احساس مي‌کنم نوعي سکوت و رازداري محافل اطلاعاتي و امنيتي را فراگرفته. خبري درز نمي‌کند و چيزي که بتوان از آن نتيجه‌اي گرفت بيرون نمي‌آيد.

امروز خانم مرحوم دکتر فاطمي (پريوش سطوتي) با پرواز بريتيش ايرويز از تهران به لندن رفت. يعني ممنوع الخروج نشده بود.

صلاح‌الدين ايوبي: من نه تنها شک ندارم که شما خبرها رو به دقت پيگيري مي‌کنيد، بلکه شک ندارم که تحليل داريد و پيش‌بيني! فقط داريد به دليل آنچه «حساسيت و اهميت مطلب» مي‌ناميد، ما رو محروم مي‌کنيد. هر چند پيش‌بيني اتفاقي مانند جنگ ممکنه که هراس ايجاد کنه در کشور، ولي به نظرم تحليل‌گر درجه يک کسي است که بتونه پيش‌بيني کنه و اين پيش‌بيني رو به صورت عمومي، يا حداقل خصوصي براي آن‌ها که بايد، مطرح کنه و اعتبار تحليلش رو در نزد ديگران در معرض آزمون قراره بده.

به نظر من در حال حاضر اونقدر اجزاي اين پازل قابل مشاهده هست که بشه ادعايي در مورد تصوير کلي ارائه داد. ممکنه اتفاقات چنان سريع در چند هفته آينده روي بدهند که ديگه نشه هيچ عکس‌العملي انجام داد. در بعد شخصي ميگم حداقل. ما بالاخره بريم پولامونو دلار کنيم و نون خشک و کنسرو بخريم يا نه؟  :)

شهبازي: دوست ارجمند. بنده درباره همه احتمالات نظراتم را گفته‌ام. غيبگويي نمي‌دانم. تنها مي‌توانم سناريوهاي قابل تحقق براي آينده را طراحي کنم. يعني توصيف يک وضع مفروض قابل تحقق در آينده. در اين فرضيات بعضي سناريوها "مرجح" هستند يعني شواهد و قرائن و اسناد امکان تحقق آن‌ها را محتمل‌تر مي‌کند. بر اين اساس، داده‌هاي من مي‌گويد که بايد حوادث مهمي رخ دهد: داخلي و خارجي. ولي ممکن است ظهور يک عامل جديد حلقه احتمالات را بهم بزند و سناريو را منتفي کند. پس نمي‌توان قطعاً گفت اين خواهد شد يا آن. يعني رفتار امروز ما در تحقق آينده ما مؤثر است. مثلاً همين مطالبي که مي‌نويسيم ممکن است مؤثر باشد در تحقق يا عدم تحقق يا تغيير سناريوهايي که امکان بروز آن‌ها هست. پيش بيني کاملاً متقن يک سناريو ممکن است آن را کاملا منتفي کند و به ظهور زنجيره‌اي از وقايع پيش بيني نشده بينجامد. بعضي دوستان معتقدند که تحليل زير سناريوي اصلي را بهم ريخت و سبب بروز زنجيره حوادث عجولانه شد. [+]

من شخصاً معتقدم از سال پيش که گلدبرگ آن جنجال را به پا کرد، سناريوي آشوب در بهار 90 طراحي شده بود. مشايي اواخر 89 گفته بود: ما تا لب پرتگاه مي‌رويم ولي به طرز معجزه‌آسايي نجات پيدا مي‌کنيم و به قدرت مي‌رسيم. شبيه همين حرفي که اخيراً در «نداي انقلاب» و «جوان انلاين» از قول او پخش شد.

اين احتمال هم مفروض است: تمامي اين پانيک نوعي جنگ رواني باشد. همزماني دستگيري ياران مشايي با سخنان تند نخست وزير انگليس و رئيس جمهور آمريکا عليه ايران به‌طور جدي قابل تأمل است.

هب هبفا: عجب! پس جناب آقا در حقيقت همشهري پرويز ثابتي و هژبر يزداني هم هستند. ظاهراً سنگسر از قديم داراي جمعيت بهايي بوده و ثابتي و يزداني هم بهائياني بنام و مشهور.

آرش ک...: آخرين شعر سروده احمدي‌نژاد: از تبار رستم، فرهاد و آرشيم/ واندر شراب فتنه آخر سياوشيم. يعني همون گفته مشائي: ما لب پرتگاه مي‌رويم ولي به‌طرز معجزه‌آسايي نجات پيدا مي‌کنيم.

[خبرانلاين، سه‌شنبه 10 اسفند 1389: محمود احمدي‌نژاد صبح امروز سه‌شنبه در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره بين‌المللي شعر فجر سخن گفت. او به قرائت ابياتي از شعري که خود سروده بود پرداخت و اين چنين خواند: ما از تبار رستم، فرهاد و آرشيم/ واندر شراب فتنه آخر سياوشيم/ در انتظار رؤيت آن مهر آخرين/ در مجمر سپيده سپندي بر آتشيم. +]

هادي د...: 2012 جهان نابود مي‌شود. مواظب باشيد. البته يادتان باشد 1984 دنيا نابود شده نه ببخشيد 2000 بود که نابود شد نه...

آرش ک...: روزنامه رسالت: يک گروه مرموز مي‌خواهد دولت احمدي‌نژاد را خرافي معرفي کند. [+]

هادي د...: انشاءالله که آقا نيمه خرداد بيايند، حالا احمدي نژاد گردن پيش بگذاره براي خدمت يا زده شدن مهم نيست.

ميلاد م...: ولي جالبي قضيه اينجاست که سيستم‌هاي اطلاعاتي کشور در سکوت محض به سر مي‌برن و هيچ واکنش في‌البداهه هم انجام نمي‌دن. خيلي مشکوک مي‌زنه. يا اصلاً اتفاقي نمي‌افته يا اگر هم بيفته دست همه جريان‌ها در اون دخيله. چه اصول‌گراي مدرن و سنتي و چه اصلاح‌طلب باقيمانده در بدنه دولت. اگر اينطوري باشه همه جريان‌ها از قضيه اطلاع داشته باشن و خبري فعلاً درز نمي‌کنه نظريه آقا آرش هم محتمل‌تر ميشه.

مهريار پرشين: من حدس ميزنم:حماس و فتح متحد ميشن و در ادامه با اسرائيل صلح ميکنن!(گويا فلسطينيها تندروترين بخش اهل تسنن هستند و بهمين دليل با شيعيان عداوت دارند و پس از اعدام صدام،عزاي عمومي گرفتند)و اسرائيل با هماهنگي آمريکا و ناتو با يک بمباران برق آسا همانند نيروگاه اتمي اوسيراک در عراق تاسيسات اتمي ايران رو بمباران ميکنه...!

هادي د...: هر کس که با بازي شيطان آشنا باشد ترفندهايش را خواهد شناخت اما اين که الان کدام بازيش است مهم نيست مهم اين است که من و شما طرفدار شيطانيم يا دشمن بر حقش امام زمان. آنچه در اين بازي اتفاق مي‌افتد امتحان عده‌اي خواهد بود. مواظب باشيم فريب نفس‌مان را نخوريم(نگوييد جايگاه اينجا حرف اخلاقي زدن نيست، چرا هست) شما اگر تکليف‌تان با خودتان مشخص باشد مي‌دانيد در جنگي که از روز اوّل هبوط تا الان و تا وقت معلوم ادامه دارد فريب نخوريد چيزي که اقاي شهبازي مي‌خواهند به ما هشدار بدهند.

مهريار پرشين: اگر عميق به مقالات استاد شهبازي نگاه کنيم منافع صهيونيسم بين‌الملل را همراستا و در کنار منافع آمريکا و اسرائيل مي‌بينيم.

هادي د...: براي طنز: اقاي شهبازي قبول کنند مي‌توانم استاد اخلاق بلاگ شوم. همه جا که ماشاءالله استاد اخلاق داره، اينجا چرا نداشته باشه؟

ميثم م...: اين مطلب وبسايت عماريون به نظرم جالبه. [+]

آقاي شهبازي فرموديد اظهار نظر نمي‌کنيد ولي اگه ميشه بفرمائيد ديگه چرا باز هم سراغ آقاي هاشمي و آقاي کرباسچي، مهدي هاشمي، بيت آقاي منتظري، علماء اصفهان رفتند؟ اين عزيزان که از صحنه کنار گذاشته شدند و اوت شدند تقريباً هم. معلومه که هيچ عقل سليمي باور نمي‌کنه مشايي و تيم جن‌گيرش از دل اصلاح‌طلبان بيرون اومده باشه. يعني در اين حد هم اينها... ندارن؟ اين مطالب در راستاي همون رسايي‌يه که فرموديد؟

آرش ک...: نه دوست عزيز، هميشه اينگونه نيست که منافع صهيونيسم جهاني با منافع ملي امريکا و انگليس هم سو باشد در بسياري موارد حتي تضاد هم دارد.

براي مثال به ترور پرزيدنت کندي اشاره مي‌کنم: اين ترور که با همکاري موساد و سيا انجام شد به اين دلايل بود: 1- کندي با جنگ ويتنام مخالف بود و کمپاني‌هاي تسليحاتي آمريکا هم در حال ورشکستگي بودند. اگر جنگي اتفاق نمي‌افتاد اين کمپاني‌ها که اکثر مالکانش يهودي صهيونيست هستند ورشکست مي‌شدند. 2- کندي با دستيابي اسرائيل به بمب اتمي مخالف بود چون اعتقاد داشت که رقابت تسليحاتي در خاورميانه اتفاق مي‌افته که امنيت دنيا و امنيت تأمين انرژي جهان رو به خطر مي‌اندازه، اتفاقي که متأسفانه الان در خاورميانه افتاده.

حميدرضا ع...: رئيس جمهور گفت: هر گوشه‌اي از دنيا كه مي‌رويم از ما مي‌خواهند كه انديشمندان‌مان را بفرستيم تا "مكتب اسلام " را از سرچشمه اصلي آن معرفي كنند. [+] بر همگان واضح و مبرهن است رحيم مشايي گفته است: حضرت ابراهيم (ع) ايراني است. اسلام هم يکي از اديان ابراهيمي است. انديشمندان‌مان را بفرستيم تا "مكتب اسلام" را از سرچشمه اصلي آن معرفي كنند، يعني از مکتب ايراني!

پوريا گمنام: سايت محرمانه انلاين هم از 29 ارديبهشت به روز نشد و از الان نيز در دسترس نمي‌باشد. سايت‌هاي حامي مشايي از دو سه هفته قبل تاکنون بسيار محتاط به ارائه اخبار مي‌پردازند.

سايت‌هاي "7 صبح" و "يکشنبه" و "تماشا نيوز"، که به نظر مي‌رسه منظور 7 صبح يکشنبه روز 15 خرداد بايد به تماشا نشست اون هم با يک چشم! که در تماشا نيوز آمده.

سکوت معنادار و يکباره همه جناح‌ها از روزي که صحبت‌هاي منسوب به مشايي در خصوص خرداد ماه منتشر شده جالبه.

شهبازي: دوستان عزيز. ساعت 10:35 صبح جمعه است. يک ساعتي است که نظرات دوستان را با دقت مرور مي‌کنم که گزيده‌اي از آن را در وبلاگم منتشر کنم. بعضي نظرات واقعاً هوشمندانه است. ممنونم از توجه‌تان و حساسيت بالا. مرا ببخشيد که بجز چند مورد کوتاه در بحث شرکت نکردم. لب کلام را گفتهام.

ادامه بحث +


Monday, May 30, 2011 : تاريخ آخرين ويرايش

 کليه حقوق مندرجات اين صفحه براي عبدالله شهبازي محفوظ است.

آدرس ايميل: abdollah.shahbazi@gmail.com

استفاده از مقالات با ذکر ماخذ مجاز است. چاپ مقالات به صورت کتاب ممنوع است.