حوادث جاري عجيب ولي بسيار جدّي است!

 يکشنبه، اوّل خرداد 1390/ 22 مه 2011، ساعت 11:45 بعد از ظهر

انتشار در فيسبوک: يکشنبه، اوّل خرداد 1390، ساعت 3:20 بعد از ظهر

به تازگي تماشاي فصل سوّم سريال «فرينج» جفري جيکوب آبرامز را به پايان بردم. پخش فصل چهارم از پائيز آغاز مي‌شود و اين تأخير مرا پکر کرد. معهذا، حوادث سياسي جاري ايران شروع شد و مرا باز به دنياي «فرينج» فرو برد. مسائل را با دقت دنبال مي‌کنم؛ هم اخبار دستگيرشدگان را و هم واکنش بعضي تحليل‌گران سياسي خارج از کشور را. احساس مي‌کنم، مانند سريال «فرينج»، باز شاهد جنگ دو جهان موازي هستم.

در تداوم بحث‌هاي پيشين، گفتگوي خانم فرشته قاضي با آقاي احمد قابل در روزانلاين امروز را خواندم. به‌ويژه اين بخش از مصاحبه فوق نظرم را جلب کرد:

فرشته قاضي: «فردي را به عنوان جن‌گير احمدي نژاد بازداشت کرده‌اند. روزنامه جوان مدعي شده که اين فرد با آغشته کردن قرآن به نجاست به قدرت شيطاني دست يافته، روزانه از مدفوع خشک خود تناول مي‌کرده و به 360 زن تجاوز کرده و داراي رمزي بوده که با ترکيب با دو رمز ديگر فرعي مي‌توانسته قلب، هوش و چشم افراد را بي‌اثرکرده و به تعبير عوامانه کر و کور کند. آقاي قابل، سئوال من اين است که خوردن مدفوع خشک، آنطور که اين‌ها ادعا کرده‌اند نوعي رياضت است؟ آيا اين ادعاها با مباني ديني جور در مي‌آيد؟ آعشته کردن قرآن به نجاست قدرتي به انسان مي‌دهد؟»

احمد قابل: «من خواهش مي‌کنم اين را دقيق منتشر کنيد. وقتي فيلم شکنجه‌هاي همسر سعيد امامي منتشر شد که بازجوهاي بي‌وجدان يک زن مسلمان را روبروي خود نشانده و از او مي‌خواستند حرف‌هاي رکيک بزند و نسبت‌هاي غيرانساني به او مي‌دادند، همان زمان گفتم بايد براي پايان دادن به ديانت، اخلاق و انسانيت در اين حاکميت [بايد] مجلسي گرفت و قبول کرد که تمام اين‌ها در اين حاکميت پايان يافته که اين افراد به عنوان سربازان گمنام امام زمان مي‌نشينند و چنين مي‌کنند و مسئولان مملکت هم مي‌بينند و کوچک‌ترين واکنشي نشان نمي‌دهند. الان هم خدمت شما عرض مي‌کنم اين مطالب اخير اينقدر دردآور است که من هرگز هيچ يک از ادعاي آقايان را قبول نمي‌کنم و نخواهم کرد حتي اگر لباس قرآن به تن کنند. نسبت‌هاي اين چنيني که گفتيد به افراد نسبت داده‌اند گناه کبيره است. اين‌ها را بگذاريم کنار و من و شما منتشرکننده فحشا نباشيم. شما تاريخ را بگرديد و بخوانيد. براي مسيحياني که از دين يهود جدا مي‌شدند هم دقيقاً همين نسبت‌هاي جنسي و همين نسبت‌هايي چون آلوده کردن کتاب مقدس به نجاست و... داده مي‌شده. اين يک روند تاريخي دارد و فکر مي‌کنند با اين نسبت‌ها فرد را از چشم مردم مي‌اندازند. اين فردي که مي‌گوييد شايد هيچ فرد ارزشمندي هم نباشد، شايد گناهان بسياري هم مرتکب شده باشد، اما کساني که با او چنين مي‌کنند، همان طور که سر همسر سعيد امامي کردند، يا بازداشت شدگان قبل و بعد از انتخابات را زير شکنجه مجبور به اعتراف به مسائل جنسي انجام نشده کردند، ستم‌پيشگاني هستند که براي تثبيت خود و حاکميت خود به دروغ و باطل و اين روش‌ها روي مي‌آورند. اين زشت‌ترين مسئله‌اي است که با آن مواجه هستيم. اگر فردي مسيري را کج رفته بيايند نقد سياسي کنند، اما در اين قضيه فعلي چون مسير هماني است که خود تعيين کرده بودند و مي‌رفتند، آقايان نمي‌توانند اين را بپذيرند. براي زدن رقباي سياسي خود دست به هر کاري مي‌زنند و مي‌بينيم همين رقبا هم پيش از اين رقباي خود را متهم مي‌کردند. همانطور که سعيد امامي تا مدتي ديگران را با اين شيوه‌ها مي‌خواست بشکند و آلوده کند و... شتر روزي درب خانه او خوابيد و همان بلاها سر زنش آمد. اکنون هم همين است. گويي چرخه‌اي است که هر بار درب يکي مي‌خوابد و چه زماني مي‌خواهد اين روند متوقف شود مشخص نيست. اما ما بايد ذهن‌مان را دور نگه داريم از اين آلودگي‌ها و هر چرند و مزخرفي را به نام دين و مذهب و... نپذيريم.» [+]

1- آقاي قابل، به عنوان پژوهشگر مسلمان که در محضر مرحوم آيت‌الله منتظري نيز تلمذ کرده، براي من و ساير علاقمندان روشن نکرد که بالاخره چنين اعتقاداتي وجود دارد يا خير؟ و اگر وجود دارد، آيا از نظر ديني قابل توضيح است يا نه؟ آيا مي‌توان با روش‌هاي خاص، شرعي يا غيرشرعي، به قدرت فوق طبيعي دست يافت؟ آيا تحريم «سحر» و «تسخير اجنه» از سوي علماي ديني، از جمله مرحوم آيت‌الله منتظري، بدان معني نيست که اين گونه قدرت‌ها، از ديدگاه آنان، با روش‌هايي قابل تحقق و اکتساب است؟ اگر چنين است، روش‌هاي «غير شرعي» دستيابي به اين قدرت‌ها، از منظر علماي ديني، کدام است؟

2- آقاي قابل حتماً مي‌دانند که با يک جريان قدرتمند و مرموز سياسي مواجهيم که دعاوي عجيب و غريب در زمينه «آخرالزمان» داشته و دارد. چهره شاخص اين جريان آقاي اسفنديار رحيم مشايي است که ادعاهاي خود را پنهان نمي‌کند. اين جريان سياسي از زمان توليت شهرداري تهران برنامه‌هاي خاصي را پيش مي‌برد و از زماني که دولت را به دست گرفت ادعاي پيوستن دولت خود با «ظهور» را تبليغ مي‌کرد. اين ادعا با کتاب‌هايي چون «دهه ظهور» حسين سجادي آغاز شد و به سي. دي. جنجالي «ظهور نزديک است» پيوند خورد.

بنابراين، پيوند ژرف اين جريان سياسي با ادعاهاي ماوراءطبيعي «تهمت» نيست. پيش از دستگيري اين افراد مسائل فوق عيان بود. من در 7 مرداد 1388 در مقاله «استادان غيبي و علم خُشنوم» درباره پيوند اين جريان با برخي مرتاضان پارسي (زرتشتي) هند و نيز تئوسوفيست‌هاي مدعي «استادان غيبي» و «لژهاي سفيد» سخن گفتهام. [+]

خود بارها به اين مقاله رجوع کرده و به دوستان نيز توصيه مي‌کنم باز آن را بخوانند.

3- «روزانلاين» در مدت کوتاهي که از دستگيري برخي از اطرافيان مشايي مي‌گذرد، تقريباً هر دو سه روز يک مقاله منتشر کرده با رويکرد منفي به دستگيري‌هاي فوق: ابتدا مقاله آقاي اکبر گنجي، سپس مقاله آقاي مسعود بهنود، و اينک مصاحبه آقاي احمد قابل. مطالب فرعي ديگر نيز منتشر شده.

اين رويه با سياستي که برخي چهره‌هاي سرشناس رسانه‌اي خارج از ايران، به‌ويژه آقايان نوري‌زاده و سازگارا و گنجي، تبليغ کرده و مي‌کنند هماهنگ است. استراتژي اين است: بايد احمدي‌نژاد و مشايي را تقويت کرد براي ساقط کردن جمهوري اسلامي. ساير وبگاه‌ها و وبلاگ‌هايي که به نحوي از آقايان فوق متأثرند همين خط را دنبال مي‌کنند.

4- ممکن است بعضي مطالب منتشر شده در سايت‌هايي مانند «جوان انلاين» چرت باشد و ممکن است برخي مطالب واقعيت. هر چند هنوز واقعيت‌ها را نمي‌دانيم ولي ارتباط جريان فوق با اين گونه تفکرات و عملکردها را عجيب و بعيد و غيرقابل باور نمي‌دانيم؛ پيشينه تفکر و عملکرد آنان اينگونه ادعاها را باورکردني کرده است.

5- اهانت به «مقدسات» يک روش مرسوم بسيار قديمي است در بين کساني که مي‌خواهند از راه ارتباط با «شيطان» قدرت ماوراءطبيعي کسب کنند. آن‌ها به ماوراءالطبيعه باور دارند و از ميان «خدا» و «شيطان» دومي را برگزيده‌اند.

در تاريخ، فرقه‌هاي شيطان پرست، که مناسک مبتني بر آميختگي جنسي Sexual Promiscuity انجام مي‌داده‌اند، کم نبوده‌اند. در کتاب پنج جلدي «زرسالاران» نمونه‌هاي متعدد از اينگونه فرقه‌ها را ذکر کرده‌ام که کارکرد اطلاعاتي داشتند و بر تحولات سياسي جهان تأثيرات جدّي گذاردند. دونمه‌هاي عثماني، پيروان شابتاي زوي، چنين‌اند و نيز فرانکيست‌هاي اروپاي شرقي و اتريش (پيروان يعقوب فرانک و دخترش اوا فرانک). درباره «ظهور» دو مدعي قلابي، ديويد روبني و سولومون مولخو، و نقشه کانون‌هاي سياسي وقت اروپا براي احياي جنگ‌هاي صليبي از اين طريق، نيز سخن گفتهام. در «زرسالاران» نوشتم که اصولاً تسخير و غارت قاره آمريکا بر بنياد انديشه‌هاي مسيح گرايانه= مهدي‌گرايانه انجام گرفت. در دنياي جديد، در سده بيست و يکم، فرقه‌هاي اين چنيني کم نيست. نه فقط در شرق، در غرب نيز.

يکي از قديمي‌ترين نمونه‌ها از اين گونه مأموران اطلاعاتي کريستوفر مارلو، اديب نامدار انگليسي و نويسنده داستان «دکتر فائوستوس» (1590)، است. اين همان داستاني است که در اوائل سده نوزدهم گوته بر مبناي آن «فائوست» را نوشت و در سال 1947 توماس مان «دکتر فائوستوس» را.

کريستوفر مارلو (1564- 1593) در حوزه علميه کمبريج طلبه بود و در اوج سرکوب کاتوليک‌هاي انگلستان به دست حکومت پروتستان ملکه اليزابت با سازمان اطلاعاتي ملکه، نياي اينتليجنس سرويس کنوني، کار مي‌کرد. مأموريت مارلو نفوذ در ميان طلاب کاتوليک بود براي شناسايي و دستگيري و شکنجه و کشتار آن‌ها. آن زمان دانشگاه‌هاي کمبريج و آکسفورد حوزه‌هاي علوم ديني بودند. مارلو در جريان يک ماجراجويي جنسي به طرزي مرموز کشته شد. دوستانش او را «ملحد» و «همجنس‌باز» خوانده‌اند. برخي محققين، «فائوستوس» را نمادي از شخصيت خود کريستوفر مارلو مي‌دانند؛ مردي که روحش را به شيطان فروخت.

6- آن‌چه مي‌گذرد «جنگ قدرت» نيست زيرا جناح مقابل هيچ نفعي در تخريب احمدي‌نژاد و دستگيري‌هاي کنوني نداشت. اين ماجرا لطمه‌اي است جبران ناپذير به اصول‌گرايان. اين جناح تمامي اعتبار خود را براي برکشيدن و تحکيم دولت احمدي‌نژاد خرج کرد و به خوبي مي‌دانست که حرکت‌هاي اخير اعتبار اين جناح و شخصيت‌هاي آن را مخدوش مي‌کند. عقل سليم مي‌طلبيد که هر گونه تعارضي تا پايان دوره رياست جمهوري احمدي‌نژاد تحمل شود. حداکثر اين بود که از تحرکات انتخاباتي شبکه مشايي ممانعت و در دور بعد کار به دست رئيس‌جمهور ديگر، نه از برکشيدگان احمدي‌نژاد، سپرده مي‌شد. قطعاً اطلاعاتي مهم و مستند و حياتي به دست آمده که چنين برخورد سريع و جنجالي را الزامي و ضربه را اجتناب ناپذير کرده است.

ورود آقاي مصباح، که نقشي بزرگ در برکشيدن احمدي‌نژاد داشت، به ماجرا، به عنوان پرچمدار اصلي برخورد با «فرقه انحرافي»، مؤيد اين نظر است. مصباح مي‌خواهد خود پرچم را به دست گيرد تا بعدها بتواند پاسخگوي اتهام برکشيدن احمدي‌نژاد باشد.

7- در فضاي سياسي موجود بايد ناظر و جستجوگر بود. من اطلاع رساني ضعيف يا عجيب برخی وبگاه‌هاي داخلي را تأييد نمي‌کنم و همچنين تحرکات رسانه‌اي کساني را که، با انگيزه حمايت از شبکه‌اي که زير ضربه قرار گرفته، مي‌کوشند خوانندگان را به دفاع از ايشان برانگيزانند.

نمي‌دانم فرجام ماجرا چه خواهد شد، ولي توصيه مي‌کنم تحولات جاري را جدّي بگيريم و حيرت‌انگيز بودن برخي داده‌ها را دستمايه تخريب قرار ندهيم. به گمان من، اين حوادث با بود و نبود ايران، با تماميت ارضي ايران و با موجوديت جامعه ايراني مرتبط است. کانوني که زير ضربه قرار گرفته به دنبال قدرت نبود، به دنبال ويران کردن کامل ايران بود و اين ماجرا هنوز در آغاز راه است.

نظرات:

زهرا هب: حرف‌هاي دکتر خزعلي رو چقدر جدي مي‌دونيد؟

شهبازي: ايشان موج‌هايي درست مي‌کنند که بعداً پاسخگو نيستند مثل ماجراي سبورجيان و تبار يهودي احمدي نژاد که غيرمستند بود. اين ماجرا را خيلي‌ها به گردن من انداختند در حالي که صحت نداشت. يا ادعاي يهودي تبار بودن آقاي مصباح که از بيخ و بن نادرست است.

حميدرضا ع...: پيروي از گام‌هاي شيطان سراشيبي است که با گناهان کوچک شروع و به گناهان بزرگ‌تر منجر شده و در ‌‌نهايت به دروغ بستن به خداوند متعال و تکذيب عملي آيات خدا که‌‌ همان کفر است، منتهي مي‌گردد. «وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ...: و از گام هاى شيطان پيروى نکنيد که بى ترديد او براى شما دشمنى آشکار است.» [...]

ميلاد م...: نمي‌دونم چي به سرمون داره مياد ولي اينو مي‌دونم که همه اين مسائل متأثر از شعار تغيير اوباماست. آمريکا داره يه خونه تکوني حسابي در خاورميانه مي‌کنه. از تونس و مصر و يمن و سوريه و... حالا هم کم کم داره نوبت ايران مي‌رسه. البته فکر کنم تب ايران از همه جا بيش‌تر باشه. فقط هر چي هست خدا به خير بگذرونه.

محمود ق...: اگر اشخاصي چون احمد قابل، که تا امروز او را قابل احترام مي‌دانم، و خارج نشيناني چون گنجي در آزادي خواهي خود ادعاي راستيني دارند در اين معرکه حال حاضر نبايستي جانب هيچ يک از اين دو گروه را بگيرند. زيرا اين دو گروه هر دو بزرگ‌ترين ضربه را در اين سال‌هاي اخير در معيت يکديگر بر پيکره آزادي و آزاديخواهي اين مملکت وارد کردند. اگر سهم احمدي نژاد و مشايي در اين چند سال بيشتر از گروه مقابل نباشد کمتر نخواهد بود. پس هر کسي که به جانبداري از يکي از دو طيف مشخصاً بپردازد همانند هموست و بس. هر کس اگر سهم الارثي در اين درگيري نداشته باشد فقط مي‌تواند به مشاهده پرداخته و تحليل نمايد و توده‌هاي مردم را به اين طريق روشن سازد تا شايد ملک و مملکت خود را از گزندهاي پيدا و پنهان پيش رو محافظت کرده باشد.

روح‌الله س...: ديکتاتور ها دوئل مي‌کنند ولي نتيجه معلومه.

حسن ع...: تداوم حکومت [...] بسيار بيش‌تر از حاکم شدن باند مشايي براي ايران خطرناک است. دليلي وجود نداره که بخواهيم طرف يکي از اين جريانات رو بگيريم. [...]

حسن مط...: تمام صاحبنظران من جمله شما بر پيوند جريان مخفي فوق با تفكرات انحرافي با ماهيت يهودي درباره پايان جهان و البته مسيري كه دنيا در نهايت مي‌پيمايد تأکيد دارند. آيا اين جريان در دو سال باقيمانده دست روي دست مي‌گذارد تا اين چنين زير ضربه قرار بگيرد با ايمان مسخره و مشكوكي كه دوستان اين چنيني به اتفاقات سال 2012 دارند؟

شهبازي: در کامنت‌هاي يادداشت قبلي عرض کردم که بنظرم تحولات جدّي در شرف تکوين است.

علي ل...: بنده گمان مي‌کنم سخنان جناب آقاي قابل به صواب نزديک‌تر است. فکر مي‌کنم بحث و اساساً سئوال از وجود چنين قدرت‌هاي ماوراءالطبيعه بحث و سئوالي انحرافي است، حداقل در اين جايگاهي که آقاي قابل و امثال ايشان قرار دارند. زيرا اصل وجود يا عدم وجود چنين توانمندي در اشخاص و بحث حرمت يا حليت شرعي آن يا بحث چگونگي دست يافتن به اين قدرت در حيطه مباحث سياسي نيست بلکه چنين بحثي جايگاه خاص خود را دارد و وظيفه فعلي نقد اين رويکردها- برخورد با مدعيان- از منظر حقوق شخصي شهروندان مي‌بايست واجد اهميت تلقي شود. پرداختن به مسئله مزبور از حيث امکان يا عدم امکان وقوع آن به نوعي زين کردن اسب چموش قدرت براي تشنگان قدرت از مجاري ماورائي است که عموماً راه‌هاي استدلال واثبات و نفي علمي واصولي را بر آن مي‌بندد. آنچه در مباحث سياسي و اجتماعي بايد مورد پذيرش باشد همانا رفتار بر مبناي قوانين جاري قابل ارزيابي حقوقي است و هر رفتاري خارج از اين قواعد، حتي اگر در باور فردي مورد قبول باشد، درقواعد اجتماعي مورد انکار و غيرقابل پذيرش خواهد بود و نتيجه آن که اساساً نمي‌بايست اجازه داد رقيبان ميدان بحث را عوض کنند يعني همان کاري که از سوي علماي منتقد فعلي احمدي نژاد به کار گرفته مي‌شود؛ علمايي که وي را در گذشته با تکيه بر همين نوع مباحث در قدرت تأييد نمودند. و الان نيز در صدد القاء اين مطلب هستند که با قدرتي ماورائي، البته ماورائي صحيح!!، انحراف احمدي نژاد را درک نموده‌اند.

شهبازي: جناب علي ل... سئوال ساده است: آيا مشايي و اطرافيان او کارهايي براي دستيابي به قدرت‌هاي ماوراء طبيعي مي‌کردند يا خير؟ و اگر مي‌کردند روش‌ها چه بوده؟ اين پرسش‌ها اتفاقاً خيلي سياسي است و باورکردني مي‌کند نشت اخبار و شايعات موجود را.

مسئله جن و جن‌گيري نيست. ديدگاه من روشن است. اگر هدف از اين روش اطلاع‌رساني تقليل ماجرا به دستگيري چند جن‌گير، اعم از واقعي يا شياد، و خراب کردن مشايي باشد و لاپوشاني اصل ماجرا، يقين بدانيد عليه آن موضع‌گيري خواهم کرد و تا آخر خواهم ايستاد.

محمد علي ب...: اما از کجا معلوم که آقاي مصباح براي اين علم مبارزه را به دست گرفته که بعداً بتواند پاسخگوي اتهام برکشيدن احمدي‌نژاد باشد؟

شهبازي: دأب علما وارد شدن به اين مسائل نيست زيرا مستقيماً آقاي مصباح را در معرض هتک حرمت قرار مي‌دهد. به گمان من، ايشان پرچمدار شد تا رفتار سياسي قبلي جبران شود وگرنه در کارنامه سياسي آقاي مصباح حمايت‌هاي جدّي از احمدي نژاد مي‌ماند.

محمد علي ب...: به نظرم اين فرمايش تان انگيزه خواني است. آقاي مصباح دکتراي ورود در اين مسائل دارند. نمونه‌اش داستان شريعتي.

امين ک...: دفعه قبل که مطلبي نوشتم پاک شد ولي اعتقاد دارم رابطه احمدي نژاد و مشايي اينطور که بيان ميشه وجود نداره و احمدي نژاد با سيبل کردن مشايي داره به اهداف مشترکش با مشايي که همان سست کردن پايه‌هاي روحانيت است عمل مي‌کند. بنده با همه انتقاداتي که به روحانيت وارد است ولي فرقه گرايي اين‌ها رو بسيار خطرناک مي‌دانم.

ميلاد م...: سناريوي حذف جريان انحرافي کليد خورد. سابقه حذف افراد در نظام جمهوري اسلامي نشان مي‌دهد که وقتي وزارت اطلاعات خبر از کشف يک باند بزرگ جاسوسي مي‌دهد، کسي که قرار است حذف شود فقط چند ساعت تا پايان راه فرصت دارد.

خبرنگاران سبز/ نقد و نظر/ کورش هدايت:

سناريو به اندازه‌اي قديمي و نخ‌نماست که با بالا رفتن پرده اوّل نمايش همه تماشاچيان پايان داستان را مي‌دانند. هنگامي که يکي از کساني که تا ديروز در حکومت سهم و ارج و قربي داشت «رفتني» مي‌شود، اين سناريو با تمام جزئيات آن کليد مي‌خورد. در طول سي و سه سال گذشته بارها و بارها اين نمايش را ديده‌ايم و بر تک تک جزئيات آن آشنايي داريم.

پرده اوّل داستان با افشاگري‌هاي اقتصادي و اخلاقي در رسانه‌ها شروع مي‌شود. گاه و بي‌گاه در اين ميان مقام‌هاي امنيتي احتمالات و فرضياتي مبني بر ارتباطات پنهان فرد يا گروهي که قرار است حذف شوند را با غرب مطرح مي‌کنند.

در پرده دوّم، وزارت اطلاعات (يا اطلاعات سپاه) خبر از دستگيري يک باند عظيم جاسوسان آمريکايي يا اسرائيلي (گاهي هم روسي و انگليسي) مي‌دهد. باند جاسوسي بزرگي که کارهاي خيلي بدي مي‌کرده‌اند که نمي‌شود بازگو کرد. اعضاي اين باند معمولا خيلي زود اعتراف مي‌کنند که به کساني که قرار است حذف شوند وابسته بوده‌اند.

پرده سوّم پرده دستگيري‌ها و يا به خارج فراري دادن‌ها است. در اين بخش از سناريو سربازان امام زمان در يک يا چند عمليات ضربتي و با فيلم و عکس و تفصيلات حذف شوندگان را دستگير مي‌کنند. گاهي نيز حذف شونده موفق مي‌شود با لباس زنانه به خارج از کشور بگريزد.

پرده چهارم پرده اعترافات تلويزيوني است. در اين قسمت از نمايش، کساني که دستگير شده‌اند در تلويزيون اعتراف مي‌کنند که نسل اندر نسل ضد انقلاب بوده و با همين نيت از مادر زاده شده‌اند. قصد براندازي (نرم يا سخت يا متوسط) داشته‌اند و اگر چند روز ديگر فرصت مي‌داشتند جماران يا پاستور يا هرجاي ديگري را بمباران مي‌کردند.

گاهي اين نمايش پرده پنجم يا مؤخره‌اي هم دارد. اين پرده از نمايش در بين اهل فن به پرده «ديدي گفتم؟» يا نمايش تيزهوشي و بصيرت معروف است. [...]

جريان انحرافي، منافق، فتنه‌گر... اصلاً فرقي ندارد نام فرد يا گروه حذف شونده چه باشد؟ از زمان قطب‌زاده تاکنون اين نمايش بدون کوچک‌ترين تغيير بارها و بارها بر روي پرده رفته است. آنقدر تکراري و نخ‌نما که براي کمتر کسي تازگي دارد.

پرده اوّل نمايش حذف احمدي‌نژاد تمام شد. از امروز پرده دوّم اين نمايش در حال اجراست. حيدر مصلحي وزير اطلاعات رسماً اعلام کرد که با جريان انحرافي برخورد مي‌کند. همزمان رحيم صفوي سرنخ جريان منحرف را سرويس اطلاعاتي بيگانگان معرفي کرد. سردار نقدي پا را فراتر گذاشت و جريان انحرافي را دنباله‌رو منافقين و تروريست‌ها دانست. و بالاخره در تکميل کار همکاران امنيتي، وزارت اطلاعات خبر از کشف و انهدام يک شبکه جاسوسي وابسته به خارج داد. قرعه فال اين‌بار به نام آمريکا خورده است.

معمولا اعترافات دستگيرشدگان اين شبکه جاسوسي چند روزي به طول مي‌انجامد. در پايان آنان اعتراف خواهند کرد که واسطه و رابط ميان آمريکا با مسئولي که قرار است حذف شود بوده‌اند. شايد اين چند روز آخرين فرصت «جريان انحرافي» باشد که زنده و با لباس زنانه از کشور خارج شود.

حسين ف...: مثل هميشه مطلب قابل تأمل و خوبي بود. درباره نظرات آقاي قابل، من معتقدم ايشان و روزآنلاين به آن بخش از ماجرا بيش‌تر پرداخته‌اند که ناظر به اخلاق حاکم بر حاکماني است که مي‌خواهند مخالفان خود را لجن‌مال کنند که متأسفانه در حکومت‌هاي ديني بسيار رواج دارد. در حالي که شما دقيق‌تر به جنبه ديگر واقعيت نگريسته و به موضوع استفاده از علوم خفيه و همچنين شيطاني در فعاليت‌هاي اطلاعاتي و سياسي و اهداف، روش‌ها و مقاصد آنان پرداخته‌ايد. از نظر من هر دو بخشي از واقعيت است. اگر چه مي‌توان بخش‌هاي خاصي از واقعيات را با انگيزه‌هاي خاص همچون مثال مورد نظر شما به کار برد اما فکر نمي‌کنم مستنداتي مبني بر هماهنگي امثال آقاي قابل با جريان‌هاي خاص وجود داشته باشد اگر چه درباره گنجي و سازگارا و از آن آشکارتر نوري‌زاده اين احتمال قوي است که در راستاي جريان‌هاي ضد ايراني قرار گرفته‌اند.

حال با توجه به سابقه طولاني و آشکار استفاده سرويس‌هاي اطلاعاتي از جمله سرويس اطلاعاتي انگلستان از علوم خفيه و حاشيه در عمليات‌هاي خود چقدر احتمال مي‌دهيد که انگليسي‌ها پشت قضيه باشند؟ يا شايد مانند ديگر امور مهم اين بازي توسط مجموعه کشورهاي غربي و اسرائيل اداره مي‌شود؟

آيا بازجوي معروف سعيد امامي و تيمش نيز مي‌توانند بخشي از ماجرا باشند؟ آيا ايشان نيز ممکن است بخشي از جريان مدّ نظر شما بوده و بازوي آن جريان در سيستم اطلاعاتي ايران باشند؟ مخصوصاً اين که بعد از آشکار شدن اقدامات کاملاً خلاف قانون و اخلاق و اسلام وي و يارانش نه تنها حذف نشدند بلکه ظاهراً مدتي از وي محافظت شده و مجددا وارد کارزار شده اند؟!

شهبازي: شما مسئله مشايي و مسائل سياسي را حذف کنيد. از يک عالم ديني، اعم از مسلمان يا يهودي يا مسيحي، بپرسيد که براي دستيابي به قدرت‌هاي ماورايي چه روش‌هايي موجود است؟ فرقه‌هاي مشابه چه مي‌کنند؟

امين ک...: به‌نظر من هر کسي که فقط از دريچه انصاف و تعقل به حرکات احمدي نژاد از اوّل نگاه مي‌کرد پيش‌بيني اين روزها کار سختي نبود ضمن اين که احمدي‌نژاد آدمي نيست که اجازه بدهد همه چيز به نام او تمام شود. در ضمن به‌نظر من سيستم به انحرافات اين‌ها واقف بود و از بي‌حيايي احمدي نژاد براي پيشبرد اهدافش استفاده کرد براي مطلق‌گرايي. ولي بايد فکر اينجاشو مي‌کرد که اين آدم روزي پنجه به رخ خودشون هم مي‌کشه و داستان فعلاً ادامه داره.

حسن ع...: من حس مي‌کنم اين جريان جن و جن‌گيري رو راه انداختن براي تبرئه خودشون. [...]

روح‌الله س...: موسوي به اين نکات اشاره کرد توجهي نشد و هم اکنون که احساس خطر شده به زبان مي‌آورند.

هادي ح...: «جاسوسي، جاسوس و دولت دهم!» [+]

م. رضا قشق...: منصفانه، علمي، دقيق و قابل تأمل. لزوم چنين روشنگري‌هايي به‌ويژه بعد از خواندن اظهارات سطحي و تأسف برانگيز جناب قابل ضروري به‌نظر مي‌رسه. با سپاس از شما.

روح‌الله س...: گمان نمي‌رود تا پايان دوره رياست جمهوري صبر کنند. به‌قول يک ضرب‌المثل: اين سياه از آن سياه‌ها نيست.

علي ل...: تغيير ميدان بحث به سود آنان همين است . يعني ملتي درگير وجود يا عدم وجود قدرت ماورائي حضرات شود. ما بايد نقد بر رفتار عيني داشته باشيم. در برخي پرونده‌هاي قضايي شخص ادعا مي‌کند تحت تأثير سحر و جن و جادو و... مرتکب جرم شده است. در چنين مواردي، بدون توجه به ادعاي شخص، رفتار مادي وي مورد حکم و بررسي حقوقي قرار مي‌گيرد و يک قاضي آشنا به قواعد اجازه فريب دادن به شخص مدعي نمي‌دهد زيرا نتيجه چنين امري غفلت از رفتار مجرمانه و بحث در ميادين غير قابل بررسي است. بايد نتايج عيني و فسادبرانگيز منتسب به مشايي بررسي شود حال خود وي مدعي باشد از مرتاض يا جن‌گير يا حتي مشکلات دماغي و مغزي يا اساساً به خاطر حسن نيت به ملک و ملت مرتکب آن رفتار شده هيچ تأثيري در بررسي ما نخواهد داشت. ثمره اين‌گونه بحث آن است که ما در قبال رفتار به وقوع پيوسته همواره مسئوليت خواهيم داشت و در برخورد با متهمين هم از قواعدي عيني و ملموس بهره خواهيم برد.

روح‌الله س...: به نظرم نمي‌توان همه کارها را به گردن اجنه و شباطين انداخت زيرا اجنه را که نمي‌توان بازجويي کرد و اعترافات‌شان را پخش کرد. ديوانه‌اي سنگي به چاه انداخته ولي آخرش در مي‌آورند!

هر م...: عجيبه اختلاف نظر اوباما و نتانياهو بر سر مسائل اسراييل و اعلام نطر آقاي اوباما براي عقب نشيني اسرائيل به مرزهاي 1947. به نظر من از کنار اين اتفاقات نمي‌شه ساده گذشت، چه مسائل داخلي و چه مسائل منطقه‌اي.

روح‌الله س...: بحث جديد اوباما در مورد باز بودن مسئله نظامي را هم اضافه کنيد.

هادي ح...: جناب شهبازي بزرگوار، در خصوص استتوس قبلي و پاسخ شما به دوست عزيزي در خصوص جداسازي قطر و کويت بعد از جنگ جهاني اوّل، اين جدا سازي در زمان پادشاهي ملک خالد بن عبدالعزيز آل سعود و در کنار جداسازي عمان و امارات متحده عربي از عربستان صورت پذيرفت.

شهبازي: دوست عزيز. اشتباهات لپي در کامنت‌هاي فيسبوک را به بزرگواري‌تان ببخشيد. اضافه مي‌کنم برونئي هم بعداً مستقل شد. البته "بعد از جنگ جهاني اوّل" تا امروز را شامل مي‌شود :)

هادي ح...: از اين نظر گفتم که بر اساس فرمايش خود شما و به روايت تاريخ، بعد از جنگ جهاني اوّل و فروپاشي عثماني، موج اوّل تأمين منافع غرب در قالب تشکيل عربستان سعودي، اردن، عراق و... منهاي کشورهاي منفک شده از عربستان صورت پذيرفت. بنابر اين احتمالاً در بين اين دو موج- پادشاهي عبدالعزيز تا خالد- تحولات منفصل از متن جنگ جهاني اوّل به وقوع پيوسته است که منجر به استقلال قطر، کويت، امارات و عمان از عربستان گرديده است.

آرش راز...: اين سئوال ذهن مرا به شدت درگير خود کرده است: آيا از قضيه ارتباط‌هاي مشکوک آقاي مشايي و اطرافيانش پيش و پس از انتخابات 88 کسي ازحاميان آقاي احمدي‌نژاد، به خصوص آقاي مصباح يزدي، خبر نداشت؟ اگر جواب منفي باشد که بايد براي سيستم امنيتي کشور که در اين سطح بي خبري قرار گرفته تأسف خورد و اگر جواب مثبت باشد بايد پرسيد چرا اين ميزان از حمايت علما براي پيروزي ايشان در انتخابات و تثبيت آن صرف شد؟ پاي چه مصلحت عظيمي در کار بود که حقايقي اين چنين تلخ ناديده گرفته شدند؟

داوود ح...: به نظرم آقاي قابل هم خواستند مسئله به دستگيري دو تا جن تقليل پيدا نكند. ايشان خواستند از يك زاويه كلي منفور بودن اين نوع رفتارها را نكوهش كنند. اما با نظر شما موافقم كه نبايد اشتباه كرد و ناخواسته در دام تيم مشايي افتاد.

به نظر من قصد دولت اين است كه مخصوصاً از خودش چهره‌اي ضد ولايت و ضد روحانيت بسازد تا به اين وسيله عده‌اي از مخالفان نظام را كه در داخل هستند با خودش همراه كند.

آيا سطح منازعات به نخبگان محدود مي‌شود يا نيروهاي اجتماعي هم درگير اين منازعات مي‌شوند؟

مهدي نو...: «کانوني که زير ضربه قرار گرفته به دنبال قدرت نبود، به دنبال ويران کردن کامل ايران بود و اين ماجرا هنوز در آغاز راه است.»

آرش راز...: ويراني کامل ايران از اهداف قديمي انگليس بوده به زعم من. آمريکا يک ايران قوي و وابسته را مفيدتر مي داند. نظر استاد چيست؟

سمانه...: البته روش‌هاي غيراخلاقي براي اعتراف‌گيري چيز عجيب و تازه‌اي نيست و سابقه هم داشته و از همه مهم‌تر جرياني كه اينقدر قوي و حساب شده از مدت‌ها قبل برنامه‌هايي داشتند نبايد به سادگي دم لاي تله بدهد. با اين حساب صدر تا ذيل اين رسانه‌ها در اين جريان دست دارند زيرا كاملاً مشخص است كه اخباري كه به بيرون نقل مي‌شود فقط براي اقناع افكار عمومي براي حذف اين جريان است وگرنه اشتباهات و انحرافاتي كه به اين شكل بيان مي‌شود چيزي نيست كه تا الان قابل ديدن نباشد. مواردي كه به صورت شايعه و يا حقيقت گفته مي‌شد زياد بود و هيچ تلاشي از دو طرف قدرت براي روشن شدن و تكذيب قضيه نمي‌شد بلكه با شايعه‌سازي و پنهان‌كاري سعي در اشاعه بيشتر آن مي‌شد. اتفاقاً ترويج اين تفكر به اين شكل مؤثرتر است. در جايي شنيدم كه شبكه‌اي كاملاً هدايت شده براي ترويج اين شايعات كاملاً حمايت شده در زمان انتخابات تلاش مي‌كردند. پس ارتباط با علوم غيبي حقيقت يا واقعيت يك پوشش است و اصلاً دور از ذهن نيست كه اين يك شيوه اعتراف‌گيري براي بدنام كردن جريان مقابل باشد والا اين خبرهاي خبرگزاري‌هاي دولتي بيش‌تر به شوخي مي‌ماند!

جاويد رضا: مافياي قدرت- ثروت- ديانت از جريان احمدي نژاد نهايت استفاده مالي و تخريبي (حذف اصلاح طلبان و هاشمي) را نموده و اکنون به دنبال آن است که اين جريان را حذف و نوعي پيوند مسالمت جويانه و البته از موضع قدرت با گروه‌هاي مخالف و منتقد برقرار کند. اما حقيقت امر اين است که جريان به اصطلاح انحرافي به هيچ عنوان نمي‌خواهد و نخواهد گذاشت که به اين آساني قرباني زدوبندهاي پشت پرده شود و اين حذف را به قيمت ضربه زدن بسيار شديد و جدّي به مافياي قدرت- ثروت- ديانت دنبال خواهد نمود. هر چند وابستگي همه اين گروه‌ها و يا حداقل برخي از عناصر در رأس قرار گرفته آن‌ها با شبکه‌هاي مافيايي جهاني هرگز دور از ذهن و کتمان‌پذير نيست.

بهروز ک...: خواهش من اين است که استاد و تمام دوستاني که کامنت گذاشته‌اند مروري بر چگونگي پيدايش بهائي‌گري در ايران بکنند. با تمسک به فرضيه ظهور امام دوازدهم هر کسي مي‌تواند موج ايجاد کند در جامعه. حالا شخص هر قدر مشهورتر باشد موج قوي‌تر است. من جداً احساس خطر مي‌کنم . موج خون‌ريزي ممکن است راه بيفتد. به سخنان حجت‌الاسلام پناهيان آن هم ايام فاطميه و در بيت رهبري دقت بفرماييد.

شهبازي: حميد رسائي وارد ميدان شده تا همان نقش سابق حسينيان در پرونده قتل‌هاي زنجيره اي را ايفا کند: منحرف کردن اذهان.

ده پرسش رسايي از مشايي از طريق پيامک به دستم رسيد. روح اين ده سئوال را مي‌توان در اين شعارها خلاصه کرد:

- مشايي بد است، مرگ بر رفسنجاني!

- مشايي نوکر شيطان بزرگ رفسنجاني!

- مشايي بد مي‌خواست احمدي‌نژاد خوب را گول بزند از طريق رمال و جن‌گير.

- مشايي با کامليا انتخابي فر در نيويورک مصاحبه کرده. مرگ بر خاتمي.

- و نيز: مرگ بر ميرحسين موسوي، باري و به هر جهت!

اين‌ها مي‌خواهند به بهانه انتخابات دهم مسائل را منحرف کنند. نبايد وارد اين بازي شد ولي حيفم آمد سئوال چهارم رسايي را درج نکنم. بامزه است: آيا موسوي از ارتباط مشايي و عباس غفاري خبر داشت که دولت را به رمالي متهم کرد؟

بهروز ک...: به نظر شما اين سئوالات را جناب حميدرسايي خودش با فکر خودش طرح کرده يا کسان ديگري طرح کرده‌اند و او فقط بلند گوست؟

شهبازي: قطعاً با همفکري تهيه کرده‌اند. تيم رسائي- يامين پور از طريق نشريه نه دي اين خط را شروع کردند براي منحرف کردن ماجرا. در يک يادداشت هشدار دادم در اين زمينه.

عبداللطيف ع...: آقاي شهبازي، به دريا رفته مي‌داند مصيبت‌هاي طوفان را. من در طول سال‌هاي بازجويي و زندانم، در بازداشتگاه اداره اطلاعات شيراز و زماني که شما پژوهشگر آن وزارتخانه بوديد، صد برابر آن چه که زن سعيد اسلامي و تيم مشايي گفته‌اند اقرار کردم. عليه خودم و ديگران دروغ‌هايي گفتم که حتي در مخيله انسان هم نمي‌گنجد. احمد قابل که رنج ايام محبس را چشيده بر اين امور واقف بوده و [...] جوابي اخلاقي و انساني داده است. چه مي‌شد اگر شما هم، در اين زمينه، مثل احمد قابل و انسان‌هاي شريفي مانند پدر خدا بيامرز خودتان رفتار مي‌کرديد؟ بهرحال خدايي هم هست. قيامتي هم هست. روز جزايي هم هست.

شهبازي: آقاي قابل آدم سياسي است. زندگي سياسي داشته. زندان رفته. بنده نيز پنج سال انفرادي بوده‌ام و شلاق خورده‌ام ولي مثل زن سعيد امامي اعتراف نکرده‌ام :) به آقاي قابل بي‌احترامي نکردم. بحث است و نقد. حتي نقد نيز نکردم بلکه مسئله را از منظر ديگر مطرح کردم.

يک جايي يک زماني بنده گفتم آقاي منتظري ساده هستند. هميشه هم براي آقاي منتظري احترام قائل بوده و بجز اين کلامي عليه آن مرحوم نگفته و ننوشته‌ام. آقاي گنجي همين را آورد در مقاله‌اش و تکرار کرد که فلاني گفته آقاي منتظري ساده بوده. خوب. هنوز هم معتقدم ايشان از نظر سياسي ساده بودند ولي منکر فضايل‌شان نيستم از جمله سواد فقهي، دانش عميق فلسفي که هنوز مباحث حرکت جوهري ملا صدرا در کتاب «درس‌هايي از نهج‌البلاغه» ايشان را فراموش نکرده‌ام و نيز فضايل انساني و اخلاقي آقاي منتظري را.

عبداللطيف ع...:  نه عزيز من، اصلاً بحث احمد قابل نيست. صحبت از اخلاق و شرافت انساني هست. وارد ماجراي زندان شما و سال‌هايش و علت حبس و تحولات فکري و عملي‌تان بعد از آن سال‌ها نمي‌شوم . بنده اصلاً مفتش نيستم . انسان تحول‌پذير است . کما اين که من هم شباهت چنداني به ايام پيش از سال‌هاي زندانم ندارم. البته زندان رفتن را هم در هيچ کشوري و در هيچ حکومتي افتخار و فضيلت نمي‌دانم. من هم سياسي نيستم. فقط خواستم عرض کنم که سئوال جواب صرفاً کار بازجويان امنيه و نظميه مملکت نيست. روزي هم مي‌رسد که خورشيد در خود پيچيده مي‌شود و ستاره‌ها خاموش مي‌شوند و کوه‌ها به حرکت در مي‌آيند و درياها به جوش مي‌آيند و جان‌ها يکي مي‌شوند و مردگان بر مي‌خيزند و همه با هم صف مي‌کشيم و بايد به بازجويي، که از بازجويان امنيه و نظميه مملکت ما بزرگ‌تر است، جواب پس بدهيم. اين حرف‌هايي که در اينجا و آنجا مي‌زنيم جايي ثبت و نوشته مي‌شوند. بهرحال روز جزا و حساب و کتابي هم هست. من و شمايي که محبس رفته‌ايم بيش‌تر از هر کسي بايد از آن روز و از بازجويي بزرگي که در انتظار ماست بترسيم. زياده جسارت است.

شهبازي: جناب عبداللطيف ع... بار اوّل که بنده زندان رفتم بچه چهارده ساله بودم. ساواک بود و قطعاً کتک. نترسيدم و اقرار نکردم. بار چهارم در سال 1352 آرش بازجو (فريدون توانگري) چنان مرا زد که هنوز بيمارم به خاطر مشت‌هايي که به شکمم زدند و نيز بسته بودن سلول که اجازه نمي‌دادند به جز روزي چهار بار به توالت بروم. از آن زمان سيستم عصبي روده‌ام مختل شده. جايي هم نمي‌گويم و بهانه نمي‌کنم که من زنداني سياسي بودم و اله و بله. بحث علمي چه ربطي دارد به اين مسائل؟

عبداللطيف ع...: فرد نگون‌بختي را در حبس کرده‌اند تا اقرار کند که مدفوع به قرآن مجيد مي‌ماليده است و به 360 زن و دختر تجاوز کرده است. و ما ادراک البازجويي؟ اين بيچاره را که به دست ساواک نسپرده‌اند که فقط مشت و لگد بخورد و روده‌هايش مختل شود و بعدها در وزارت اطلاعات و بازجويي مملکت تلافي آن مشت و لگدها را- انشاءالله به نحو احسن- جبران کند. شما که خودتان بهرحال از مقامات وزارت اطلاعات مملکت بوده‌ايد و مي‌دانيد که در زمان رياست مرحوم و همشهري‌تان- خدابيامرز سعيد اسلامي و تيم خرامه‌ايش- بر سر متهمان و محبوسان‌تان و از جمله خود بنده حقير، چه مي‌آمد. از دوستان‌تان در وزارت اطلاعات بخواهيد تا نسخه‌اي از کتاب "اعترافات عبداللطيف ع..." را- که قريب به بيست سال پيش در چرخه داخلي وزارتخانه شما منتشر شد- به شما امانت بدهند و ببينيد که چه اقرارها و اعترافات هولناک و دروغين و تکان‌دهنده‌اي عليه خودم و ديگران کرده‌ام. بحثي که شما در اينجا راه انداخته‌ايد کجايش علمي است؟ شما مي‌خواهيد ثابت کنيد که بازداشت شدگان تيم احمدي نژاد يک مشت رمال و جن‌گير و فاسد و متجاوز و مدفوع مال به قرآن مجيد هستند و ضمن دفاع از طرح سئوال موذيانه و جهت‌دار فرشته قاضي- مخبر سايت روز آن لاين، [...] با دلخوري اين سئوال را از احمد قابل مطرح مي‌کنيد که "آقا بالاخره چي شد اين جواب شما؟ با مدفوع ماليدن به قرآن مي‌شه جن‌گيري کرد يا نه؟" لب کلام شما اين است که اين اقرارها و اعترافاتي که يک عده آدم بدبخت و بيچاره و بي‌ارتباط با دنياي خارج عليه خود کرده‌اند درست است و اتهاماتي که به آن محبوسان زده‌اند کاملاً درست است. بعد هم تأکيد مي‌کنيد که سياسي نيستيد و اين مباحث علمي هستند. اشکالي ندارد. با فرض بر اين که شما داريد درباره فيزيک کوانتومي و کيهان‌شناسي و جغرافياي طبيعي و مباني شيمي کاربردي و تحقيقات پزشکي گفتگو مي‌کنيد، اين تذکر را مجدداً به شما مي‌دهم که روز آخرتي هم هست. ختم نظرات بنده زير اين مطلب شما.

شهبازي: جناب عبداللطيف ع... بنده نه از مقامات وزارت اطلاعات بودم نه حتي عضو اين وزارتخانه. در چارچوب مؤسسه‌اي که خود تأسيس کردم همکاري پژوهشي مي‌کردم. همه هم احترامم را داشتند از هر گروه و جريان. رنج شما را نيز درک مي‌کنم و البته خود نيز رنج فراوان کشيده‌ام و فعلاً نيز زير فشار شديدم. جسارت نمي‌کنم ولي کمي با خوش‌بيني و آرامش به مسائل نگاه کنيد. بحث علمي فقط فيزيک کوانتوم نيست. تحليل سياسي درست نيز بحث علمي است. اي کاش دانش اجتماعي و علوم سياسي در کشور ما اين همه ژورناليستي نشده بود. ارادتمند شما :)

سمانه...: جناب عبداللطيف ع... آقاي شهبازي نيازي به دفاع من ندارند و احمد قابل نيز جزء متفكران خيلي قابل احترام هستند و به ايشان ارادت دارم. اما نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه من كه گاها مطالب شما را پيگيري مي‌كنم بارها شاهد برخوردهاي احساسي و بعضاً فاقد منطق شما بوده‌ام. شما در موقع مخالفت با اشخاص خيلي راحت از برچسب زدن استفاده مي‌كنيد.

مصطفي بيو: استاد، هر دم از اين باغ پازلي مي‌رسد: "حجت‌الاسلام محمد علي‌پور، مبتکر منشور اخلاقي فوتبال، مشاور فرهنگي سازمان ليگ و همچنين عضو کميته رسيدگي به تخلفات فوتبالي فدراسيون فوتبال، به جرم اختلاس مالي بازداشت شد."

شهبازي: «پاسخ رسايي به 5 ادعا و طرح ده سئوال از مشايي.» [+]

سيد هادي م...: جناب شهبازي، لب کلام شما اين است که حالا که دست آقايون رو شده نبايد به مشايي متوقف ماند و به صحبت‌هاي امثال رسايي که خودش پرونده دارد گوش کرد بلکه بايد تا آخرين نفرشان را نابودکرد! درست است؟

شهبازي: جناب منصور زاده. به‌قول بچه ها ايول! دست تان درک نکنه :)

مجيد ح...: با اجازه شما اين مطلب رو به اشتراک مي‌گذارم.

سيد هادي م...: سئوال ديگر اين که فکر نمي‌کنيد اين بلبشو و جاسوس گرفتن و غيره مربوط به ديدار بهمن ماه آقايان با نمايندگان اوباما باشد؟

شهبازي: نمي‌دانم. به‌تدريج بسياري مسائل پس پرده آشکار خواهد شد. سرعت تحولات خيلي سريع است.

هومن...: ممکن است که اين فرد بيمار باشد: Coprophagia مدفوع خواري. در طبقه بندي بيماري‌هاي روانپزشکي(د. اس. ام) کوپروفاژي يک سيمپتوم از برخي بيماري هاي رواني مي باشد (مثلاً پارافيلي). مدفوع خواري در يک گروه از بيماران مبتلا به "افسردگي، اسکيزوفرني، پايکا ديده شده.»

Effective treatment of coprophagia in a patient with schizophrenia with the novel atypical antipsychotic drug perospirone. [+]

شهبازي: آقا هومن عزيز. ديگه توصيفش نکن :) ولي مي‌دونم در رياضت‌هاي هندي از اين کثافت‌کاري‌ها زياد مي‌شه و بعضي‌ها ديده‌اند که مرتاض‌هاي هندي کارهاي عجيب و غريب مي‌کنند که البته من نديده‌ام.

محمود ا...: عاملان قتل‌هاي زنجيره‌اي در اعترافات خود از مناسک جنسي، اهانت به قرآن، خوردن خون و گوشت انسان سخن گفته‌اند. در آن زمان هم اعترافات دروغين و تحت تأثير شکنجه خوانده شد. اين‌ها مناسک شيطان پرستي است. آليستر کراولي در کتاب «شريعت» کاملاً طريقه قرباني کردن انسان را براي رسيدن به آگاهي شرح داده و حتي توصيه کرده قرباني پسربچه باشد. اين کتاب به راحتي در خيلي از کشورها چاپ مي‌شود و هيچ کس حقوق بشرش به درد نمي‌آيد. نکته جالب اين که اين کتاب در جوار اهرام مصر به قول خودش ديکته شده است (وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنصَرُونَ ﴿۴۱﴾ سوره قصص: و آن‌ها را- فرعون و افرادش را- پيشواياني قرار داديم که به جهنم راهنمايي مي‌کنند و در روز قيامت ياوري ندارند.)

آرش ک...: به‌نظر شما چرا بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران شعري داره با اين مضمون "انتظار فرج از نيمه خرداد کشم" و در 14 خرداد فوت مي‌کنه؟ حوادث مهم در خرداد ماه رخ مي‌ده و جالب‌تر اين که تيم احمدي نژاد از "اتفاقي بزرگ" در 14 خرداد خبر مي‌دهد؟!

شهبازي: شايد به خاطر قيام 15 خرداد 42 باشه. تصور نمي‌کنم خرداد خاصيت خاصي داشته باشه. بهرحال، در اين زمينه تخصصي ندارم. خودم متولد شهريورم :)

محمدحسين خ...: سقاي بي ريا، مشاور سابق احمدي نژاد در امور روحانيت، گفت: آن‌هايي که از جريان انحراف حمايت کردند بايد جبران کنند نه اين که بتازند و جلو بروند و به کار خود ادامه دهند. به گزارش مرکز خبر حوزه، وي با بيان ناگفته‌هايي از نقشه‌ها و طرح‌هاي جريان انحرافي افزود: اين جريان انحرافي 6 سال اوّل برنامه خود را مدارا با نظام و دو سال آخر را ساختارشكني قرار داده است. اگر اين درست باشد و بنا باشد ساختارشكني کنند و با خلاف قانون نظام را دچار چالش نمايند و نظام را بشكنند، بايد خيلي مراقب باشيم، آن‌ها آرام آرام منويات خود را نشان مي‌دهند و رو در روي آقا مي‌ايستند!

روح‌الله س...: از آقايون کسي مدفوع خواري آن جناب را ديده؟ يا خودش اعتراف کرده؟ و يا اين که کدام يک از 360 زن و دختر تجاوز شده شکايت کرده اند؟ در چه مدتي طرف توانسته 360 تجاوز انجام بده؟ مگر طرف چه قدرتي داشته؟

محمدحسين خ...: آقا روح‌الله، کاري با راست و دروغ اين مسئله ندارم. اما شما برو آمار روابط جنسي شخصيت‌هاي معروف رو ببين. نمونه اش جک نيکلسون خودمون! خلاصه اين که عملياتي شده و شدنيه!

پيمان سي...: آيا تمام اين‌ها براي ساختن يک موسوي جعلي نيست؟ کسب محبوبيت جعلي براي انتخابات مجلس و پس از پايان دوره رياست جمهوري.

فريد ز...: آقاي شهبازي عزيز، نوشته‌ها و تحليل‌هاي شما و بعضي ديگر را در اين مدت پيگير بودم. با اين وجود هنوز موضوع برايم روشن نيست که آيا واقعاً اتفاقي در حال رخ دادن است که خوب يا بد سرنوشت کشور و نظام را در چند ماه آينده رقم خواهد زد يا بازي سياسي ديگري در حال انجام است. قصه‌اي که با جنجال افشاي جريانات اقتصادي و... شروع شد حال به مسائل احمقانه و پيش پاافتاده‌اي مثل رمالي کشيده شده است. اگر حکايت حکايت شعر ايرج ميرزا باشد که گفت «در دعواي دونفر سومي آمد و خر را برد» چه؟

شهبازي: اين شعر در مورد حوادث پس از انتخابات مصداق داره ولي الان نه. الان دعوا با سومي است که زر را برده :)

نيلوفر س...: همه صحبتهاي شما صحيح، به اين لينک توجه کنيد: «بسترسازي نهادهاي امنيتي براي برخورد با جريان احمدي‌نژاد. يک سناريوي تکراري.» [+]

بهنام بيقرار: جناب ذاکري از جمله کساني هستند که به شدت بر طبل ويراني ايران از طريق حمله آمريکا و اسرائيل مي‌کوبند. جمهوري اسلامي ايران رسماً در دادگاه آمريکا متهم به همدستي در عمليات 11 سپتامبر 2001 گرديد. کليه سران روحاني [...] متهمين اين پرونده هستند. [+]

ميثم م...: اين به مکه رفتن و بيعت کردن با مهدي ظهور کرده خيلي شبيه جريان علي محمد بابه. با توجه به پيش‌بيني آقاي مصباح در هفته گذشته مي‌شه اين خبر سايت‌هايي مثل «ديگربان» و نظريه آقاي مصباح مبني بر احتمال ظهور بابي ديگر و اعلام فرمانده سپاه تهران براي آمادگي بسيج براي مقابله با جريان‌هاي انحرافي، که گفته بود نيروهاي بسيج خود را براي انجام يک "اقدام پيشگيرانه" آماده مي‌کنند، در يک جهت دونست؟ و اون آماده‌سازي اذهان براي يک اتفاق به قول بچه‌ها خيلي خفنه؟

آقاي هاشمي نيز به جريان انحرافي موضع گيري کرده: منبع، بي. بي. سي. چهل دقيقه پيش. [+]

شهبازي: پدرم در پايان نامه‌اش به من، که نه ساله بودم، مدتي قبل از تيرباران در 13 مهر 1343، اين شعر حافظ را نوشته بود: گر دو روزي دور گردون بر مراد ما نرفت، دائما يکسان نباشد حال دوران غم مخور.

علي ل...: رحمت و رضوان خدا بر پدر بزرگوارتان که بسيار دوستش دارم. هنوز عکس قبل از تيربارانش را مي‌بينم و غبطه به شرافتش مي‌خورم.

سمانه...: هان مشو نوميد چون واقف نه اي از سر غيب/ باشد اندر پرده بازي‌هاي پنهان غم مخور. حافظ هم به علوم غيبي متصل بوده :D

نيلوفر س...: دوستاني که منکر مناسک کابالا و شيطان پرستي هستند. اين فيلم جديد Drive Angry (2011) با بازي نيکلاس کيج در مورد قرباني کردن انسان و برگزيده بودن است. من فکر مي‌کنم اين نقدي بر فيلم قبلي نيکلاس کيج باشه يا راهي براي تکميل فيلم قبلي‌اش. نام فيلم قبلي‌اش بود: Season of the Witch (2011)

به اين لينک دقت کنيد: روحانيت وارد بازي ميشه، حبس موسوي و کروبي را به صلاح اسلام، امنيت و ثبات نظام نمي دانيم. جمعي از فضلا، روحانيون و مدرسين حوزه. [+]

حميدرضا ع...: در گردش ستارگان و کواکب نيمه خرداد سرآغاز انقلاب تابستاني است، آنها که بيست و دو سال پيش حاضر نشدند بر کالبد امام نماز بگذارند امروز با دروغ دارند با استفاده از نام او ريشه انقلاب و جمهوري که او ايجاد کرد را مي‌زنند. دروغگو، دروغ نمي‌گويد، مگر بر اثر حقارتى كه در وجود اوست. پيامبر گرامي اسلام (ص) دشمن خميني اين روزها از نام خميني در جهت اهداف ضد خميني استفاده مي‌کند. روزنامه الوطن چاپ عربستان فرداي شب بيستمين سالگرد رحلت پير جماران تيتر زد: احمدي نژاد به امام خميني حمله کرد نه به ميرحسين. آن شب آقاي احمدي نژاد براي يک بار هم که شده مکنونات قلبي خود را کامل آشکار کرد، و نشان داد به نمايندگي از آناني سخن مي‌گويد که سال‌ها دل پري از امام و سال‌هاي طلايي زعامت آن رهبر بزرگ دارند. [...]

نظرات جديد، دوشنبه، 2 خرداد، ساعت 10 بعدازظهر

حميدرضا ع...: سايت‌هاي آزادي‌نيوز، نها‌ل‌نيوز و آئين‌نيوز، وابسته به تيم احمدي‌نژاد، مسدود شدند. نام احمدي‌نژاد در فهرست سخنرانان مراسم ۱۴ خرداد نيست.

هاشمي رفسنجاني: جريان انحرافي ريشه ندارد و ناکام مي‌ماند. بازگشت به مسير اصيل انقلاب با توجه به اصل ولايت فقيه، تکيه به مردم و طرد متحجرين. [+]

هومن...: آدرس «جريان انحرافي» را چه کسي ساخته است؟ تا تاريخ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ بيش از ۵۹۴۰۰۰۰ صفحه در فضاي مجازي با موضوع «جريان انحرافي» توليد شده است و عجيب‌تر آن که بيش از ۶۲۹۰۰۰۰ صفحه اينترنتي نيز براي تخريب و اتهام زني عليه اسفنديار رحيم مشايي به عنوان محور فرضي «جريان انحرافي دولت دهم» ايجاد شده است. در اين مسير ۳ خبرگزاري ، ۴۸ سايت اينترنتي مشهور که در رنکينگ الکسا حائز رتبه زير ۳۰۰ هستند و حدود ۳۸۰۰ وبلاگ اينترنتي سازماندهي و فعال شده‌اند. [+]

حميدرضا ع...: خبرگزاري فارس اعلام کرد چند تن از مديران دولتي در فهرست بازداشت‌شدگان متهم به جاسوسي قرار دارند. [+]

آرش اش...: به نظر من براي تحليل هر اتفاق سياسي بايد باندهاي قدرت را شناخت. جنابعالي به بعضي باندهاي قدرت در کشورهاي خارجي در کتاب «زرسالاران» اشاره کرده‌ايد. حالا باندهاي داخلي، اعم از اين که در قدرت باشند يا نباشند يا مقيم خارج کشور باشند، و تيم رسانه‌اي آن‌ها را بايد شناخت.

يک سئوال هم از جناب شهبازي داشتم: آقاي صالحي وقتي در انرژي اتمي بودند مثلي را در تلويزيون گفتند که سياست گذشته مثل بازي ورق است سياست امروز مثل بازي شطرنج؛ يعني در گذشته دست طرف رو نبود ولي الان همه چيز رو هست و طرفين با توجه به مشخص بودن اطلاعات بايد بازي سياست را انجام بدهند اين را چقدر درست مي‌دانيد؟

شهبازي: جناب آرش. حرف درستي است. شناخت کانون‌هاي قدرت، خاستگاه و نگرش و عملکرد آن‌ها در سي و اند ساله اخير اهميت فراوان دارد. درباره آقاي صالحي قبلاً نظرم را منتشر کرده‌ام. [+]

حميدرضا ع...: تيم احمدي‌نژاد در فکر راهپيمايي ميليوني. اين همان حرکتي بود که مي‌خواستند در ابعاد کوچک‌ترش را در ايام فاطميه برپا کنند که ناکام ماندند.

گروه فرهنگي مبشران ظهور، از تيم احمدي‌نژاد. [+]

برنامه «ديروز امروز فردا» تعطيل شد. [+]

روي جلد نشريه 9 دي اين شماره چقدر يادآور نشريه همت است. [+]

رضا ح...: درباره 15 خرداد (5 ژوئن) چند خبر در اين مدت درج شده: يكي بمباران مرز سوريه و اردن توسط اسرائيل (به نقل از يك مقام اطلاعاتي)، ديگري راهپيمايي فلسطينيان و حركت به سمت مرزهاي اردن، سوريه و لبنان يا فلسطين اشغالي، و سوّم ماجراهاي داخلي ايران كه همگي نويد از يك بحران داخلي و منطقه‌اي مي‌دهند.

هادي ع...: آخرين نوشته شما را با دقت بارها و بارها خواندم و باز هم مي‌خوانم. به نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد و کانون که در زير ضربات هوشمندانه خود را حفظ کرده‌اند براي مخفي نمودن نقش يک کانون مقتدرتر که شايد جايش را کانون نفوذي در دولت عوض کرده باشد. کانون‌ها جاي‌شان و وظيفه‌شان را عوض کردند: يکي ضربه مي‌خورد و ديگري برنامه‌ريزي سنگين براي زدن ضربه در حد خرداد شصت. خدا کند اشتباه کنم.

شهبازي: حميد رسايي مي‌کوشد تمام کاسه کوزه‌ها را بر سر مشايي بشکند و احمدي‌نژاد را تبرئه کند. به تيتر مقاله رسايي در شماره اخير، شماره 17، هفته‌نامه 9 دي توجه کنيد: «کشميري را دستگير کنيد حتي اگر رجايي اعتراض کند.» [+] يعني مشايي کشميري است (عامل انفجار نخست‌وزيري) و احمدي‌نژاد رجايي. بخش‌هايي از مقاله:

«مهم‌ترين عامل تغيير احمدي نژاد حضور شخصيتي مرموز به نام اسفنديار رحيم مشايي در کنار اوست.»

«من ترديد ندارم که مشايي در طول اين چند سال با اعتماد سازي اعتقادي در احمدي نژاد قدم قدم پروژه کودتاي خود عليه احمدي نژاد را که از سال‌ها قبل کليد زده بود، پيش برد...»

«مشايي با تمام تلاشش کوشيد تا احمدي نژاد را در خانه نشيني نگه دارد و پروژه‌اي را که کليد زده در مسير ديگري دنبال کند...» [+]

حميد رسايي آدم مهمي نيست. مهم اين است که شبکه رسانه‌اي کانوني معين، که تاکنون در حالت انفعال بود، اينک فعال شده و رسايي را به سخنگوي خود بدل کرده تا شايد آب رفته را به جوي بازگرداند.

به اين يادداشت جالب آينده نيوز توجه کنيد: «گلواژه رسايي: مشايي احمدي‌نژاد را ترور مي‌کند.» [+]

محمود ق...: استاد عزيز، با اين لجن‌پراکني‌ها بايد هم تا حدي به آقاي قابل حق داد. [+]

واقعاً تهوع آور است. ببينيد چگونه خاتمي و هاشمي و کرباسچي را لجن‌مال مي‌کند. اين عمل با چه منطقي سازگار است؟ متأسفانه اين رفتار بارها و بارها تکرار و تکرار شده است و هيچ کس مانع نمي‌شود. آيا اتهام آقاي جنتي به مخالفان مبني بر دريافت ميلياردها دلار پول از آمريکايي‌ها به همين زودي فراموش مي‌شود؟ به‌نظر من، فساد اصلي همينجاست. اگر اينان فاسد نباشند مشايي که هيچ، بالا و بالاتر از او هم هيچ غلطي نمي‌تواند بکند. وقتي هيچ عزمي براي مقابله با اين اتهام‌زني‌ها، و به‌قول دوستمان «سناريوهاي نخ‌نما شده»، هرگز وجود نداشته است چگونه مي‌توان به ادعاهاي امروزي شک نکرد؟ اين سيستم تا حکومت خود را در معرض تهديد نبيند نسبت به هيچ امري واکنش نشان نمي‌دهد. در اين سال‌هاي اخير در مقابل احمدي نژاديسم سکوت کرد و صد البته حمايت زيرا آن را در تحکيم حکومت مفيد فايده مي‌دانستند. [...] بهر حال، عرض من اين است که با شناختي که ما از اين آقايان داريم در وهله اوّل بايد به ادعاهاي آن‌ها شک کرد و بلکه آن را بالصراحه دروغ خواند مگر آن که عکس آن ثابت شود.

شهبازي: جناب محمود ق. با تأمل و دقت در رويکردهاي تبليغاتي مي‌توان خطوط سياسي و اهداف را شناخت. بنظر من، با روش‌هاي معين، از جمله اهانت به شخصيت‌هايي مانند آيت‌الله رفسنجاني و آقايان موسوي و خاتمي و کروبي، مي‌خواهند فضا را متشنج کنند و به اين ترتيب در فضاي آشفته نقشه‌هاي خود را اجرا کنند. يعني اوّل شبکه را از زير ضربه خارج کنند. دوّم جامعه را به سمت تشنج و بحران و فروپاشي ببرند. در اين فضا بايد با دقت رفتار سياسي کساني مانند رسايي را زير ذره بين قرار داد و نيز سکوت عجيب حسينيان را.

نيلوفر س...: امام خميني در فرانسه: «بايد از اواخر عمر اين‌ ديکتاتورها بترسيم. اواخر عمرشان‌ ديوانه‌ مي‌شوند. آقا محمدخان‌ قاجار هم‌ ديوانه‌ شد آن‌ آخر عمرش، نادر شاه‌ هم‌ ديوانه‌ شد آن‌ آخر عمرش.» (در جستجوي‌ راه‌ از کلام‌ امام، دفتر شانزدهم، ص‌ 245)

رضا ح...: توماس فريدمن: ليبي فروپاشيد، تونس فروپاشيد، مصر فروپاشيد، يمن فروپاشيد، بحرين فروپاشيد، اما سوريه منفجر خواهد شد. ظهور دمکراسي در همه کشورهاي ديگر عرب، دولت‌هاي حاکم بر آن‌ها را تغيير خواهد داد و پيامدهاي بلندمدت منطقه اي را نيز در پي خواهد داشت. اما دمکراسي يا فروپاشي در سوريه يک شبه تمام خاورميانه را تغيير خواهد داد.

شهبازي: گزارش آينده نيوز مهم است: «سناريوي جريان انحرافي براي ايجاد التهاب در 14 خرداد.» [+]

داوود ح...: خوب شد اشاره كرديد يادم افتادم. بعد از استعفاي ظاهري آقاي حسينيان و ماجراي بستري شدنشان به دليل بيماري قلبي، نمي‌‌دانم تا چه حد صحت داشت، آقاي حسينيان به طور كامل ساكت هستند و هيچ تحركي از ايشون ديده نشده. البته شايد هم آقاي رسايي اين وظيفه را بر عهده گرفته.

احسان س...: در ارتباط با موضوع فردي به نام علي يعقوبي چند وقت پيش روزنامه کيهان مطلبي را تحت عنوان «گزارش كيهان از حلقه‌هاي دروني جريان انحرافي و مناسبات دروني آن» منتشر نمود که در شماره بعدي خود از اين که فردي به نام ع.يعقوبي [علي يعقوبي] بخشي از منحرفين ناميده شده بود عذرخواهي کرد. اين عذرخواهي سوالي را که از مدت‌ها پيش براي افرادي که به‌طور دقيق بر روي تحرکات اين مجموعه کار مي‌کردند بيش از پيش پر رنگ مي‌کند: علي يعقوبي، مطابق آن چه در سايت شخصي‌اش نيز وجود دارد، بارها و بارها براي نيروهاي بسيج و حتي کارمندان ادارت مختلف سخنراني نموده [...]

شهبازي: مصاحبه فلاحيان درباره جريان انحرافي. ملخص کلام اين است که جريان انحرافي چيز مهمي نيست. يک عده‌اي خرافه‌گرا شدند. همه جاي دنيا هست. اين‌ها هم رو آورده‌اند به عرفان کاذب هندي. فلاحيان مي‌گويد: "متأسفانه شنيده‌ايم كه جريان انحرافي اطلاعات خود را از ارواح خبيثه مي‌گيرد و چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند و از طرق غلط و شيطاني رايج در برخي كشورها مانند هند بهره مي‌برند." [+]

آرش اش...: با تشکر از پاسخي که داديد. سئوال من اين بود که آيا شما معتقديد در حال حاضر هم مثل گذشته بازي سياست مثل بازي ورق است يا اکنون مثل شطرنج شده که دست‌ها همه رو باشد؟

شهبازي: دوستي سال‌ها پيش مي‌گفت: ما در برخي زمينه‌ها عقب ماندگي خود را به سادگي لمس مي‌کنيم؛ مثلاً در حوزه‌هاي علوم دقيقه، کامپيوتر و غيره؛ ولي در برخي حوزه‌ها حتي اين فاصله را درک هم نمي‌کنيم. همين فاصله ژرف که مثلاً ميان فناوري فضايي ما با غرب است، در دانش‌هاي سياسي و فراسياسي (پاراپولتيکز= فراسياست: برنامه‌ريزي‌هاي پنهان براي هدايت فرايندهاي سياسي که ما "توطئه" مي‌خوانيمش) وجود دارد ولي ما حتي درکش نمي‌کنيم؛ تصور مي‌کنيم با آن‌ها برابريم يا حتي پيش‌رفته‌تر. نمي‌دانم اين بازي ورق است يا شطرنج؟ فکر کنم آميزه‌اي از هر دو است. بازي ورقي است که طرف مقابل دست ما را مي‌خواند و حتي خودش براي‌مان چينش مي‌کند. البته، خيلي بدبين نيستم زيرا عوامل بسياري است که اين معادله را بهم مي‌زند. فقط منظورم اين است که مغرور نباشيم و مي‌خواهم تأکيد کنم که حريف را جدي بگيريم. بيش‌تر طعنه‌ام به کساني است که فکر مي‌کنند عقل کل هستند.

نظرات، به روز شده در سه‌شنبه، 3 خرداد 1390، ساعت 1:30 بعد از ظهر

نيلوفر س...: عقل کل‌ها گوشي براي شنيدن ندارند استاد. ولي اي کاش ما شطرنج‌مان به پاي ورق‌مان مي‌رسيد و يک رو بازي مي‌کرديم.

آرش ک...: فلاحيان يادش رفت بگه سعيد امامي و تيم نفوذي‌شون تو وزارت از اين کارا زياد مي‌کردند. اصلاً مگه کار بديه جن گيري؟ قدرت گرفتن از اجنه يا شياطين که همون شيطان پرستي است مگه کار بديه؟!

آرش اش...: اين سکوت روح‌الله (خسرو) حسينيان را مي‌خواستم اشاره کنم [...]

حميدرضا ع...: [...]

نيلوفر س...: من برام جالبه هر وقت بحث اين جريان انحرافي رو مي‌شه جناب شيخ حسينيان مياد به ميدان از اين جريان دفاع مي‌کنه.

«داوود احمدي‌نژاد: اسناد زيادي درباره گروه انحرافي در دست دارم.» [+]

«تخريب يادگار امام پس از حذف سخنراني احمدي‌نژاد، سناريوي جريان انحرافي براي ايجاد التهاب در 14 خرداد.» [+]

از انصار و پاسارگاد تا دي و گردشگري و... پشت صحنه بانك‌هاي رنگارنگ خصوصي چه كساني هستند؟ بانك گردش‌گري تنها 90 روز پس از تأسيس 30 شعبه در كشور راه‌اندازي كرد و تا پايان سال 90 قصد دارد تعداد شعبات خود را به عدد 120 برساند. در ميان تيم اصلي بانك نام علي زيرك‌نژاد بيش از ديگران جالب توجه است. او مديريت شركت ايفيك هولدينگ آ.گ ايهاگ دوسلدرف را بر عهده دارد. برخي نهادهاي نزديك به بانك روايت مي‌كنند او در دسته ايرانياني جايي مي‌گيرد كه در همايش پرحاشيه «ايرانيان» حضور فعال داشته است. [+]

دقيقاً اگر با احتساب دلار 1055 توماني قيمت سكه را محاسبه كنيم با توجه به قيمت جهاني طلا و 5 هزار تومان حق ضرب بانك مركزي و 16 هزار تومان ماليات ارزش افزوده باز قيمت سكه 400 هزار تومان مي‌شود كه اين تا قيمت 437 توماني بانك مركزي حبابي است كه دولت دانسته آن را ايجاد كرده. چرا احمدي نژاد مظاهري و راعي را بركنار كرد؟ [+]

رضا صا...: شير کردم. از نوشته تان خوشم آمد.

حميدرضا ع...: پانزده خرداد (اوّل رجب) حمله اسراييل به سوريه! عبدالله سوريه را تهديد به جنگ کرد. همچنين چند روز پيش سايت الحقيقة به‌نقل از يك منبع ديپلماتيك آمريكايي در پاريس اعلام كرد اطلاعاتي را از يك مقام بلندپايه سوري دريافت كرده است كه بر اساس آن عصر روز چهارم ژوئن (شب پانزدهم خرداد، اوّل رجب) مرزهاي سوريه و اسرائيل آتشين خواهد شد.

بانك كارآفرين را همان گروهي كه بانك اقتصادنوين را راه‌اندازي كرده بودند تأسيس كردند. اين گروه از سوي عباس آخوندي، وزير سابق مسكن و همچنين جلال رسول‌اف هدايت مي‌شدند. بانك پاسارگاد هم به سرعت به اين بانك افزوده شد. پاسارگاد سال 1384 تاسيس شد و يك ميليون و 500 هزار سهامدار را جذب خود كرد. بانك سينا هم مانند بانك‌هاي تات، اقتصادنوين، كارآفرين، پاسارگاد و «شهر» در فعاليت‌هاي مربوط به ساخت‌وساز بسيار فعال است.

سدي کارنوت: اين يامين پور کيست که بعد از انتخابات سر در آورد و از هر انقلابي انقلابي‌تر شد؟

هادي ع...: كانوني كه اكنون زير ضربه قرار گرفته است براي قطع كردن سرشاخه‌هاي اصلي كانون قدرتمندتر و مهم‌تر و بانفوذتر وارد ميدان شده و اين فرار به جلو براي سردرگمي مجريان جمهوري اسلامي ايران است. يعني باندنفوذي در گوشه رينگ كتك مي‌خورند و انگ نفوذي را به جان مي‌خرند تا كانون اصلي يارگيري‌هاي خود را انجام داده و اقدامات جنجالي خود را برنامه ريزي نمايد. به عنوان نمونه، اعدام هويدا به عنوان نخست‌وزير بهائي كه مي‌تواند به عنوان كور كردن سرشاخه و پل ارتباطي اسرائيل و بهائيت  در ايران مدّ نظر باشد. همچنين ترورهاي باند سياه قتل‌هاي زنجيره‌اي. من منكر جنايت‌ها و شريك جنايت بودن هويدا در ديكتاتوري محمدرضا نيستم ولي منبع اطلاعاتي گرانقيمتي براي جمهوري اسلامي محسوب مي‌شد. همچنين فرار ارتشبد طوفانيان به عنوان خريدار اسلحه ايران در وزارت دفاع آمريكا که مي‌توانست حرف‌هاي ناگفته زيادي داشته باشد و نيز بسياري از مهره‌هاي حكومت شاهنشاهي. چرا اينطور شد؟ شايد همان عدم درك عميق سياسي از روابط جهان سياست و جهان ماوراءسياست. اميدوارم جمهوري اسلامي كه عصاره 5 هزارساله تمدن ايران زمين است با اقدامات به موقع خود مانع سبز شدن لوبياي سحرآميز شود. انشاله جمهوري اسلامي ايران پاينده باشد همچنين استاد محترم شهبازي تا براي‌مان كشف رمز نمايد.

مهريار پرشين: آقاي شهبازي عزيز، طبيعتاً با تجربه و مطالعاتي كه داريد بينش سياسي قوي‌تري نسبت به امثال من داريد، اما بنده حس مي‌كنم در وراي چيزي كه ما از آن خبردار مي‌شويم اتفاقات ديگري خواهد افتاد. منظورم اينه كه حكومت مثل هميشه جرياني در جامعه پخش مي‌كنه كه ربطي به قضيه اصلي نداره. بهر حال در نيمه دوّم خرداد همه غافلگير خواهيم بود!

گويا پس از افتتاح و خروج احمدي نژاد از فاز 3پالايشگاه آبادان انفجار رخ داده! حدس مي‌زنم براي آغاز ارعاب مردم باشه يا تهديدي از جانب تيم مقابل مشايي و احمدي نژاد.

محمد ت...: [+] «گريختن اوّلين فرد نزديک به مشايي از کشور» [خبر خروج خانم پانته آ فيوضي از ايران]

شهبازي: مصاحبه فلاحيان، به‌رغم اين که وي کوشيده مسئله را کم‌اهميت جلوه دهد، اين حسن را داشت که وي ارتباطات مشايي با مرتاضان پارسي هند را تأييد کرد. تيتر دويچه وله هم بر اين مسئله تأکيد دارد. [+]

من سال‌هاست بر روي اليگارشي پارسي هند و نقش ناشناخته و مرموز آن در ايران کار کرده‌ام. حاصل کارم کتاب قطوري مي‌شود. معهذا، براي اين که اگر منتشر نشد، تحقيقاتم بي‌نتيجه نماند و ديگران ادامه دهند گاهي گريزي به پارسيان زده‌ام. اينجا جمع بندي فشرده‌اي از تحقيقات خود درباره پارسيان را منتشر کرده‌ام. [+]

و در اينجا درباره نقش يهوديان بغدادي سخن گفته‌ام که امروزه در قالب شرکت‌هاي چيني در ايران نقش دارند به‌ويژه لرد عزرا و سر مايکل کدوري. [+]

اين قسمت از رساله فوق درباره سفر عجيب سلطان قابوس به ايران در 13 مرداد 88 و همزمان با مراسم تنفيذ رياست جمهوري احمدي نژاد را حتماً بخوانيد. حتماً حتماً بخوانيد. [+]

همان زمان، آينده نيوز (21 مرداد 1388) به اين مطلب توجه کرد و در يادداشتي با عنوان «چراغ سبزهاي دولت انگليس به دولت احمدي‌نژاد» نوشت: «علت اصلي سفر سلطان قابوس پادشاه عمان به تهران، ابلاغ پيام محرمانه بريتانيا به جمهوري اسلامي براي آمادگي بر تنش‌زدايي و تعميق روابط ميان دولت‌ها بوده است. سفر غيرمنتظره و بي‌سابقه سلطان قابوس به تهران همزمان با برگزاري مراسم تحليف دکتر احمدي‌نژاد که به رغم حسنه بودن هميشگي روابط دوطرف پس از 35 سال انجام شد، موجب بروز پرسش‌هايي در افکار عمومي گرديد. در اين شرايط، رابطه بسيار نزديک پادشاهي عمان و دولت انگليس که پادشاهي عمان را به عنوان قوي‌ترين کانال و رابط دولت انگليس در جهان اسلام محسوب مي‌شود موجب شد تا علت اين سفر مورد بررسي قرار گيرد...» متأسفانه لينک مطلب فوق کار نمي‌کند. [+]

فلاحيان در زمان پرونده قتل‌هاي زنجيره اي اين رويکرد را نداشت. آن زمان اولين سرنخ‌هاي وجود يک فرقه مخفي شيطان پرست به دست آمد. هنوز بحث شيطان پرستي و اين مسائل مثل امروز داغ نبود و مسئله کاملاً تازگي داشت. هيچ کس باور نکرد. حسينيان مدعي شد متهمان را زير شکنجه وادار به اين اقارير کرده‌اند و ماجرا توطئه جناح دو خرداد است. ولي فلاحيان بحث شکنجه را مطرح نکرد. گفت اين‌ها مزخرفات است. امروزه پذيرفته که واقعيت است ولي مي‌گويد يک عده گمراه شده‌اند و به عرفان کاذب هندي روي آورده‌اند. يعني مجبور شده صحت اصل قضيه را بپذيرد.

و نيز اين روابط توضيح مي دهد علت پيوند مرموز کمپاني عظيم هندوجا با سايپا را و تلاش اين شبکه براي خريدن ايران خودرو را. کمپاني هندوجا پس از انقلاب تداوم کار شبکه‌هاي دلالي سر شاپور ريپورتر و سرويس اطلاعاتي بريتانيا (ام. آي. 6) در ايران بود. به اين دليل هندوجاها به يکي از ده ميلياردر برتر بريتانيا بدل شدند.

حميدرضا ع...: آقاي شهبازي اين کامنت‌هاي شما خودش يک پست افشاگرانه است. حيف است در حد کامنت باقي بماند.

شهبازي: من سال‌هاست اين مسائل را مي‌گويم و مي‌نويسم ولي کسي توجه نمي‌کند. شايد به صورت کامنت مفيدتر باشد.

حميدرضا ع...: در اين روزهاي افشاگري در مورد باند احمدي‌نژاد چرا هيچ خبري از مهرداد بذرپاش نيست؟

براي منتقدين جديد جريان انحرافي: چه کساني از آب گل‌آلود مشائي بهره مي‌برند؟ [+]

شهبازي: در حين افتتاح فاز 3 پالايشگاه آبادان توسط احمدي نژاد انفجاري رخ داد که به کشته و مجروح شدن 14 نفر انجاميد. احمدي نژاد بعد از انفجار گفت افشاگري خواهد کرد. [+، +]

گزارشي از آرادان و ريشه هاي خانواده احمدي نژاد در آينده نيوز. [+]

به گزارش آينده، "ريشه پدري محمود احمدي‌نژاد سمناني است. پدربزرگش همراه فرزندانش، كه آن زمان به «صباغيان» شهرت داشتند، از سمنان به آرادان آمده بودند. ميرزا احمد در ميدان مركزي شهر خواروبار فروشي راه انداخت. محمود هنوز يك ساله نشده بود كه به‌همراه پدرش به تهران رفت. پسران خاندان صباغيان هر يك پيش از انقلاب نام خانوادگي خود را عوض كردند: احمدي نژاد، محسني و برومند. پدرش در همين ميدان مغازه داشت و به امانت‌داري معروف بود. اما مغازه را رها كرد و براي زندگي بهتر به تهران رفت."

بايد بيفزايم که خانواده احمدي نژاد اصالتا از طايفه صباغيان سنگسر هستند که به آرادان مهاجرت کردند.

حميدرضا کاتوزيان، رئيس کميسيون انرژي مجلس: انفجار پالايشگاه آبادان به دليل افتتاح زودرس بود. خبر اين است: "حميد رضا کاتوزيان در حاشيه جلسه علني امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزين سازي پالايشگاه آبادان در حضور رئيس جمهور که چندين کشته و زخمي بر جاي گذاشت، گفت: اين انفجار خرابکاري و يا کاري عمدي نبوده و صرفا به دليل عدم آمادگي پالايشگاه براي افتتاح بوده است. وي تاکيد کرد: پالايشگاه با شرايطي راه اندازي شده بود که پيش بيني مي شده با خطراتي همراه باشد." [+]

منظور احمدي نژاد از افشاگري چيست؟ يعني کساني او را فريب دادند که مانند هزاران پروژه ديگر، از جمله پروژه راه آهن شيراز- اصفهان، پيش از موعد افتتاح شود؟ پاسخگوي اين خسارات عظيم به سرمايه ملي کيست؟

سبزينه...: مي‌تونم خواهش کنم مستنداتي درباره ارتباط زرتشتي‌هاي هند با تيم مشايي يا گروه‌هاي خرافه پرست يا شيطان پرست ديگر ايراني به بنده معرفي بفرماييد؟ مرتاض هاي زرتشتي که به اين همکاري ها دست زده اند چه هدفي داشته‌اند؟ ارتباط زرتشتي‌گري با رياضت و اشاعه آن در ايران چيست؟ چه توانايي‌هاي ماورالطبيعه‌اي اين دسته از افراد دارند؟ چند نفر از اين مرتاض‌هاي زرتشتي را مي‌شناسيد يا مي‌توانيد نام ببريد؟ اساساً زرتشتي‌هاي هند چه برنامه و هدفي مي‌توانند در ايران دنبال کنند؟ در پي چه هستند؟ چرا بايد به رمالي و رياضت متوسل شوند در جايي که پتانسيل پذيرش فکري فلسفي بالايي براي انديشه‌ها و دين آن‌ها در ايران موجود هست؟ سپاسگزار مي‌شوم که به سيراب کردن کودک کنجکاوي بنده کمک بفرماييد.

شهبازي: دوست ارجمند. سر فرصت چشم.

يک نمونه خيلي معروف مهربابا [مهربان شهریار ایرانی] است که از پارسيان هند بود و در ايران هم نفوذ جدي پيدا کرد. [+، +، +. درباره سفرهاي مهربابا به ايران +] نمونه ديگر بهرامشاه شروف (صراف) است که درباره فرقه خُشنوم او قبلاً نوشته‌ام. [+]

اصولاً تشکيل و گسترش انجمن جهاني تئوسوفي [+، +] در هند بدون مشارکت و نقش بزرگ مالي و انساني اليگارشي پارسي ممکن نبود. اين فرقه رازورانه اهميت بسيار دارد در تحولات سياسي و مادر بسياري عرفان‌هاي شيطاني جديد است و نيز نقش مهمي در پيدايش نازيسم داشت. يکي از مروجين بزرگ تئوسوفيسم در ايران کاظم زاده ايرانشهر است که بهايي بود. درباره تئوسوفيسم مقاله بسيار مهمي در مجله ايرانشهر است که گوياي ترويج تئوسوفيسم در ايران در اوائل سلطنت رضا شاه پهلوي است. حسين کاظم‌زاده ايرانشهر، "تئوسوفي"، ايرانشهر، سال 4، شماره 11 (اوّل بهمن 1305) و شماره 12 (اوّل اسفند 1305).

براي آشنايي بيش‌تر با پارسيان هند مراجعه فرماييد به اين آدرسها در سايت من. [+، +، +]


Wednesday, May 25, 2011 : تاريخ آخرين ويرايش

 کليه حقوق مندرجات اين صفحه براي عبدالله شهبازي محفوظ است.

آدرس ايميل: abdollah.shahbazi@gmail.com

استفاده از مقالات با ذکر ماخذ مجاز است. چاپ مقالات به صورت کتاب ممنوع است.