حادثه‌اي بزرگ در يک ماه آينده؟

انتشار در وبلاگ: يکشنبه، اوّل خرداد 1390/ 22 مه 2011، ساعت 10 بعدازظهر

انتشار در فيسبوک عبدالله شهبازي، پنجشنبه، 31 ارديبهشت 1390
آخرين نظرها: يکشنبه، اوّل خرداد 1390
 

يادداشت مهم «آينده نيوز» را بخوانيد. [+]  تيتر مطلب اين است: «جريان انحرافي منتظر حادثه اي بزرگ در يك ماه آينده است.»

متن يادداشت کوتاه فوق را در زير درج مي‌کنم. اضافه مي‌کنم که مشايي مدت‌ها پيش گفته بود: «ما به لب پرتگاه نزديک مي‌شويم ولي ناگهان نجات پيدا مي‌کنيم.» (نقل به مضمون)

«به گزارش خبرنگار آينده، طي هفته‌هاي اخير تغيير موضع مكرر برخي مسئولان نسبت به موضوعات مختلف اين پرسش را ايجاد كرده كه هدف اين جريان از وقت كشي چيست، و چرا جريان مذكور با تغيير موضع مكرر و عقب نشيني هزينه‌هاي سنگيني را بدون به دست آوردن دستاوردي مشخص پرداخت مي‌كند؟ در اين شرايط اطلاع از خبري موجب رمزگشايي از علت اين رفتارها شد:

بنا به گزارش منبع خبري آينده، يكي از سران جريان انحرافي به برخي نزديكان خود گفته است به زودي اتفاق مهمي رخ خواهد داد كه روند حوادث را در كشور به سود اين جريان تغيير خواهد داد. ظاهراً وي اين خبر را از منابع خاص و متصل به غيب خود به دست آورده است. اما اينكه از نظر اين جريان چه اتفاقي قرار است طي چند هفته آينده رخ بدهد، محل پرسش است.

يكي از پاسخ‌ها مي‌تواند وقوع حادثه‌اي براي يكي از مسئولان ارشد باشد كه توازن قوا را براي اين جريان بر هم زند و پاسخ دوّم به موضوع ظهور خفي باز مي‌گردد كه چند ماهي است توسط اين جريان مطرح مي‌شود.

بر اساس برخي روايات، كه همچون بسياري از اخبار و احاديث مرتبط با ظهور چندان قابل اتكا نيستند، قبل از ظهور امام زمان(عج) ايشان به صورت مخفيانه در مدينه ظهور كرده و بين يك تا سه سال مقدمات خروج خود و اعلام علني ظهور را فراهم خواهند كرد.

بر اين اساس، ظهور خفي در مدينه رخ داده و تنها اصحاب خاص حضرت از آن مطلع و به بهانه حج به حجاز رفته، با حضرت بيعت مي‌كنند. حاكم حجاز نيز از ظهور خفي آگاه شده و براي تضعيف آثار آن تعداد زيادي، بيش از 20 نفر، را به عنوان مهدي جعلي مطرح مي‌كند.

فارغ از صحت و سقم اين روايات، گويا سران جريان انحرافي معتقدند كه ظهور خفي در حال انجام است و در ماه رجب امسال (14 خرداد امسال) شاهد ظهور خفي خواهيم بود.

بر اساس نظر اين جريان، ظهور امام زمان‌هاي دروغين در ماه‌هاي اخير در همين راستا انجام شده است.

مطابق با ديدگاه جريان انحرافي، پس از ظهور خفي نواب امام زمان(عج)، از جمله ولي فقيه، از نيابت ساقط مي‌شوند.

برخي شعر مشهور امام خميني (سال‌ها مي‌گذرد حادثه‌ها مي آيد، انتظار فرج از نيمه خرداد كشم) را هم در اين راستا ارزيابي مي‌كند.

سال گذشته نيز "آينده" از احتمال ارتباط موضوع ظهور با ارسال پيام‌هاي ويژه براي ملك عبدالله پادشاه اردن و علي عبدالله صالح، رئيس جمهور يمن كه دو كشور اصلي حوادث دوران ظهور هستند، خبر داده بود.

گفتني است، انتشار سي دي "ظهور بسيار نزديك است"، كه با طرح نظير اين مسائل تلويحاً دولت دكتر احمدي نژاد را دولت زمينه ساز ظهور معرفي كرده و  اكنون برخي از مرتبطين اين جريان به اتهام دست داشتن در آن دستگير شده‌اند، با انتقادات گسترده علما مواجه شده بود.»

پي نوشت شهبازي: اين يادداشت را امروز صبح، 31 ارديبهشت 90/ 21 مه 2011، در آينده نيوز ديدم. نمي‌دانم چرا تاريخ انتشار آن 24 ارديبهشت ذکر شده؟ 

نظرات:

فؤاد صادقي: آقاي شهبازي، مطلب يک هفته پيش قرار بود منتشر شود. دوستان صبر کردند. به همين خاطر تاريخ 24 خورده.

شهبازي: ممنون از توضيح‌تان جناب صادقي.

اميرعباس ف...: اگه يادتون باشه چند ماه پيش در اوج شروع جنبش‌هاي عربي منطقه، آقاي جرج سوروس گفت: من شرط مي‌بندم جمهوري اسلامي تا يک سال ديگه سرنگون خواهد شد. شخصاً خيلي مشکوکم. فردي مثل سوروس با آن روابط خاصش بعيده اين گونه با اطمينان حرف بزنه مگر اين که از مسائلي باخبر باشه.

مصطفي بيو: پيش‌بيني مي‌شد عقب نشيني احمدي نژاد از موضوع وزارت اطلاعات و تمکينش به رهبري يه عقب نشيني تاکتيکي باشه. حتي اگه در صدي هم اين موضوع امکان نداشته باشه نشون دهنده نقشه خطرناک و هماهنگيه که قراره رخ بده. اين بار بازي با دم مار نيست، بازي با خود مار هستش؛ ماري که نزديک‌ترين افراد به خودش رو نيش زده از نيش زدن بيش‌تر ابايي نداره. صداي پاي جور شدن پازل مياد ولي اميدوارم نقشه‌شون، چون به ضرر ملت هست، موفق نشه. الان دعوا بين دو سر قدرته و هرکي زورش برسه مي‌خواد اون يکي رو از دايره قدرت خارج کنه. بيش‌ترين ضرر رو در هم در هر صورت ملت بيچاره هستند که بايد متحمل بشن.

حسين آزاد...: من که خدا رو شکر مي‌کنم چون دار و دسته [...] با دار و دسته مشايي به هم مي‌افتند [...]

سمانه...: عجب! چه دستمان از علوم غيبي كوتاه است. خيلي به كار مي‌آيد. لوووووول

مصطفي بيو: اين رو هم دارين؟ اين روزها از در و ديوار داره پازل مي‌ريزه : "يديوت آهارانوت: پوتين شخصاً دستور خرابکاري در تأسيسات اتمي ايران را صادر کرده بود."

شهبازي: خيلي نگرانم. اميدوارم همش توهّم باشه. انگار در عالم رؤيا خواب مي‌بينم. آقا مصطفي درست مي‌گويند. وقايع پشت سر هم خارجي را با وقايع داخلي تحليل کنيد: سخنان ديويد کامرون در يکشنبه يا دوشنبه قبل، سخنان اوباما در پنج شنبه، ادعاي نقش ايران در ماجراي يازده سپتامبر...

سمانه...: نگراني از آنجا ناشي مي‌شود كه جنبش سبز به دام همين جريان انحرافي بيفتد. كم كمك زمزمه حمايت گروه‌هاي خارج از ايران به گوش مي‌رسد. به نظر من حضور [...] بيش از هر زماني حس مي‌شود.

شهبازي: فرضيه من بهم ريختن مملکت است و متلاشي کردن ايران براي ترسيم جغرافياي سياسي جديد خاورميانه. خاورميانه فعلي پس از جنگ اوّل جهاني و به‌ويژه در کنفرانس قاهره، با حضور وينستون چرچيل وزير مستعمرات بريتانيا، شکل گرفت. اردن و عراق را دادند به خاندان هاشمي و حجاز را به خاندان آل‌سعود، سوريه را به فرانسه و فلسطين را تحت قيموميت انگليس درآوردند. در استراتژي آن وقت، ايران تحت ديکتاتوري رضا شاه وظيفه حفاظت از منافع غرب را داشت با خرج ايراني‌ها. ولي الان فکر مي‌کنم که سال‌هاست به اين نظر رسيده‌اند که ايران بزرگ اشتباه است، بايد کوچک شود. خدا کند اشتباه باشد همه نظراتم. خدا کند اين وقايع جنگ قدرت معمولي باشد و بگذرد. :(

سمانه...: من فكر مي‌كنم مردم ايران هنوز هشيارند. با همه تلخكامي‌ها به سرعت بسيج مي‌شوند و قاطبه مردم ايران به استقلال و تماميت ارضي ايران حساس‌اند.

هاشم ک...: خدا ايران را حفظ كند.

مصطفي بيو: همه نگرانيم. اميدواريم که شايد براي اولين بار پيش‌بيني‌ها غلط از آب دربياد. سرگرم کردن مردم به مشکلات مالي و معيشتي‌شون نقشه‌اي بود که از مدت‌ها پيش طرحش ريخته شده بود و پازل آخرش که آزادسازي يارانه‌ها بود به نحو عالي برگزار شد تا که در هنگامه لحظه موعود شايد ملت کار نداشته باشن کي بر سر کار مياد، فقط وضعشونو بهتر کنه هر کي باشه، باشه. ولي استقامت [...] و مردم اين قضيه رو با دست انداز مواجه کرد. الان به خيال خود رفع موانع شده و موقع بهره برداري از جاده است. با اين تفاوت که اين بار براي مردم مهم است کي بر آن‌ها حکومت کنه يا بهتر بگم کي براي مردم کار کنه.

حسين آزاد...: تجزيه ايران که مدت‌ها برنامه‌اش رديف شده است! اما به نظر من مشکل غامض‌تر از اين‌هاست؛ بحث کشور نيست [...]

شهبازي: روزي کورش علياني تلفني گفت و در کامنتي نيز نوشت که فلان آقا اگر بيايد در تلويزيون و پوستي، کاغذي نشان دهد و بگويد اين "توقيع مبارکه" است و آقا فرموده‌اند ديگر نايب ندارم، خنده‌ام گرفت. فکر کردم چه جوک بامزه‌اي. چه تلخ است اگر اين طنزها واقعيت شود. کامنت کورش علياني عزيز هنوز روي وال من است: «من هنوز البته دارم تصور مي‌کنم باب جديد را، که کاغذي در دستش تکان مي‌دهد و مي‌گويد «اين توقيع از ناحيه‌ي مقدسه آمده و من را صاحب اختيار عالم، خاصه ايران معرفي کرده» و راستش هم خنده‌ام مي‌گيرد هم مي‌ترسم. ترس هم دارد.»

حميدرضا ع...: اين گل‌آلود کردن فضا توسط کانون‌هاي پنهاني آيا مي‌تواند رابطه جرج سوروس با آن‌ها را اثبات کند که وي با بادي در غبغب مي‌گويد: شرط مي‌بندم رژيم ايران تا يک سال ديگر سرنگون خواهد شد؟ چرا سيستم امنيتي بر سر مشايي و کساني که در اصل در پشت نام او در سايه قرار دارند دارد با مماشات رفتار مي‌کند؟ دستگير کردن رمال و جن‌گير کجا؟ دانه شاه‌نشين‌ها کجا؟ آيا حفظ نظام از اوجب واجبات نيست؟ آيا در اين بزنگاه تاريخي که دشمنان اسلام بر سر بقاي جمهوري اسلامي به شرط‌بندي پرداخته‌اند ديگر بايد منتظر چه سند و مدارکي باشند که حجت تمام شود و برادران وارد عمل شوند؟ بر اساس اصول بازي‌هاي مافيايي ثابت شده مشائيست‌ها فقط با يک اتفاق بزرگ مي‌توانند از زير اين فشار بي‌سابقه رهايي يابند، البته آن‌ها در اين کار سابقه دارند. ترور دکتر مجيد شهرياري هنوز نکات بسيار زيادي دارد که به حول و قوه الهي در آينده بر همگان افشا خواهد شد. اتفاقات اخير به صراحت مي‌گويد قرار است در آينده اتفاقاتي رخ دهد.

سمانه...: شما فكر مي‌كنيد اين امكان وجود دارد كه جريان انحرافي دست به كودتا بزند؟ به نظر مي‌رسد رانت‌هايي كه به نيروهاي نظامي در دولت داده شده بي‌جهت نبوده است!

شهبازي: فرقه فوق توان کودتا ندارد ولي مي‌تواند از طريق ايجاد هرج و مرج و حتي بمب‌گذاري مملکت را ناامن کند. مي‌تواند از طريق فلج کردن فرسايشي مملکت را بحراني کند. فکر مي‌کنم خطر اصلي خارجي است و هماهنگ است با داخل. البته باز تکرار مي‌کنم، اميدوارم اين‌ها همه توهّم باشد.

اگر يادتان باشد، زماني که رسيدگي به پرونده شبکه سعيد امامي (قتل‌هاي زنجيره اي) در جريان بود، يک سلسله عمليات بمب‌گذاري شد که جنبه تهديد داشت. حتي به سر در وزارت اطلاعات با آر پي جي شليک شد. به يک ساختمان در توانير شليک شد و حتي اگر اشتباه نکنم به سمت بيت رهبري نيز موشک پرتاب شد. اين‌ها همه تهديد بود. يعني اگر ادامه بدهيد مي‌ريزيم همه چيز را به هم.

حميدرضا ع...: يک نفر از نامزدهاي رياست جمهوري هروقت کانديدا مي‌شد يک سري حمله‌هاي خمپاره‌اي به مراکز نظامي و... هم صورت مي‌گرفت که براي اهل فن کاملاً مشخص بود که اين سلسله عمليات‌ در راستاي ناامن جلوه دادن شهر و پيروزي در انتخابات با زور دوپينگ خمپاره است.

شهبازي: به يادداشت‌هاي قديمي‌ام مراجعه کردم. توجه کنيد:

پنجشنبه، 4 آذر 1378

- يک بامداد: يک تيم دو نفره از مرز شلمچه وارد ايران شدند. يک قبضه خمپاره 60 با چند گلوله خمپاره و... به دست آمده.

- ساعت 19:20: يک قبضه خمپاره 60، هفت گلوله خمپاره. هدف پادگان امام حسين (ع) سپاه. محل اصابت زندان قديمي شهر مجاور پادگان. پنج گلوله منفجر، دو گلوله عمل نکرده. محل استقرار تيم حدود 600 متري محل حادثه در دامنه کوه و در ميان درختان پارک شريعتي واقع در يکصد متري جاده اصلي خرم‌آباد به خوزستان. يک قبضه خمپاره 60 و يک ساک داراي جاسازي کشف شده.

- ساعت 19:25: شش گلوله خمپاره از داخل بوستان حجاب. هدف اداره اطلاعات اهواز. اصابت به دانشکده ادبيات.

شب اخبار اعلام کرد که امروز يک انفجار جلوي دانشکده ادبيات دانشگاه اهواز شده است و دو نفر کشته و تعدادي زخمي شده‌اند. يک عمليات پرتاب خمپاره در خرم‌آباد به زندان انجام شده ولي خسارتي نداشته است. اعلام شد که تيم دو نفره بمب‌گذار در اهواز در درگيري با مأمورين وزارت اطلاعات کشته شده‌اند. اسامي افراد هم اعلام شد. در تبليغات گفته شد که عمليات کار منافقين بوده است.

هاشم ک...: نظرتان راجع به رفتن استاندار [فارس] و استاندار جديد چيه؟ بالاخره مرادي قراره بياد؟ خبري ندارين؟

شهبازي: از استاندار جديد فارس خبري ندارم. در سايت‌ها شايعاتي خواندم. احتمالاً درست است.

پويا ص...: راستش ما نفهميديم تجزيه ايران براي غرب چه فايده‌اي داره. ايده تغيير رژيم با توجه به وضع فعلي مردم به نظر خيلي معقولانه‌تر مياد. به وجود اومدن يک دمکراسي سکولار تحت نفوذ غرب، مثل ژاپن و کره يا حتي ترکيه، بيش‌تر مي‌تونه به ايجاد "نظم نوين جهاني" کمک کنه تا هرج و مرجي که اگه به وجود بياد پاياني براش متصور نيست.

حميدرضا ع...: شهيد احمد شاه مسعود در فکر ايران بزرگ بود. اتحاد ايران، افغانستان، تاجيکستان، ازبکستان، پاکستان، عراق، بحرين. شما ببينيد فقط چند روز مانده به حمله نظامي امريکا به افغانستان چه بلايي سرش آوردند؟ شير دره پنجشير در فکر ايران بزرگ بود و دشمن در فکر خاورميانه جديد؛ تجزيه ايران، ايران کوچک.

شهبازي: جناب پويا ص... اين بحث مفصل است. يک بعد آن کنترل انرژي است. در هزاره سوم ميلادي گاز منبع اصلي انرژي جهان است. توجه فرماييد که پس از جنگ جهاني اوّل مناطق نفت‌خيز را جدا کردند در قالب کشورهاي کوچک مثل کويت و قطر و برونئي تا کنترل نفت آسان باشد و مناطق نفتي تقسيم شد مثلاً آمريکايي‌ها حجاز (عربستان) را گرفتند در قالب شرکت آرامکو و غيره. براي نمونه، برونئي در شبه جزيره برونئو يا بايد جزو مالزي مي‌شد يا اندونزي. ولي کمپاني رويال داچ شل آن را به يک سلطان نشين کوچک تبديل کرد. اين نقطه نفت‌خيز منطقه جنوب شرقي آسيا بود. براي همين به دولت برونئي مي‌گويند دولت شلفير، بر وزن دولت ولفير (دولت رفاه). در هزاره سوم، نفت به‌تدريج تمام مي‌شود و انرژي جهان متکي بر گاز مي‌شود. بزرگ‌ترين حوزه گازي قابل استحصال جهان پارس جنوبي است.

حميدرضا ع...: آن روز که احمدي‌نژاد از دفتر آقا آمد بيرون به اطرافيانش گفت: [...] من از خود امام زمان دستور مي‌گيرم. دعواي احمدي‌نژاد و محسني اژه‌اي هم بر سر همين بود که وزير وقت در اعتراض به سخنان رييس جمهور با همين مضمون جمع را ترک کرد و بعد هم احمدي‌نژاد او را از وزارت خلع کرد. «تصور مي‌کنيم باب جديد را، که کاغذي در دستش تکان مي‌دهد و مي‌گويد: اين توقيع از ناحيه‌ي مقدسه آمده و من را صاحب اختيار عالم، خاصه ايران معرفي کرده.»

نورالدين ها...: شايد ديويد کامرون خودش امام زمان جعلي باشه که در ديدار با سفياني قصد داره جريانات رو به انحراف بکشونه و آماده لشکرکشي بر ضد سيد خراساني بشه!

حميدرضا ع...: جالب است حميد رسايي از اسفنديار رحيم‌مشايي با عنوان «الياس» محمود احمدي‌نژاد نام برد. در رمزشناسي الياس نزديک‌ترين نام را به «ابليس» دارد.

شهبازي: الياس قرآن کريم از بهترين پيامبران است. در «عهد عتيق» معادل است با ايلياء نبي که تشبي بود و از ساکنان جلعاد يعني از بني اسرائيل نبود. نمي‌دانم چرا سيروس مقدم و عليرضا افخمي نام اين ابليس سريال خود را الياس گذاشتند؟ در افشاگري‌هاي اخير ادعا شد که کارگردان سريال از مريدان علي يعقوبي بوده.

داوود ح...: من يك چيزي را نمي‌فهمم. آيا اين‌ها به اين حرف‌ها مؤمن و معتقد هستند؟ صرف نظر از اين كه اعتقادشون غلط يا درست باشد. يا اين كه نه؛ همه اين‌ها، يعني چيزي كه در داخل مي‌بينيم و مسائل مربوط به حضور حضرت حجت، همه دستاويز است و اصلاً به آن معتقد نيستند.

شهبازي: من که تصور مي‌کنم به ظهور و مهدويت معتقد نيستند و اين‌ها بازي‌هاي پيچيده اطلاعاتي است.

محمد ج...: يک نفر وارد صحنه خواهد شد.

داوود ح...: در ضمن آقاي صادقي و سايت آينده و شايد بتوان گفت آقاي هاشمي ظاهراً در تدارك تحركات پرسروصدا تري هستند. اي كاش در اين ميانه ميرحسين موسوي آزاد مي‌شد.

سيد هادي م...: امروز ساعت 6 بعد از ظهر به تعبير بعضي‌ها دنيا به پايان مي‌رسه! ما هم منتظريم.

حميدرضا ع...: دقيقاً من هم ياد آن سريال افتادم که اگر آن افشاگري «عماريون» در مورد جن‌گير دولت کريمه را بگذاريم کنارش پي مي‌بريم که اصل ماجرا چيست. يهودي‌ها و بهايي‌ها همين کار [را] با عدد ۱۳ کرده‌اند؛ عددي را که براي شيعه بسيار مقدس است کاري باهاش کرده‌اند که مردم عامي از آن به عنوان عدد نحس ياد مي‌کنند. حضرت محمد ۱۳ سال بعد از بعثت از مکه به مدينه مهاجرت کردند. حضرت علي (ع) در ۱۳ رجب متولد شدند. ۱۳ عدد مبارکي است ولي دشمن کاري کرده مردم ۱۳ را ۱۲ + ۱ مي‌نويسند. [...]

محمد ج...: عدد مقدس بهائي‌ها 19 هست نه 13.

صدرا ح...: در راستاي اين نظر حضرتعالي سه خط کمکي عرض مي‌کنم و البته هيچ گونه نتيجه گيري نمي‌کنم:

الف: فيلمي که از ديدار احمدي نژاد و تيم مصباح متعلق به بعد از انتخابات منتشر شد (من تشخيص ندادم متعلق به سال 84 يا 88) و در يوتيوب هم قابل دسترسي است و من روي هارد ذخيره دارم الان. در آنجا احمدي نژاد جمله‌اي مي‌گويد که من مستقيماً از روي فيلم اينجا متن رو پياده مي‌کنم : "وقت‌مون کمه. وقت کمه. من يک تلقي داشتم از اون حرکت اصلي کمال آفرينش. دو سه جا ديدم اين اتفاق افتاد يعني اين تلقي ديدم درسته. با يکي از بزرگان هم مطرح کردم تأييد فرمودن..." بقيه اش را با اجازه تون خلاصه مي‌کنم. آخرش جملاتي مي‌گه که به نظر من منظورش اينه در آستانه ظهور هستيم و انتخاب ايشون [احمدي‌نژاد] از مقدمات ظهوره.

ب: در وبلاگي که فکر کنم براي اوّلين بار مسئله مطروحه در مستند «ظهور» را به صورت مکتوب منتشر کرد و خيلي هم معروف شد، ذکر شده بود که برخي طول مدت رابطه سيد خراساني- شعيب صالح را، که قبل از ظهور واقع مي‌شود، شش سال مي‌دانند و حالا ما از آنجا که سيد و شعيب را مي‌شناسيم فقط مشکل‌مان اين است که نمي‌دانيم نقطه آغاز اين شش سال را کي بگيريم: سال 84، سال 88 يا...؟ اگر 84 بگيرند آنوقت سال 90 سال ظهور است.

ج: فکر کنم يک مورد ديگه هم بود که الان يادم نيست. به محض حضور ذهن عرض مي‌کنم.

حميدرضا ع...: حميد بقايي به چهار سال انفصال از خدمات دولتي محکوم شد. [+]

محمود ق...: روزي که احمدي نژاد ماجراي وزير اطلاعات را پيش انداخت من از خودم مي‌پرسيدم اين آدم يا حماقت کرده و يا برنامه ديگري وجود داره. براي هر کسي واضح بود که تو يک مبارزه که يکسرش اون باشه و سر ديگرش آقاي خامنه‌اي هيچ قدرتي براي عرض اندام نداره و آقاي خامنه‌اي وي را به طرفة العيني به زمين خواهد زد. بنابر اين چرا بايد دست به چنين حماقتي بزنه؟ البته شايدم داشت قدرت خودش رو در مقابل آقاي خامنه‌اي محک مي‌زد تا بعدتر حساب شده‌تر وارد مبارزه بشه. ولي با اين اخبار اخير ظاهراً بايد سناريوهاي پشت پرده را از اين حرکت در نظر گرفت.

شهبازي: جرج سوروس 11 فوريه 2011 در گفتگو با فريد زکريا در سي ان ان گفت که رژيم ايران ظرف يک سال آينده سقوط مي کند. [+] اين هم فيلم گفتگوي فوق. [+]

من از آدم مطلع شنيدم که گويا اطلاعات مهمي کشف مي‌شود و احمدي نژاد مطلع مي‌شود که قطعاً شبکه زير ضربه خواهد رفت و لذا بازي مصلحي را راه مي‌اندازد يعني فرار به جلو مي‌کند تا مسئله را جنگ قدرت نشان دهد. اين حرف معقول است. شروع کننده ظاهراً احمدي نژاد بود ولي چرا احمدي نژاد اين کار را کرد؟ جناح مقابل اصلاً  به نفعش نبود که مملکت را متشنج کند مضافاً اين که همه چيز خود را روي احمدي نژاد سرمايه‌گذاري کرده بود. چرا احمدي نژاد اين تعارض را آغاز کرد؟ يا وارد يک برنامه حساب شده شد، يا قبل از اين که برنامه حساب شده شروع شود مجبور شد قبل از موعد بازي را شروع کند.

داوود ح...: كامنت‌ها و مطالب رو كه مي‌خونم عقلم مي‌گه شايد حرف سوروس درست از آب در بيايد. اما بيچاره ما و همه اون كساني كه دلبسته جمهوري اسلامي به معناي واقعي اون هستند. اين روزها بيش‌تر از هر روزي حس مي‌كنم تنها و غريبيم.

مصطفي بيو: پس پيش به سوي پيش بيني پازل بعدي. خدا به خير کند.

شهبازي: دعاگو، امام جمعه شميرانات: «جريان انحرافي طراح اصلي فتنه پس از انتخابات بود.» [+]

مصطفي بيو: پازل بعدي فکر مي‌کنم بايد پس از پايان ديدار نتانياهو از آمريکا رخ بده. احتمالاً کنفرانس و موضع‌گيري‌هاشون مثل هميشه. شايدم بيشتر نکته خبري داشته باشه. به اين هم اضافه کنيد صدور آسان‌تر رواديد ويزا براي دانشجويان ايراني به آمريکا.

حسين آزاد...: جمهوري اسلامي از اوّلي که نطفه‌اش بسته شد معلوم بود که روزي به زوال مي‌ره! امروز همون روزه! مهم اينه که پس از زوال اون چي مي‌خواد بشه! مهم اينه که کي قدرت رو در دست بگيره! [...]

داوود ح...: خب، به مرور داره بصيرت افزايي مي‌شه. بنده خدا مهندس موسوي كه قبل از انتخابات گفت خطري اصل نظام را تهديد مي‌كند و من براي مقابله با آن به ميدان آمدم.

فرشاد ک...: مشائي (با توجه به سفرهاي ممتد او به هند) گويا به نوعي تئوسوفي، که عرفان استدلالي غربي و متأثر از بوديسم است، اعتقاد دارد (آگاه يا ناگاه). آن‌ها به ظهور يک ناجي، که در اديان به نام‌هاي مختلف اسم برده شده، اعتقاد دارند. تصوف اسلامي و ايراني‌ هم وجه مشترک زيادي با آن‌ها دارد ولي به دليل خشونت ديني- سياسي معمول در خاورميانه از سياست "سرّ مگو" پيروي مي‌کنند. براي آشنائي با تئوسوفي نوشتارهاي Alice Bailey را توصيه مي‌کنم.

محمود ق...: اين مطلب مهدي خزعلي با عنوان: «انتظار فرج از نيمه خرداد کشم» نيز جالب است. [+] مثل اين که بايد منتظر ظهور دجال بود.

حميدرضا ع...: روابط عمومي وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه مهمي از شناسايي و انهدام يك شبكه جاسوسي وابسته به آمريكا خبر داد. [+]

حامد توا...: دکتر مهدي خزعلي فرديه که علاوه بر هوش و ذکاوت شخصي و موقعيت خانوادگي، آشنايي و روابط مهمي با افراد متنفذ درون حاکميت و حتي بدنه سابق اطلاعات داره و به همين دليل پيش‌بيني‌هاي شبيه نوستراداموس امروزش جاي بحث جدي داره! با شناختي که از ايشون وادبيات خاصش دارم، حالت استعاري و شکل بيان مطلب به خصوص ابراز تأسف و نگراني پاياني واقعاً ذهنمو به خودش مشغول کرده. نظرتون چيه؟

با اجازتون متن پست امروز دکتر خزعلي رو براي سهولت اظهارنظر دوستان در اينجا ذکر مي‌کنم:

خرداد ماه پر حادثه اي است. 15 خرداد 42 جرقه نخست انقلاب زده شد. 14 خرداد 68 مردم با پيشوايشان وداع گفتند و رهبر انقلاب اسلامي را به خاک سپردند. 2 خرداد 1376 رأي قاطع مردم به اصلاحات زنگ خطري بود براي کساني که خود را حاکم مطلق مي‌پنداشتند و مردم را به هيچ مي‌انگاشتند- هر چند اصلاح‌طلبان مردم را نااميد کردند و کار به جايي رسيد که مردم در مجلس هفتم به اصول‌گرايان پناه بردند!- مي‌گويند در جهنم مارهايي است که مردم از ترس‌شان به افعي پناه مي‌برند!

22 خرداد 88 بار ديگر مردم به صحنه آمدند و پيامي بس عميق‌تر به جهان مخابره کردند. 25 خرداد راهپيمايي مسالمت آميزي که حتي شعار " مرگ" نداشت، نشاني از رشد سياسي مردم بود. مردم نشان دادند که ديگر با مرگ و کشتن و زدن و شکستن و انقلاب کاري درست نمي‌شود، بايد فرهنگ را اصلاح کرد و زيربنايي کار کرد. البته صبر و استقامت مي‌خواهد! و اين راهپيمايي‌ها ادامه يافت تا 29 خرداد 88 که خطبه تاريخي آيت‌الله خامنه‌اي ايراد شد و محمود احمدي نژاد با زيرکي خود را از معرکه کنار کشيد و نوک حمله طرفداران ولايت و بسيج و سپاه شدند! 30 خرداد 88 آغاز خشونت در سرکوب تظاهرات بود و مسير اعتراضات مسالمت آميز به درگيري‌هاي خشونت آميز ختم شد!

خرداد امسال آبستن حادثه‌اي به مراتب بزرگ‌تر است. نيمه دوّم خرداد نوزادي متولد خواهد شد که رشدي سريع و خارق‌العاده خواهد داشت. تنها نگراني من اين است که اين پديده- که چون لوبياي سحرآميز رشد مي‌کند و چون گودزيلا مي‌بلعد- از کنترل خارج شود و همه چيز را نابود کند. من نگران تأمين غذاي اين مولودم. اين مولود همه چيز را خواهد بلعيد. به صغير و کبير رحم نخواهد کرد. چپ و راست نمي‌شناسد. اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمي‌داند چيست. او گرسنه است. او تشنه است. تمام سيلوهاي‌تان او را سير و آب سدهاي‌تان او را سيراب نخواهد کرد. از امروز به فکر چاره باشيد، هر چند بسيار دير شده است و براي‌تان تدبيري نمانده است. فقط مي‌توانم بگويم براي‌تان متأسفم! و براي ملتي بزرگ که بايد شاهد بلعيده شدن همه دار و ندار و هستي‌اش باشد! مردم براي ميهن‌تان دعا کنيد.

مهدي خزعلي

30/ 2/ 90

امين ک...: با همه احترامي که براي شما و مطالب ارزنده و آموزنده شما دارم بايد عرض کنم که از اوّل انحراف شخص آقاي احمدي نژاد از رهبري به‌طور خاص و روحانيت به‌طور عام حداقل براي من روشن بود و پيش‌بيني چنين روزهايي رو به دفعات براي دوستانم مطرح مي‌کردم. واقعاً جاي تأسف داره براي دولتمردان ما که با ادعاي سال‌ها کار سياسي رفتار منافقانه آقاي احمدي‌نژاد رو نتوستن تشخيص بدهند. درضمن دو مطلب ديگه هم از من به يادگار داشته باشيد: 1- آقاي احمدي نژاد مي‌خواهد خودش رو به عنوان ناجي ايران معرفي کند و 2- باشناختي که از ايشون دارم اين روابط اغراق‌آميزي که از ايشون و آقاي مشايي گفته مي‌شود به اين اندازه نيست و آقاي احمدي نژاد با سيبل کردن مشايي داره براي اهداف مشترکي که مشايي هم درآن سهيم است برنامه ريزي مي‌کند.

حميدرضا ع...: خرمشهر هم در خرداد آزاد شد. ما به خرداد پرحادثه عادت داريم. الخير في ما وقع.

بخش دوم سناريوي آشفته نمودن فضاي جامعه توسط جريان انحرافي کليد زده شد. روزنامه جوان: در همين راستا اتاق فکر جريان انحرافي با توجه به وجود "برخي سوابق امنيتي اعضاي آن" اقدام به راه اندازي مرکزي براي ساخت شايعه و پخش آن درجامعه نموده است. روزنامه جوان نکته مهمي را گوشزد کرده.

حسن ع...: اگر مردم و نخبگان آماده وآگاه باشن اين جنگ بين اصول‌گرايان کپک زده و باند مشايي با شکست هر دو طيف و به نفع ايران به پايان مي‌رسه.

سمانه...: عجب بازي كثيفي!

حميدرضا ع...: باري مارستن، سخنگوي فارسي وزارت خارجه بريتانيا: ما مشتاقيم مردم ايران بريتانياي معاصر را درک کنند، بريتانيايي که ريشه‌اش در تجربه‌هاي گذشته است، اما در عين حال آن بريتانياي گذشته نيست. [+]

محمد ج...: بله. به خاطر اين که مناسبات جهاني عوض شده. دوره سرخاب سفيداب تموم شده، الان دوره لوازم آرايش ويکتوريا سکرته.

اسلام ر...: آقايان ولايتمدار حالا كه آتيش به قباشون رسيده دم از انحراف دولت و اطرافيان‌شون مي‌زنند. چطور مردم بي‌بصيرت چند ساله كه موضوع رو فهميدن اما اين‌ها كه "END" بصيرت هستند و چشم برزخي در حد تلسكوپ هابل دارند الان بايد متوجه بشن! مسخره كردن خودشون رو. جنگ جنگِ شير و شغاله. اون موقع كه ملت بي‌زبون تيكه پاره مي‌شدند چرا جيك هيچ كي در نيومد؟ راستي از سوريه چه خبر؟

محرم ندانستن مردم و دخالت ندادن آن‌ها در هيچ مسئله اصلي مملكتي اين بار فكر كنم كار دست آقايون و مسئولين حكومتي بده. اگر حرمت بيش‌تري براي مردم قائل بودند و روحيه ملي و وحدت مردم رو از بين نمي‌بردند حالا مي‌تونستند شفاف‌تر و شجاعانه‌تر مسائل پشت پرده رو باهاشون در ميون بذارند. فقط اميدوارم اتفاقي شبيه آن چه در پايان دوره ساساني براي ايران و ايراني رخ داد تكرار نشه!

آرش اش...: اين رو هم داشته باشيد. [يادداشت مهدي خزعلي را تکرار کرده‌اند.]

مصطفي بيو: پازل بعدي رو داشتين؟ "وزارت اطلاعات از شناسايي و بازداشت ٣۰ جاسوس آمريکا در ايران خبر داد." احتمالاً حرکت بعدي بايد بيرون از ايران باشه.

عليرضا طبا...: پس ميشه الان کاملاً درک کرد علت همه دستگيري‌ها را از شب انتخابات تا امروز. اصلاح طلبان، موسوي، کروبي و حتي ابراهيم يزدي. ديگه داره درکش راحت مي‌شه. فقط متأسفم براي اصول‌گرايان که اصلاح‌طلبان را تنها گذاشتند و يه چيز مهمي رو نفهميدند.

شهاب بذر...: سايت آينده : "الحقيقه: سوريه منتظر حادثه آتشين در 14 خرداد." [+]

و راستي در مورد نام رسانه هاي "هفت صبح" و "يکشنبه" و "تماشانيوز" آيا مي‌شه ارتباطي برقرار کرد؟ چرا يکشنبه؟ چرا 7 صبح؟ 15 خرداد امسال يکشنبه است. چرا خزعلي اين جوري پيش بيني کرده: «نيمه دوّم خرداد نوزادي متولد خواهد شد که رشدي سريع و خارق‌العاده خواهد داشت.»؟ چرا شبکه «من و تو 2» مجدداً امشب بدون موضوعيت خاصي دو برنامه درباره فاجعه فوکوشيما و چرنوبيل رو بازپخش مي‌کنه؟ همه اين‌ها مثل فيلم سينمايي است البته از ديد کارگردان و با تدوين مناسب.

حميدرضا ع...: آغاز شمارش معکوس براي دستگيري مشايي. «آقاي رييس جمهور! همين يک سند براي عدم کفايت آقاي مشايي کافي است.» حجت اسلام روانبخش. [+]

محمود احمدي نژاد، رئيس جمهوري ايران، حالت کسي را پيدا کرده است که در گوشه رينگ مشت‌زني گير افتاده و پشت سر هم ضربه مي خورد. بي. بي. سي. [+]

مصطفي بيو: واقعاً چرا؟

آرش اش...: نظرتون در مورد نيک آهنگ کوثر و سايتش [+] چيه؟

نيلوفر س...: الحقيقه: سوريه منتظر حادثه آتشين در14 خرداد. [+]

مجيد نق...: آدم ياد فيلم‌هاي هيچكاك ميافته. شما چطور؟

آرش اش...: کتاب کابالا و پايان تاريخش در سايت «بينش نو» قرار داده شده. با توجه به اين که شما در باب کابالا تحقيق کرديد گفتم خبررساني کنم. البته من با بسياري مطالب سايت موافق نيستم ولي اگر با نگاه انتقادي بخوانيم بد نيست. البته اين کتاب جديد را هنوز نخواندم ولي حدس مي‌زنم شبيه مطالب سايت باشد. آدرسش اين است. [+]

حميدرضا ع...: وکلاي خانواده قربانيان ۱۱سپتامبر مي‌گويند ايران و حزب‌الله لبنان از دهه ۹۰ و در تدارک حملات ۱۱ سپتامبر با القاعده همکاري تروريستي داشته‌اند.

مصطفي بيو: من که بيش‌تر ياد فيلم‌هاي هولمز مي‌افتم. الان اگه بود چيا که کشف نمي‌کرد.

ميثم م...: چقدر دوستان همه بدبين‌اند. بياين يه طور ديگه نگاه کنيم: همه جا آرومه، تو به من دل بستي، من چقدر خوشحالم، دو و نيم ميليون شغل، داره ايجاد ميشه، همه مردم سيرن و از رو سيري هي ميگن " شبکه و تجارت جهاني ترياک و خاندان باب و فراماسون و انجمن حجتيه و تجزيه ايران و جنگ داخلي و اينا." يه جوري حرف مي‌زنين آدم فکر مي‌کنه واقعاً خبريه.

شهبازي: به گزارش آينده نيوز، بقايي و ملک زاده (دوستان نزديک مشايي) تا 10 و نيم ديشب دستگير نشده‌اند. [+]

ساعت 45 صبح يکشنبه، اوّل خرداد: در يادداشت آينده نيوز فقط دو احتمال مطرح شده: حذف يکي از مقامات و ظهور مهدي قلابي. دو گزينه ديگر هم مطرح است: حمله خارجي حداقل در حد بمباران برخي مراکز که به سرعت زمينه تبليغاتي آن در خارج فراهم مي‌شود. گزينه چهارم: بمب‌گذاري و ترور گسترده در سطح کشور به همراه قطع اينترنت و تلفن و ايجاد پانيک [وحشت] عمومي. و اين چهار گزينه مي‌تواند همزمان نيز باشد.

مجيد نق...: هدف آنان و وظيفه ما چيست؟

حميدرضا ع...: درخواست براي رسانه‌اي کردن علي اکبر رائفي‌پور.  [+، +، +، +، +، +]

اين شخص از ايدئولوگ‌هاي فيلم مستند «ظهور...» است.

آرش اش...: رائفي پور هيچ ربطي به «ظهور نزديک است» ندارد. توي وبلاگش هم اين مستند جعلي رو ردکرده. لطفاً تهمت نزنيد.

شهبازي: خبرانلاين: «گفته مي‌شود چند نماينده مجلس، در يک اقدام هماهنگ با دفتر رئيس‌جمهور، قرار است عليه اسفنديار رحيم مشايي مخالف‌خواني کنند. خبرهاي رسيده حکايت از آن دارد که اين چند نماينده حامي دولت قصد دارند با انتقاد هدايت‌شده از مشايي عملاً رفتار انتقادآميز مجلس را در کانال خاصي قرار دهند تا عملاً آسيب‌پذيري دولت از سوي منتقدان واقعي کاهش يابد. ضمناً چندي پيش در جريان غيبت ده روزه رئيس‌جمهور و عدم حضور در دفتر کار خود، آقايان کوچک‌زاده، رسايي و زارعي، که هيچ‌کدام از اعضاي کميسيون امنيت ملي نيستند، با حضور در جلسه اين کميسيون که به منظور بررسي رفتار احمدي‌نژاد تشکيل شده بود، به انتقاد از مجلس پرداخته و مسئوليت قهر رئيس‌جمهور را، که به دنبال واکنش رهبر معظم انقلاب به عزل وزير اطلاعات صورت گرفته بود، متوجه نمايندگان کردند. اين نمايندگان با اين ادعا که مجلس احمدي نژاد را مريض کرد، در توجيه اقدام او گفته بودند: مگر رهبري به مجلس نفرموده بودند که وقتي کسي کار مي‌کند، بايد عرق از پيشاني او پاک کرد؟» [+]

اسم اين را مي‌گذارم "تئوري بقاء". من مصاحبه اخير رسايي و حملات سايت‌هاي مشايي به برخي سايت‌ها را مشکوک مي‌دانستم. هدف اين است که کل شبکه ضربه نخورد و بخشي سالم بماند از جمله در هيئت اپوزيسيون جديد ضد مشايي.

نيلوفر س...: «ظهور صغير امام زمان يا اتفاق براي يکي از مسئولان ارشد نظام؟»، «تيم احمدي‌نژاد: اتفاقات بزرگي در راه است.» [+]

شهبازي: دو تصور يا پيش فرض غلط درباره حوادث جاري وجود دارد:

اوّل، اين حوادث جنگ قدرت ميان دو جناح است.

دوّم،  «فرقه انحرافي» به تيم مشايي محدود است.

پيش فرض اوّل غلط است زيرا جناح مقابل احمدي نژاد هيچ نفعي در ايجاد اين آشوب نداشت. گويا زماني که مستندات جدي درباره خطرات قريب الوقوع به دست رسيد مسئله لو رفت و احمدي نژاد مجبور شد بحران مصلحي را بيافريند. يعني، نفع جناح مقابل حفظ احمدي نژاد بود تا پايان رياست جمهوري او حتي اگر رفتارش بحران ساز باشد. جناح مقابل با حيثيت خود بازي کرد زيرا عظيم‌ترين حمايت تاريخ سي ساله پس از انقلاب را از احمدي نژاد کرده بود. ولي چون به اين يقين رسيد که بقاي وضع موجود بسيار خطرناک است، حاضر شد اين ريسک را بپذيرد و اعتبار خود را در مخاطره قرار دهد. يعني به اين يقين رسيده بود که مسئله «بود و نبود» در کار است. به‌علاوه، مأموريت اين جريان نابودي ايران است. اين مسئله اصلي است.

پيش فرض دوّم نيز غلط است زيرا شبکه موجود، که به عنوان «فرقه انحرافي» معروف شده، فقط به مشايي و اطرافيانش محدود نيست. اين شبکه‌اي است گسترده که همه جا حضور دارد. همان ارگنه کن يا گلاديوي ايراني است که ذيل يادداشت‌هاي قبلي مفصل درباره‌اش صحبت کرده‌ام. شبکه‌اي است که توان خرابکاري و بمب گذاري و ايجاد پانيک عمومي را دارد و با کانون‌هاي مشابه در خارج از ايران به شدت همبسته است.

مصطفي بيو: مهدي خزعلي: «خرداد امسال آبستن حادثه‌اي به مراتب بزرگتر است، نيمه دوّم خرداد نوزادي متولد خواهد شد که رشدي سريع و خارق‌العاده خواهد داشت.» [ادامه مطلب خزعلي] اين طور که داره پيش ميره بعيد نيست فردا بشنويم [... ]

بهاره ر...: بنابر مطالعات بسياري که در اين مدت داشتم، و همچنين اطلاعاتي که از منابع تقريباً مطمئن دارم، و با کنار هم گذاشتن کل وقايع اخير در کل دنيا، منظورم کل وقايع است نه تنها رخداد هاي سياسي، حتي رخدادهاي طبيعي!!، به اين فکر مي‌افتم که قضيه اصلاً ساده نيست. بحث جنگ دو قدرت و انحرافات فکري يک فرقه خاص نيست. در مورد "نظم نوين جهاني" و اهدافي را که اين گروه فراماسونري طي سده‌هاي اخير داشتند لطفاً بيش‌تر بنويسيد. فکر نمي‌کنيد مدتي است شروع کرده‌اند و دارند همه چيز را با هدف نهايي خود هماهنگ و نزديک مي‌کنند؟! يک نگاه ساده به کل وضعيت دنيا تکه‌هاي اين پازل را کنار هم مي‌گذارد. منظورم فقط خاورميانه و شمال آفريقا نيست، حتي منظورم سونامي ژاپن را هم در بر مي‌گيرد و خيلي چيزهاي ديگر. کاش با دانش زيادي که در اين زمينه دارد بيش‌تر براي‌مان بنويسيد. البته قابل ذکر است من کليه مقاله‌هاي شما در مورد فرقه‌هاي مشکوک را خوانده‌ام.

مصطفي بيو: تولد و شناختن رهبري ديگر؟ يا احمدي نژادي ديگر متفاوت با قبل؟

حميد کا...: هزار ساله از اين حرف‌ها زده شده هيچ خردادي هم با خرداد بعدي فرق نداشته.

هومن...: در تاريخ 13 مارس در سايت کلمه گزارشي از ديدار دختر آقاي موسوي با پدرشان داده شد . در قسمتي از اين گزارش آمده است: «پدر با حساسيت ويژه‌اي تأکيد کرد که روز بيست و پنجم بهمن، يعني آغاز بي‌خبري ما از آن‌ها، در يورش مأموران امنيتي به خانه بسياري از اسناد و مدارک دوران نخست وزيري که نمي‌بايست جز دست ايشان باشد به همراه حجم قابل ملاحظه‌اي از اوراق و کتاب‌ها و سي دي هاي مادرم که محصول يک عمر تلاش و تدريس در دانشگاه‌هاي هنري بوده ضبط گرديده است.» [+]

چه اسنادي؟ آيا در ارتباط با اتفاقات کنوني نمي‌باشند؟

رضا شاه ح...: هرگز گزينه نظامي براي ايران اجرا نخواهد شد! چرا؟ دلائل زيادي وجود دارد. اما چرا هر از گاهي ايرانيان يا آمريکائيان اين گزينه را مطرح مي‌کنند؟ منظورشان از اين "ديسکورس" بهره برداري سياسي است! وحدت نظر حس عباسي با مايکل لدين!! نمونه عيني است ! لوول

سرکوب "پاسخ " مطالبات مردم ايران نبوده و نيست. آنان که "سرکوب" کردند جواب هنوز نداده‌اند و در تأمين پاسخ در مانده‌اند. ديگر حتي مثل زمان [...] "فرافکني" هم جواب نمي‌دهد! اعتبار رژيم در داخل و خارج به شدت فرو ريخته است. سناريوهاي آقاي شهبازي قهرآميز است که به شدت از طرف جامعه پيشرفته مدني ايران رد مي‌شود (رفتار مردم در عصر عاشوراي 88 بهترين دليل اين مدعاست) پس راه حل مدني مي‌طلبد و نه امنيتي!

شهبازي: امروز صبح [يکشنبه، اوّل خرداد] وضع اينترنت در شيراز خيلي خراب است. اميدوارم اين چند کامنت را بتوانم در صفحه فيسبوکم بنويسم:

خدا به همه ما رحم کند با اين توهّمات. من کدام «سناريوهاي قهرآميز» را پيشنهاد کردم؟ کدام «جامعه پيشرفته مدني» آن را «به شدت» رد کرد؟ :) بنده فقط دارم اخبار را دنبال مي‌کنم و تلاش مي‌کنم تحليل کنم مسائل گيج‌کننده جاري را در هم‌فکري با دوستان ديگر.

پيک نت امروز نوشته: «اين رفت و آمدها و مذاکرات محرمانه، درکنار گزارشي که عبدالله شهباري با ادعاي در اختيار داشتن اسناد محرمانه نفوذ در نهادهاي کليدي جمهوري اسلامي منتشر کرده، چه پيامي دارند؟ گزارشي که بي‌شک اگر وي چنين اسنادي دراين زمينه را در اختيار نداشت و پيش از طرح اين ادعا با نهادهائي، از جمله بيت رهبري، انتشار آن را هماهنگ نکرده بود، دست به انتشار آن نمي‌زد و اگر چنين نبود تا حالا رفته بود آنجا که عرب ني مي‌اندازد. گزارش عبدالله شهباري را يادداشت کوتاه و هشداردهنده دکتر مهدي خزعلي کامل مي‌کند که از وقوع حوادث مهمي در نيمه دوّم خرداد ماه خبر داده است. حوادثي که مي‌تواند ايران را ببلعد! چه خبر است؟ در آن ديگي که سر بار است و مي‌جوشد چه چيز را مي‌پزند؟ استراتژي جديد آمريکا که در سخنراني اوباما اعلام شد، آنقدر جدّي گرفته شده که در رأس جمهوري اسلامي تکاپوها سرعت گرفته باشد؟ خانه تکاني در قلب حاکميت از آنچه که شهبازي مي‌گويد به لحظات عمل قطعي نزديک شده است؟ بين آن هشداري که خزعلي مي‌دهد و استراتژي آمريکا و گزارش عبدالله شهبازي ارتباطي وجود دارد؟» [+]

من کجا نوشتم «اسناد محرمانه نفوذ در نهادهاي کليدي جمهوري اسلامي» در اختيار دارم؟ آن چه مي‌نويسم تحليل است و خبرهاي مندرج در رسانه‌ها. خودم هم به شدت در جستجوي خبر و تحليل حوادث هستم. بنده هم مثل ديگران تشنه‌ام و متحير. و البته بر اساس تجربه و مطالعاتم حدس مي‌زنم چه اتفاقاتي افتاده است.

اين يادداشت کوتاه در فيسبوک آقاي علي اشرف فتحي جالب است: «از قديم‌الايام بر سر تفسير روايت منسوب به اميرالمؤمنين (ع) که در آن از وقوع اتفاق شگفت‌انگيزي بين ماه جمادي‌الثاني و رجب سخن گفته شده اختلافاتي وجود داشته و حتي زماني آن را بر جنگ اوّل خليج فارس تطبيق دادند. حالا با اين خبر و اخباري که درباره اتفاقات احتمالي نيمه خرداد در کشورمان منتشر شده باز هم بحث درباره اين حديث طبعا داغ خواهد شد.»

محمود ق...: استاد عزيز، همانطور که متوجه شده‌ايد بعضي‌ها شما را در تماس و هماهنگي کامل با سيستم مي‌دانند. خود من به خوبي به ياد دارم که چند سال قبل اين تحليل‌هاي شما را، که آن را "سناريوهاي ..." مي‌نامند، مطالعه مي‌کردم، به خصوص درباره قتل‌هاي زنجيره‌اي و سعيد امامي و حسينيان، و همان موقع نقدي هم بر اين مطالب براي حضرتعالي از طريق ايميل برايتان نوشتم. اين را براي اطلاع بعضي از دوستان عرض مي‌کنم که اين مطلب جديدي از کنش‌هاي آقاي شهبازي عزيز نيست که بتوان آن را يک سناريو در دست اقدام سيستم تلقي کرد. آنچه ايشان در اين بزنگاه تاريخي عرض کرده‌اند سال‌ها قبل عنوان کرده بودند. اميدوارم هميشه مؤيد و پايدار باشيد.

رضا م. غ...: ماجراي اتفاقات عجيب و غريب در نيمه خرداد بلوفي گمراه‌کننده و از سر ناتواني است که اشخاص زيرکي چون آقاي خزعلي را نيز فريب داده است.

مصطفي بيو: داشته باشين تا بعد: "خودکشي عباس اميري فر، امام جماعت نهاد رياست جمهوري در زندان." گاهي خبري از پازل نشه، پازل ساخته ميشه.

آرش اش...: يک مطلب مهم اينه که همه اتهاماتي که از طرف موسوي و جنبش سبز به احمدي نژاد زده مي‌شد الان از طرف اصول‌گرايان اين اتهامات به احمدي وارد مي‌شود و مهم‌ترينش تقلب است که بادامچيان گفته بود کميته‌اي تشکيل داده‌اند و اژه‌اي هم به قضات درباره انتخابات تذکر داده بود. البته بعضي مي‌گويند همه مسائل سر انتخابات هست ولي اين که اينجوري بگويند مواظب تقلب باشيد خيلي حرفه.

شهبازي: در يادداشت جديد اين بحث را ادامه مي‌دهم. دوستان عزيز کامنت‌هاي خود را ذيل يادداشت جديد درج کنند. با تشکر :)


Wednesday, May 25, 2011 : تاريخ آخرين ويرايش

 کليه حقوق مندرجات اين صفحه براي عبدالله شهبازي محفوظ است.

آدرس ايميل: abdollah.shahbazi@gmail.com

استفاده از مقالات با ذکر ماخذ مجاز است. چاپ مقالات به صورت کتاب ممنوع است.